Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:41

Ik heb dus alleen het masker zelf van touch die ik met klitteband zelf aan een halster kan bevestigen die 10 x zachter is dan die korf halsters. Heb een fijn fleece halster. Bontjes er aan vind ik echt niks. Worden smerig en drogen bijna niet. Kan ik om de wk nieuwe bontjes kopen.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:43

Ik had er eentje gehaald bij de boerenbond. Alleen het gaatje waardoor ze moet eten was te klein. Ze kreeg niks te pakken.
Tevens vond ik die ook erg krapjes aan rondom haar mond. Dus die gaat weer terug.
Heb er wel de meest grootste lol mee gehad.
http://i979.photobucket.com/albums/ae27 ... fed772.jpg

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:08

Elegance_ schreef:
Ik heb net mijn tough one binnen! Hij lijkt alleen best groot :P Ik had maat paard besteld voor mijn Fjord, ga hem zometeen passen.

Hee Manon jij ook hier? :D

Jup:)

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:16

De GG maat paard bevalt hier nog steeds super! En oude wondjes van maat pony geheel genezen en geen enkel nieuw plekje! Ze leerd er alleen veel te goed en te snel mee eten :o dacht even aan mest hoeveelheid dat ze er zelfs langs at maar naveel observeren heeft ze het gewoon goed onder de knie! Eerste dagen lag erna zo'n 7 uur maar 1 mesthoop waar ik van schok terwijl ze wel contineu sprietjes binnenkreeg... Nu van 10 tot 22.00 minimaal 8 mesthopen op de wei dus krijgt er iig niet te weinig door binnen.... Ze is gelukkig wel nog steeds echt minder ' opgeblazen' en is ietsie afgevallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:26

Ik heb jullie hulp nodig, ik ben op zoek naar graasmuilkorf in de maat mini en dat lijkt onmogelijk... via Agradi had ik ze besteld en de levertijd was 2 tot 10 werkdagen maar uiteraard was het zoals altijd hetzelfde liedje en kunnen ze niet leveren...ondertussen zijn we dus alweer 14 dagen verder en zou toch graag ergens willen bestellen waar ze snel in huis zijn.

Iemand ideeën?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:01

KimD schreef:
Ik heb jullie hulp nodig, ik ben op zoek naar graasmuilkorf in de maat mini en dat lijkt onmogelijk... via Agradi had ik ze besteld en de levertijd was 2 tot 10 werkdagen maar uiteraard was het zoals altijd hetzelfde liedje en kunnen ze niet leveren...ondertussen zijn we dus alweer 14 dagen verder en zou toch graag ergens willen bestellen waar ze snel in huis zijn.

Iemand ideeën?

Ik heb een kleinte liggen, ik kan hem even opmeten, ik gebruik hem niet voor onze pony is hij te klein.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:04

Ik zag er laatst een bij de welkoop liggen, wie weet ook bij jou in de buurt?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:05

Raamzicht schreef:
Ik zag er laatst een bij de welkoop liggen, wie weet ook bij jou in de buurt?

Helaas, die hebben wij niet in de buurt.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:36

Hoe bevalt de though one? Momenteel heb ik een greenguard, maar de tanden slijten hard... :\

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:51

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:49

Ik gebruik voor mijn paard sinds 4 maanden de greenguard. Eerst ma. 3 uur per dag, nu wil ik opbouwen naar overdag, maar ook al slijtage aan de voortanden. Inderdaad aan de voorkant, je voelt dat het een stukje recht is daar. Maar hoe erg is dat? Verder bevalt hij heel erg goed. Paard heeft er ook echt geen hekel aan en die gleufjes lijken me ook wel prettig grazen
Ga wel een ir graasmskser erbij bestellen, neus eruit knippen. Nu twijfel ik welke maat. D-pony, type haf. Van de gg heb ik paard, halster heeft hij meestal paard, soms cob. Zal ik van ir de L of XL bestellen?

Ik vind dat halster niet erg prettig eruit zien van ir. Kan het natuurlijk ook met de riempjes van de gg aan eigen halster vast maken.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:58

Ik had voor m'n paard van 1.70m een XL en die zat erg ruim (een L paste ze ook). Ik denk dat voor jou een L ook lekker ruim om jouw paardje zit gezien ze wat kleiner is als die van mij. Het fijne aan het halster van IR vond ik dat het zo'n break-away geval is met klittenband bij het kopstuk zodat als ze ergens vast komt te zitten en gaat hangen dat los laat.
Ben wel blij dat ik de weidegang van m'n paard heb kunnen beperken zodat ze niet meer met masker naar buiten hoeft. Maar toen dat nog niet kon vond ik n masker een ideale oplossing.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:31

Zojuist de L besteld.

