Ninx schreef:Ik zit hier op 4,5 kilo hooi pp pd... Dat zullen ook zo'n 6 tot 8 plakken zijn...
een normale baal hooi weegt ong 18kg en wij hebben daar zo`n 7 a 8 plakken in zitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirgino schreef:Ninx schreef:Ik zit hier op 4,5 kilo hooi pp pd... Dat zullen ook zo'n 6 tot 8 plakken zijn...
een normale baal hooi weegt ong 18kg en wij hebben daar zo`n 7 a 8 plakken in zitten
timokyana schreef:dat snap ik,zou onzin zijn om gelijk meerdere potten in te slaan natuurlijk
Maar 1 pot mag dus helemaal opgevoerd worden zonder tussenpoze?
merrieveulen schreef:als ik kijk op de site van NML health dan wordt daar aangeraden de Glucobalance niet zomaar te voeren maar eerst je paard te laten testen door DA. hoe noodzakelijk is dat eigenlijk? aangezien het toch een supplement betreft?
onze paarden worden a.s. vrijdag getest (bloedonderzoek), ben erg benieuwd wat daaruit komt.
met mijn ponies gaat het erg goed, de haflinger is nog steeds extreem schuurderig voor haar doen. bij mijn ponies heb ik de indruk dat hun 'vetzakjes' rond koker/ uier minder worden. ze krijgen nu samen twee plakken hooi per dag (dus ieder ongeveer een plak, plak weegt zo'n 2 kilo, ponies wegen 180 en 260 kilo, grootste pony eet wel meer ervan dan de kleinere omdat hij oh zo gevaarlijk is..)
ik heb een hooivoersysteem gemaakt voor ze waardoor ze úren bezig zijn met één plakje hooi. gisteren heb ik ze om half twee zo'n 1/2 tot 3/4 plak erin gedaan en om half 8 was dat nog lang niet op.
het systeem moet nog wel afgewerkt worden, het werkt als een trein en lijkt onverwoestbaar, op slijtage na. door het schrapen met de tanden slijt het rubber nogal.
het ding bestaat uit een plastic speciekuip met daarin een ring vastgemaakt aan de binnenkant bovenaan. daarin leg ik een halve bol van rubbermat met gaten erin (denk graaskorf maar dan meer gaten natuurlijk). in die halve bol zit ook een plastic ring, iets kleiner dan de andere ring maar wel zo groot dat ie vastloopt daartegen. op die manier kan de halve bol wel helemaal naar de bodem (rubber is erg soepel), maar niet uit de bak getrokken worden.
pluspunt: ze kunnen het hele ding optillen als ze een plukje hooi eruit willen trekken, waardoor ze ook een boel extra bewegen. als Flicka het ding te pakken heeft zet ze 't op een lopen waarna Zneddie de achtervolging moet inzetten om het terug te krijgen, ideaal!
crazyshar schreef:.......dus wat doen jullie met jullie paard om die moeilijke plekken te laten verdwijnen/slinken?
Sizzle schreef:Ik kom even binnenvallen met een specifieke vraag.
Hebben de eigenaren van insuline resistente paarden hier toevallig bloed uitslagen liggen.
ik zou graag willen weten wat de gemiddelde glucose waarde in het bloed was bij jullie paarden.
Hadden deze paarden ook hoge spierwaarden?
Ik heb een paard met hoge glucose en spier waarden, maar die toont verder geen enkel probleem in de beweging etc. en krijgt ook geen eiwitrijk dieet. Dit is nu de 2e keer dat de Glucose zo hoog uitvalt en al de 3e keer dat de spierwaarden verhoogd zijn in 6 maanden tijd. We prikken volgende maand weer en het kan ook gewoon variatie zijn, maar ondertussen probeer ik ook een beetje wat informatie in te winnen.