[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:36

Ja dat zou heel goed kunnen natuurlijk. De manen zijn aan de buitenkant (eigenlijk zeg maar aan de kant waar ze niet hangen) afgebroken.
Maar als een ander paard dat heeft gedaan, heeft hij er wel jeuk gehad. Toch?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:17

Hier staan de paarden ook regelmatig met elkaar te knabbelen... Heb niet echt het idee dat ze verder jeuk hebben, tenminste, mijn merrie iig niet..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:59

hoeft niet Annetje, kan ook gewoon kriebelen zijn wat een lekker gevoel gaf omda ze natuurlijk wel wat jeukig zijn; dat het heeft opgewekt zeg maar (snap je???? :Y) ) Ik zie Wisse ook best vaak kriebelen met de andere paarden.

Hier gaat het nog goed op de manen, zijn weer mooi rustig en hij heeft weer een gladde hals.
Wel iets kalig plekje erbij op de staart, gaf geen reactie toen ik eraan zat gisteren, maar ga er vandaag wel een beetje vettigheid opsmeren (action aloe vera zalf, mn levertraanzalf is op mysterieuze wijze verdwenen :( ) .
Ook zag ik hem gisteren rollen in de paddock na het longeren. Hij bleef even liggen om zn buik wat te kriebelen en bleef ook wat te lang zitten voordat hij opstond.
Denk dat ik een verlengde buikflap ga maken voor aan de Pagony, eentje die voor de voorbenen al begint en die achter de voorbenen aan de buikflap vast komt te zitten met klipjes. Iemand nog freubel-tips? :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:34

Annetje schreef:
Ja dat zou heel goed kunnen natuurlijk. De manen zijn aan de buitenkant (eigenlijk zeg maar aan de kant waar ze niet hangen) afgebroken.

Dit was hier gisteravond ook. Ze had geen zomereczeem jeuk, ze vindt het momenteel heerlijk om gepoetst te worden. Maar haar haren waren wel overal afgebroken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:34

Bedankt allemaal voor de reacties!

Flosje, de buikflap bedekt wel de plek waar ze het meeste jeuk heeft, maar in de buurt van haar uiers heeft ze ook jeuk
en daar komt de buikflap niet.

Ellen, nee ik smeer nog niks. Ik zal eens kijken bij de drogist!

Sproti72, dankjewel! Ik zal eens naar Derfen gaan kijken.

Frisiangirl, had jij mij gisteren dat berichtje gestuurd met deze lotion?
Nouja ik ga dat sowieso ook even kopen, want voor die prijs kan je het altijd proberen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:16

Annetje schreef:

hoeft niet,dat andere paard kan juist jeuk hebben gehad en bij hem zijn gaan kriebelen.dan wil het ook wel kapot.
maar dat andere paard kun je dan ook wel herkennen aan afgeknabbelde manen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:28

Welke deken ligt er op jullie paard?Ik heb er nu een Pagony op liggen maar wil toch sparen voor een evt. duurdere maar betere deken. Ik zag er een van fly-free of zo die zag er wel erg mooi uit, iemand daar ervaring mee?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:29

Hallo allemaal,

...hoe zit het met jullie jeukers? Hier staat mn merrie zonder deken weer en het gaat erg goed..terwijl het erg warm is geweest.????
Nu zal de aankomende regen wel problemen gaan geven gok ik zo, dus dr deken gaat strakkies weer om..
Hebben die van jullie momenteel ook geen jeuk?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:32

Het is nu weer rustig, maar ik durf geen risico te nemen om de deken weer af te doen.

En idd met die regen die voorspelt wordt plus de temperaturen (17-20 gr)...

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:40

Met mijn meid gaat het erg goed, ze heeft weinig jeuk valt me op.
ik doe weinig er rondom heen op de deken na, ze heeft wel veel jeuk op haar hoofd, de rest van haar lichaam niet echt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:20

Nou ik heb de deken uit nood juist afgehaald..ze schuurde zich open..en sindsdien lijkt het erg goed te gaan..zeer vreemd dus. Maar ik dacht dat het mss wel aan het weer kon liggen, dat jullie eczemers het ook zo rustig hebben.