Bij de GG had ik ook met tape de achterkant dicht geplakt vanwege plekje op kin.

Nu vraag ik me af hoe erg het is als de tanden afslijten, dan krijgen ze straks misschien een ingebouwd graasmasker omdat het wat afgesleten is. Of is dat een beetje cru om te denken?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:48

De voortanden van mijn paard hebben ook slijtage door de GG, maar de paardentandarts vond het niet erg. Hij zei "beter dergelijke slijtage aan de tanden dan hoefbevangenheid."

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:06

Ik heb mijn GG de deur uit gedaan, ponylief staat nu met tough one.
Van de GG kreeg hij schuur plekken op zijn kin en later zelfs blaren in zijn mond, hij wilde toen helemaal niet meer eten.

Als ik de GG om wilde doen ging dat altijd met veel protest, zo erg dat ik mijn pony op een gegeven moment niet meer te pakken kreeg. Toen even drie weken met rust gelaten en geen masker.
Nu met de tough1 nergens meer last van, hij vind het ding niet eens vervelend en ik kan het makkelijk om doen. Ook blijft hij aanzienlijk slanker met dit nieuwe masker!

Deze kan dag en nacht om blijven ook, ideaal.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:04

Hoe kan je paard nou blaren in zijn mond krijgen van het masker?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:28

Hier bevalt de Tough one nog steeds goed, al moet ik zeggen dat ze nu wel zonder masker loopt. Ik heb alleen het halster afgeknipt en hem aan een bonthalster gemaakt op de Greenquard manier zeg maar. Hij zakte namelijk wel een beetje aan de voorkant (dus recht op de neus) naar beneden) en nu niet meer :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:27

Ik kom even binnen vallen :o

Wat raden jullie aan: fjord met grooooooote neus. Graasmasker maat full is veel te klein.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:35

Tough one heeft een extra full. Ik heb voor die van mij een full en die is nog aardig ruim voor haar dus ik denk dat die extra full wel bij jou Fjord moet passen No_No

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:49

Bedankt elegance!
Ik wacht nog even op andere reacties.

Misschien handig te weten, hij heeft oa bit maat 14,5.
Is het handig zijn sneut-omtrek te meten?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:53

Is er iemand die 24/7 het graasmasker om heeft en zo ja welke? Zouden ze dan voldoende binnenkrijgen?

Gisteren de ir uitgeprobeerd, maat L is echt lekker groot, er bestaat ook een xl, misschien wat voor jou Elegance. Hij at er (nog)niet mee, is de gg gewend. Ik vind het gaatje ook wel erg klein. Het is wel de bedoeling dat hij wat binnenkrijgt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:58

pluisbeer schreef:
Is er iemand die 24/7 het graasmasker om heeft en zo ja welke? Zouden ze dan voldoende binnenkrijgen?

Gisteren de ir uitgeprobeerd, maat L is echt lekker groot, er bestaat ook een xl, misschien wat voor jou Elegance. Hij at er (nog)niet mee, is de gg gewend. Ik vind het gaatje ook wel erg klein. Het is wel de bedoeling dat hij wat binnenkrijgt.

Ik denk dat je mij bedoelt :o

Mag ik vragen waarom je overstapt van de gg?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar korven waar de neus zo dicht is.. Lijkt mij zo erg warm in de zomer..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:10

Ik ben super blij met de Tough One! Bevalt nog steeds super goed. Soms werkt ze hem af, en doe ik hem weer een dagje wat strakker. Het klitteband strookje vind ik wel irritant. Is misschien voor de veiligheid, maar met rollen ging die 'open' staan en plakt het niet meer. Dus dat heb ik maar vastgeplakt met ducktape :+

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:16

No_No schreef:
pluisbeer schreef:

Ik denk dat je mij bedoelt :o

Mag ik vragen waarom je overstapt van de gg?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar korven waar de neus zo dicht is.. Lijkt mij zo erg warm in de zomer..

Ja bedoelde jou voor de maat.

De voortanden zijn aan de voorkant aan het afslijten van de gg, verder bevalt hij super, zit goed, lekker luchtig, ziet er ook niet zo raar uit, kan er echt goed mee knabbelen. Ik heb nu de ir besteld met het idee de neus eruit te snijden, zodat ie toch luchtiger is. Voor dat geld wilde ik dat wel erbij proberen. Ik vind het gaatje zo klein. Twijfel nog of ik dat ook wat groter ga maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:22

Bedankt!

Ik heb ook eens het gat groter gemaakt.. Masker was die zelfde dag compleet gesloopt door meneer :o het was totaal de stevigheid kwijt :') het scheurde dus kapot