[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:33

Zo'n serie knikjes doet Roos ook in draf als het erg is (alleen dan zijn het iets heftiger knikjes)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:35

Ik ben er sinds vandaag achter dat mijn verzorgtinker ook pollenallergie heeft (we hadden al een vermoeden, maar vandaag gereden met een geimproviseerd netje en toen schudde ze niet meer.) Nu ben ik opzoek naar zon kapje en aangezien hier veel mensen zitten met een paard met pollenallergie was mijn vraag of iemand er nog 1 heeft liggen die ik kan overkopen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:02

ik heb nog wel liggen... PB me maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:50

Hoi,
Ik heb niet alle pagina s doorgelezen, Wel het eerste berichtje met de symtomen maar ik weet niet of Blingh het wel of niet heeft.
Het is deze maand pas begonnen maar ik kan gewoon niet buiten rijden. Hij wordt helemaal gek, schudden met zijn hoofd op en neer gooien, veel briesen grommen. In eerste instantie was het maar een klein beetje af en toe beetje met hoofd schudden kriebelds dachten we. Nu zijn er natuurlijk ook al veel vliegen en zodra hij maar een vlieg denkt te voelen begint het feestje al. Vandaag is hij uit paniek de bak door gaan rennen om van de vliegen/kriebels? af te komen.

Mijn intructrice had het over fly-tack? Ik dacht headshaking. Ik vindt het zo zielig voor mijn paardje. In de binnenbak is er trouwens niets aan de hand!

wat denken jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:26

t kan zowel vlieg als pollen als zon zijn, is echt uitzoeken,kijken,rijden en uitproberen van verschillende middelen om te kijken wat het beste werkt Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:58

ben ik weer eens, ik heb ook de filmpjes even bekeken, ik moet eerlijk zeggen ik twister erger vond schudden, die komt helemaal los met zijn voorbenen. en ja jullie lezen het goed vond, ik ben nu bijna een maand bezig met de druppels van Jozefien en hij schud niet meer, heel soms als er een vliegje tegen zijn neus aankomt geeft ie een reactie maar die is niet groot, wanneer ik dan gewoon he tegen hem zeg is ie gelijk klaar. heerlijk om normaal heerlijk in het zonnetje te kunnen rijden.

Blingh, ik moet je eerlijk zeggen zoek een goeie homeopaat en laat het e.a. uitzoeken, ik ben bijna vier jaar bezig geweest met een schuddebol en achteraf heb ik spijt dat ik het beest zo lang heb laten doorlopen, kijk maar eens naar mensen om je heen die last van hooikoorts hebben. wanneer het pollen zijn heb je tenminste 'zekerheid' wanneer het dat niet is moet je verder zoken maar dan heb je dat vast uitgesloten. verder kan ik me in de raad van ellepel aansluiten het is proberen zoeken en weer proberen. tot je de oplossing hebt, want wanneer ze het in de winter niet doen is er iets aan de hand anders deed ie het het hele jaar wel

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:08

goed te lezen twister42...
ik ben net begonnen met josefien haar druppels... lijkt al wel beter te gaan... maar probeer t allemaal realistisch te bekeijken

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:04

ja dat heb ik ook gedaan, ik vind het ook nog steeds onwerkelijk dat een dier ook last kan hebben van pollen, ik moet je eerlijk zeggen dat ik gisteravond vergeten was zijn druppels te geven, uuhhh hij stond vanmorgen te schudden, kon wel huilen, wat baalde ik van mezelf, goed ik heb ze weer gegeven en ik hoop dat het morgen weer een stuk beter gaat. maar het is echt zo'n stuk beter geworden terwijl ik ht hele zomerseizoen met een niet normaal te berijden paard zat

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:14

Moet je de druppels van Josefien elke dag geven?
Die druppels werken toch ook om te desensibiliseren, of niet? Als ik zo het lijstje zie van stoffen waartegen het paard van KindsnessM allergisch is dan zit dit toch ook allemaal in het mengsel in Pollen Extra Veteriair? Mijn paard schud na 1 volledig seizoen van deze druppels toedienen al een stuk minder.
Wanneer gebruik je de methode van Josefien en wanneer gewoon het standaard flesje van 14,95 euro?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:19

bij josefien heb je elke 2 maand een test om te kjiken waar ie allergies voor is... maar voor dat soort vragen kan je t beste naar Josefien zelf gaan

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:06

Ik had vorig jaar Josefien al een paar keer gemaild via haar site, maar helaas kreeg ik geen antwoord na 1 mailtje... Ben dus met de pollen extra veterinair begonnen, die dus goed helpen. Hoef je bovendien maar elke 3 weken te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:51

Bedoelen jullie dan bokker josefien?

