[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:34

Anya schreef:
haha twee zielen één gedachte Ja

Haha...wilde ik ook zeggen! Tong uitsteken

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:39

Leuk jullie reacties !!!

Ja yentle is echt een schatje hoor , tis misschien wel geen echte quarter ( wat mijn grote droom is voor als ik later groot ben ) maar ze kan alles en ik geniet volop met haar !
Bij mij mag ze oud worden , en ik hoop dat ze nog heel lang gezond blijft !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:41

Da's t belangrijkste Azile! Al was t een Belgisch trekpaard of een shet geweest...je geniet van haar! En ze is kerngezond! Ja
Overigens zijn mijn merrie en haar zoon Paints.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 16:42

Even heel erg off topic natuurlijk.. je hebt helemaal geen quarter nodig hoor. Lan is gelders en start toch level twee. Zelfs reining. Als je maar blij bent met je paard Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:42

Precies! Ja Da's t belangrijkste!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:43

skippy1 schreef:
Da's t belangrijkste Azile! Al was t een Belgisch trekpaard of een shet geweest...je geniet van haar! En ze is kerngezond! Ja
Overigens zijn mijn merrie en haar zoon Paints.

Oeps Bloos , tuurlijk .... sorry .Ik vindt je merrie vooral erg mooi , ik houd erg van die kleur !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:45

Haha...wist niet dat je op mijn paarden doelde! Knipoog Mijn merrie is gewoon zwart, haar zoon is buckskin.

Maar idd off topic.

Foto's zijn een goed idee! Dat ontkracht vaak ook vreemde ideeen over luchtzuigen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:45

Zit hier te genieten van al die mooie foto's van mooie, gezonde paarden Lachen

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:47

ga ik nog even offtopic mee ; nee joh ik vindt de hafjes en andere rassen ook altijd hartstikke gaaf om te zien op de nk 's en wran wedstrijden !! ik vindt het ook super dat jouw gelders paard het zo goed doet !!
En ik heb helemaal niet de intentie om wedstrijden te gaan rijden , maar ooit eens een quarter of paint dat lijkt me wel gaaf .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:58

Nou, foto mijn knollie er ook maar op dan Knipoog

Van te vroeg geboren klein mormeltje:
Afbeelding

Tot 3 jarige:
Afbeelding

Helaas nog wel te klein voor een [***] maar verders niets te klagen.

Ze heeft alleen altijd veel moeite met de wintermaanden. Het is niet echt een paard dat gelukkig wordt van alleen hooi eten ipv van lekker mals gras. Daarnaast laat ze zich gemakkelijk bij het hooi wegjagen door de andere in de wei. en wanneer ik het hooi ergens voor haar apart geef wil ze toch weer bij de anderen zijn waar ze zich dan weer weg laat jagen Boos!
Iemand tips voor een assertiviteits training voor paarden?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:59

sorry , als ik iemand wist dan had ik yentle ook al opgegeven !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:05

De beste leerschool voor een paard is nog altijd een groep andere paarden. Wel heb ik eens gehoord dat een paard wat onderontwikkelt was in zijn sociale gedrag, dat paard is in een groep paarden gezet die sociaal gezien een vergelijkbaar niveau hadden (jonger in jaren dan t betreffende paard zelf was)....t is helemaal goed gekomen! Ja
Laatst bijgewerkt door Jessica op 06-02-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:09

azile schreef:
ga ik nog even offtopic mee ; nee joh ik vindt de hafjes en andere rassen ook altijd hartstikke gaaf om te zien op de nk 's en wran wedstrijden !! ik vindt het ook super dat jouw gelders paard het zo goed doet !!
En ik heb helemaal niet de intentie om wedstrijden te gaan rijden , maar ooit eens een quarter of paint dat lijkt me wel gaaf .

Nou, dan ik ook nog maar even *duikt weg om OW te ontwijken*. Ik zie zat niet-quarters op westernwedstrijden, hartstikke leuk juist. En vaak doen ze het nog prima ook. Da's het leuke van westernrijden vind ik, er is altijd wel een (of meerdere) onderdeel die bij jou en je paard past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:15

Skippy, mijn dametje staat haar hele leventje, ze is nu net 4, al tussen anderen paarden van verschillend karakter maar ze is nog steeds de underdog. Helaas.
Ze is grootendeels met de fles groot gebracht en daardoor erg mensgericht. Misschien moet ik haar maar eens voordoen hoe je flink met de benen naar achter mept als het je niet zint Clown
Ik wil haar komend voorjaar in gaan rijden en wie weet gaat ze zich dan wat sterker voelen en gaat ze meer voor zichzelf op komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:16

Gast8253: dan zou het misschien wel helpen om haar in een groep te zetten met paarden die een vergelijkbaar sociaal niveau hebben...misschien bij een opfok of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:28