Moet wel zeggen, heb een ander smeerseltje en ik hoop zoooo dat het daardoor komt, haha. Alle schilvers weg, geen korstjes meer etcetc, zelfs geen harde manenkam (staat wel erg schraal, blijf erbij dat het gras de grootste boosdoener is)..
Iemand ook de bio huidolie van Leovet geprobeerd? (das die olie die ik nu gebruik, heerlijk spulletje, ook voor jezelf, haha, zachte handjes)

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:54

Met mijn merrie gaat het ook top. Ik was er overigens van overtuigd dat het door de drainage kwam maar nu ik lees dat het met veel paarden goed is, vraag ik me af of het ook aan het weer oid ligt. Nou ja we zien wel ik ben al lang blij dat ze er zo rustig bij staat (afgeklopt :o haha), staart is super mooi, manen nog heel alleen een plekje op der koppie maar dat komt door het verharen.

Ik heb ook leovet lotion, ruikt super lekker! Moest alleen enorm prutsen hoe ik het tuitje open moest maken.. }:0 haha

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:08

Niemand reactie op mijn bericht?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:09

Sodeletuut, ja ik heb je een berichtje gestuurd.

Ik ga even kijken of ik in mijn archief nog foto´s kan vinden van mijn excemers, dan kan iedereen zien hoe erg het was.

Sorry zusjacobs, ik gebruik geen deken... :D

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:25

Sorry ZusJacobs, geen ervaring met Fly Free. Hier ligt een Rambo op.

Bij Auke gaat het ook uitermate goed, alleen nog jeuk aan zijn koker. De deken gaat als ik er ben een aantal uur af en dan nog altijd zonder echte jeuk.
Denk dat het komt omdat zijn lichaam een stuk beter in balans is gebracht door het afgelopen jaar intensieve behandeling bij Den Hoek.
Krijg zo langzamerhand stiekem weer hoop dat hij ooit nog een zomer zonder deken door kan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:17

Er zijn hier volgens mij geen bokkers met de fly free (of eentje misschien?).

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:30

Er zijn beste redenen te bedenken om een paard een deken op te leggen. In de meeste gevallen is echter de beste oplossing: GEEN deken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:48

Heeft er iemand ervaring met de rambo protector als eczeemdeken? Klaartje heeft nu de sweet itch hoody maar die is bij de nek veelte lang. De laatste 2 sluitingen maak ik nooit dicht. En aangezien bij die deken de nek korter is. Daarnaast vormt die deken zich meer om het lichaam.
Ik wil dan die 2 dekens als afwisseling gebruiken. Klaartje krijgt namelijk lichte schuurplekken van de SIH.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:56

lageveld schreef:
Er zijn beste redenen te bedenken om een paard een deken op te leggen. In de meeste gevallen is echter de beste oplossing: GEEN deken.

huh, hoe bedoel je dat?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:33

ZusJacobs schreef:
Welke deken ligt er op jullie paard?Ik heb er nu een Pagony op liggen maar wil toch sparen voor een evt. duurdere maar betere deken. Ik zag er een van fly-free of zo die zag er wel erg mooi uit, iemand daar ervaring mee?

Geen ervaring met de Flyfree..wel met de pagony idd..en de Topreiter..waar ik over de laatste niet zo heel tevreden ben..rotstof, droogt slecht en de stofd wordt heel hard..die deken is dus voor de hoge zomers, als het echt droog is ;) (met die halve wintervacht is het niet te doen met warmte, wordt zeikensnat van het zweet en koelt daarna enorm af, omdat ie niets opneemt)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:43

Maar die rambo, dat is echt een hele andere stof right? Is die wel echt fijn voor de eczemers? Gaat niet snel kapot? Omdat er best een aardig prijskaartje aan hangt..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:45

Rambo sweet itch hoody is echt perfect!
Ik heb nog nooit een deken gehad die het zolang vol houdt!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:47

ZusJacobs schreef:
Maar die rambo, dat is echt een hele andere stof right? Is die wel echt fijn voor de eczemers? Gaat niet snel kapot? Omdat er best een aardig prijskaartje aan hangt..

De Rambo is echt één van de beste dekens, superstevig en goede pasvorm.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:48

Schuurt ook niet? Omdat het zo'n gaatjes (hoe noem je dat..?), net zoals bij gewone dekens alleen dan kleiner? Heb altijd het idee dat dat zo snel schuurt.. En welke zou dan het beste zijn?
Heel er bedankt!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:49

Verdorie, mijn paard draagt een deken heeft geen jeuk, maar zijn manen vallen er met bosjes eruit.... iemand hiermee bekent??
Er zijn geen knabbelsporen (dat zie je wel aan het deken).