Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marisjj14 schreef:Zou iemand mij misschien advies kunnen geven?
Ik heb een anderhalve KWPN Hengst, die totaal niet gemeen is, hij is hartstikke lief en houd van aandacht.
Ik zit alleen met een probleem, naja probleem, ik wil nu alvast gaan bedenken wat ik volgend jaar met hem wil doen, of ik hem bij ons met de kudde mee laat gaan, of nog een half jaar de hengstenweide in.
Het liefst laat ik hem op stal staan en met de kudde mee, maar ik weet niet precies hoe het zit met castreren.
Volgend jaar April word hij 2, en rond die tijd zal hij dan ook gecastreerd worden (als hij mee de kudde in gaat!)
Kan ik hem als 2jarige laten castreren?
En weet iemand ook hoe duur zo'n castratie ongeveer is?
Jumpie schreef:Ik heb een hengst van 2,5. Ik heb nu een dikke maand, in het begin was ie erg rustig en braaf. Begint zich nu te thuis te voelen. HIj wordt heel er gheftig nu.. Steigeren etc. Nu wouden we hem eerst in het voorjaar castreren maar nu twijfelen we.. Zal hij dan echt minder heftig worden? Hij is niet gemeen maar gewoon heel energiek en voelt zich ontzettend stoer..
Juangi schreef:Jumpie schreef:Ik heb een hengst van 2,5. Ik heb nu een dikke maand, in het begin was ie erg rustig en braaf. Begint zich nu te thuis te voelen. HIj wordt heel er gheftig nu.. Steigeren etc. Nu wouden we hem eerst in het voorjaar castreren maar nu twijfelen we.. Zal hij dan echt minder heftig worden? Hij is niet gemeen maar gewoon heel energiek en voelt zich ontzettend stoer..
Ja, nu ruikt hij vooral de merries en andere paarden en probeert te competitieren met jou (schrijf je dat zo?). Hij wil laten zien dat hij de leidende hengst is.
Ik zou hem persoonlijk zsm castreren of een erg goede, duidelijke opvoeding geven (wat elk paard eigenlijk zou moeten hebben)
Juangi schreef:Voor dit moment, zorgen dat hij steeds voorwaarst blijft. Hij mag niet blijven stilstaan want dan kunnen ze makkelijk omhoog komen.
En aan hoofdstel naar buiten aan longeerlijn. Ik deed eerst aan halster, toen kwam die van mij ook omhoog (jaa merries die vlakbij stonden). Maar met hoofdstel heeft hij geen enkele poging gedaan.
missje schreef:kan wel hoor, gewoon veel met hem gaan stappen. kan ook aan de hand
maak je hem meteen handmak
armanike schreef:Goh ik dacht dat je hier toch wel vragen mocht stellen? Even een het topic doorlezen, doe eens normaal dit topic is 75 pagina's lang haha
armanike schreef:Goh ik dacht dat je hier toch wel vragen mocht stellen? Even een het topic doorlezen, doe eens normaal dit topic is 75 pagina's lang haha