Ze heeft in opgfok gestaan met leeftijdsgenootjes maar daar hing ze aan de staarten van de anderen paarden om te zuigen. Vonden de anderen eigenaren geen succes want die paarden hadden nog staarten over van ong. 50 cm. Bloos

Ze heeft eerste jaar met een paardje van mijn vriendin in die groep gelopen, ze hing letterlijk en figuurlijk heel erg aan hem. Hij is een appie dus al niet veel staart en bij hem was er echt geen staart meer over. Jaar daarop is hij uit de groep gegaan en is er een bullebak van een paard bij gekomen en toen werd het er voor haar niet beter op. Heb haar toen verplaatst naar waar ze nu staat samen met m'n welshje waar ze figuurlijk erg aan hangt. Ze zuigt nog wel, soms veel/soms weinig, maar ze hangt iig niet meer aan staarten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:48

Anya schreef:
En toch zijn die foto's wel een goed idee.
Mensen hebben altijd het idee dat luchtzuiger graatmagere zielige paarden zijn, waar je niets mee kan..

Graatmager... die van mij heeft zelfs makkelijke aanleg om te dik te worden Nagelbijten / Gniffelen
En die liep tot 4 weken terug elk weekend een Z2 wedstrijd Clown
Afbeelding
Zal binnenkort even duidelijkere foto's van hem maken... want het is echt 1 brok spier Clown

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:53

Nou, dan doe ik ook vrolijk mee Knipoog

Hier mijn luchtzuiger:

Afbeelding

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik een deken heb opgedaan, anders kunnen mensen zien dat ze zoooo vreselijk mager is... Knipoog

En nog 1 uit de oude doos, hier werd ze voorlopig keur:

Afbeelding

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:01

Wat een vrolijk paard zeg !!
Lijkt niet op een zuiger ... Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:06

Myrdal schreef:
Afbeelding

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik een deken heb opgedaan, anders kunnen mensen zien dat ze zoooo vreselijk mager is... Knipoog

afkoorzz Schijnheilig

Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:20

c_alsemgeest en Myrdal: beiden knapperds. En je hoeft geen duidelijke foto te maken om de spieren te zien hoor. Ronde billen en gevulde borst tonen echt wel Ja

Nou nog Tolstoi van Tyrza erbij (Grand Prix luchtzuiger) en dan schieten we lekker op Ja

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:17

Ik ben nu 2,5 week maagcomposium aan het voeren, had na een week een idee dat het minder werd het zuigen. Maar nu staat hij ineens echt heel erg te zuigen, nog erger dan voordat ik maagcomposium voerde. Ik heb niks aan voeding ofzo veranderd. Weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:00

@ kneelte : mijn merrie is eigenlijk ook te weinig bij andere paarden geweest toen ze opgroeide en sloeg ook nooit, rende altijd maar weg als er ergens klappen vielen....

wat bij haar ontzettend geholpen heeft is haar veulen Haha! ze liepen na 2 weken gewoon in de hele manege-groep (stuk of 6/7 paarden/pony's) nou als er ook maar één naar hem keek vloog ze ze al aan hahahahaha zo lief om te zien Haha! nu is haar veulie natuurlijk allang weg en 's winters staat ze altijd in de paddock (nu met mijn andere paard, maar die wordt verkocht) en die 2 doen elkaar niks, dus ik ben benieuwd hoe ze komende zomer wordt in de grote wei als ze weer met z'n allen zijn! of er nog wat is blijven hangen, ofdat ze gewoon weer de oude is.....

ik doe trouwens ook maar even mee met de foto's :
mijn fjord is trouwens erg fijntjes gebouwd en wordt niet snel vet...
sinds de dracht/bevalling gaat het niet zo super met haar, loopt nu bij de fysio, maar voorheen reed ik M2 tussen de paarden met haar en bezat ze ook heel wat spiermassa...

14 november 2007:
Afbeelding

14 augustus 2007, hier had ze haar veulen dus (en ze wil nét haar kunstje even laten zien aan jullie):
Afbeelding

augustus 2006 op de fjordenkeuring:
Afbeelding

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:26

Wat een knappe Fjord zeg !!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:42

deniejs schreef:
Ik ben nu 2,5 week maagcomposium aan het voeren, had na een week een idee dat het minder werd het zuigen. Maar nu staat hij ineens echt heel erg te zuigen, nog erger dan voordat ik maagcomposium voerde. Ik heb niks aan voeding ofzo veranderd. Weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?

Ik heb vorige week dit bericht neer gezet, maar niemand een reactie gegeven. Mijn paard stond gister echt zo erg te zuigen, echt om de 2 seconden en hield er niet mee op, hij liet zijn hooi er ook voor staan dat ik maar zijn band omgedaan heb, hoe erg ik dit ook vind. Ik voer muesli en geef ook maagcomposium. Het is er sinds de maagcompoium alleen maar erger op geworden, maar zeker niet minder! Ik snap er nu echt niks meer van... Voor de rest is er niks veranderd. Jullie ideeen?