waterlelie48 schreef:Even voor een ieder hier...ik ga geen verdere stappen ondernemen...de stress en rompslomp die hierbij komen kijken kan ik op dit moment zelf NIET aan.
Ik weet het misschien wel heel erg dom...veroordeel me er maar niet om, dit is mijn keuze.
Nee hoor, niet dom. Ik heb zelf een rechtszaak die ik waarschijnlijk had kunnen winnen afgeblazen omdat de stress en de nare houding van de tegenpartij (ik word nu 4 jaar na dato nog steeds lastig gevallen door deze persoon) me te veel werd en ik het er niet meer voor over had. Het was een heel nare zaak geworden als ik door gezet had en ik heb al eerder een rechtszaak mee gemaakt die 5 jaar duurde en me uiteindelijk m'n huwelijk heeft gekost dus ik had die stress er niet nog een keer voor over. Want een rechtszaak winnen wil niet zeggen dat je er ook beter van wordt (sprak ze uit ervaring). Je kunt in't gelijk gesteld worden maar als je dan een financiële vergoeding toegewezen krijgt die je rechtshulp nog niet eens dekt, dan heb je er nog weinig aan gehad. Het is dus niet zo wat veel mensen denken dat automatisch al je kosten vergoed worden. Meestal niet zelfs. De verliezende partij moet de kosten van de rechtszaak betalen, maar dat zijn dus de griffiekosten e.d. NIET de kosten van jouw advocaat, die betaal je gewoon zelf en alleen in zeldzame gevallen kan een rechter de tegenpartij veroordelen tot het vergoeden van ook die kosten. Maar dat gebeurt zelden.
Ik kan je zeggen dat zo'n rechtszaak je écht niet in je kouwe kleren gaat zitten, dus als je stappen wilt ondernemen moet je ook zeker weten dat je dat tot het eind toe wilt uit knokken, ongeacht of je er beter van wordt of niet. Wil of kun je dat niet, dan kun je beter je verlies slikken, loslaten en door gaan. Hoe moeilijk het soms ook is om met een dergelijk onrecht om te gaan. In Nederland geldt helaas nog steeds heel vaak het recht van de dikste portemonnaie.
Heerlijke foto's weer, de levenslust spat er van af!