Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bine83 schreef:Ecostyle zocht mensen die een paardje hebben met zomereczeem voor mee te doen aan een onderzoek. Ik doe nu sinds een maand mee het onderzoek wat 3 maanden duurt. Voor dit onderzoek gebruik je Ursonne en Kiezelderma van dr. Schaett. Dagelijks doe je een afgepaste hoeveelheid door je voer heen. Sinds ik dit spul gebruik is mijn haflinger een stuk minder gaan schuren. Ik heb er ook wondzalf bij gekregen, maar het gaat zo goed dat ik het nog niet eens heb gebruikt!!!
henny_w schreef:Nagenoeg dezelfde produkten zitten ook in de GKM van Hippolyt..
Kiara schreef:henny_w schreef:Nagenoeg dezelfde produkten zitten ook in de GKM van Hippolyt..
Mag ik vragen wat GKM is?
Ik heb van dit merk de hestamix een tijdje geprobeerd en de microvital.
GKM ken ik niet.
fjordido schreef:ja ik lees trouwens ook veel vaker dat onbemeste weitjes helemaal niet zo goed zijn voor onze paardebeesten als dat altijd gedacht werd.
Kinke schreef:Ik ben ook met de GMK en magnesium begonnen met Kinke
(met dank voor alle info van Henny_W)
'k heb nog wel een probleempje ermee, mijn grote zwarte afvalbak vindt het niet echt lekker
__KELLY schreef:jaa wij gooien tegenwoordig ook geen kunstmest over het land en het is al stuk vermindert de jeuk
ik vind dat het echt elk jaar stukkke beter gaat!
vergeleken et 6 jaar geleden.... als ze dan iets zag waaraan ze kon schuren schuurde ze tot plekken aan toe
en nu schuurt ze nog af en toe
en nu al bijna helemaal neit meer
proudy2 schreef:hallo ik hen net een week geledan ondekt dat mijn paard Staart- en maneneczeem heeft en ik wil wel z'n deken kopen. maar hoe zit het als je gaat rijden? ik rij veel door bossen en ik neem aan dat daar veel van die vliegjes zijn. weet een van jullie ook wat de beste oplosing daar voor is. is er een middeltje die die vliegsjes voor een tijdje afhoud zo dat ze niet zo erg gestoken wort. of kan je er op z'n moment niets aan doen.
henny_w schreef:Hoi Kinke,
Misschien kan je de GKM en Magnesium eerst even door wat lekkers mengen.
Bijv. slobber, Irisch mash oid.
Zodat ze even aan het smaakje wennen.
Ik sprak laatst ook iemand wiens paard de GKM niet lekker vond in het begin