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:14

katrienh schreef:
http://www.natuurlijkinbalans.nl Dat is de site die bedoeld wordt Lachen

bedankt..

Ik heb mijn paard in Juni alweer een jaar! Wat gaat de tijd toch snel zeg..
Maargoed vorig jaar merkte ik wel dat hij wat sneller opgefokt raakte door vliegjes en dazen enzo. dat heb ik toen *opgelost* door met zo`n vliegenfrontriem te rijden. Hiermee was het probleem eigenlijk opgelost, in de bak. In het bos reageerde hij nog wel fel maar dat vonden we eigenlijk niet eens zo raar.
Sinds april dit jaar deed hij al in het bos schudden met zijn hoofd alsof hij geprik wordt op zijn neus.. Dit deed hij af en toe een paar keer, het was irritant maar ik maakte nog geen zorgen. Daarna werdt het eigenlijk alleen maar erger, mijn instructrice had het over Fly-teck, ik vond dat ze te snel conclusies trok Bloos . Het zou wel sress zijn ofzo..

Maar het wordt alleen maar erger. Afgelopen zaterdag heerlijk in de binnenbak gesprongen, hij deed helemaal niet schudden ofzo. Na het springen wilde ik even lekker buiten droogstappen, nou dat was een drama. Op een gegeven moment wilde hij geen stap meer verzetten. Afgestapt en aan de hand gaan stappen.
En zondag had ik les in de buitenbak, in het begin ontzettend gespannen en af en toe schudden. Maargoed het werd weer erger en toen ik wilde galoperen voelde ik zijn *paniek* en rende hij heel de bak door. In het jaar dat ik hem heb is hij er nog nooit vandoor gegaan in de bak en nog nooit geschrokken. Vandaar dat ik zo geschrokken ben en goed wakker geschudt.

In November is er wel een osteopaat geweest maar in november hadden we nog nergens last van. Ik weet niet zo goed wat ik nu verder moet doen? Ik kan er op dit moment geen dierenarts bijhalen omdat ik doordeweeks in middelburg zit en in het weekend in breda..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:19

Hoi,

Je kunt proberen om met een neusnetje te gaan rijden als je buitenrijdt. Vaak wil dit heel goed helpen Ja
Ze verkopen ze bij www.paardendrogist.nl

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:21

vera schreef:
Hoi,

Je kunt proberen om met een neusnetje te gaan rijden als je buitenrijdt. Vaak wil dit heel goed helpen Ja
Ze verkopen ze bij http://www.paardendrogist.nl

Succes!

Ík heb die idd ook al gezien maar vind de prijs nogal *hoog* voor een probeersel. maar zat al een beetje te bedenken of ik zoiets een beetje zelf in elkaar kan flansen Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:24

Je kunt het even proberen om een panty over zijn neus te trekken, dan kun je goed zien of het werkt. Maar ik durf bijna te wedden dat dit voor jou paard prima werkt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:40

vera schreef:
Je kunt het even proberen om een panty over zijn neus te trekken, dan kun je goed zien of het werkt. Maar ik durf bijna te wedden dat dit voor jou paard prima werkt Knipoog

Okee en stel nou dat het werkt. btekent dot dat ik voor altijd met zo`n netje moet blijven rijden (buiten?). Ik wild enamelijk ook ontzettend graag gaan starten (startkaart ligt klaar) Maar met zo`n netje mag dat niet natuurlijk?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:22

Dat moet je uittesten. Je hebt kans dat je paard bv in de zomer totaal geen last heeft. Maar daar is niet echt een peil op te trekken, dat is per dier verschillend.
Helaas mag je nog niet starten met en neusnet....
Maar wel losrijden en trainen en dan hopen dat het in de proef net te kort is om te uiten.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:33

Luxlover schreef:
Moet je de druppels van Josefien elke dag geven?
Die druppels werken toch ook om te desensibiliseren, of niet? Als ik zo het lijstje zie van stoffen waartegen het paard van KindsnessM allergisch is dan zit dit toch ook allemaal in het mengsel in Pollen Extra Veteriair? Mijn paard schud na 1 volledig seizoen van deze druppels toedienen al een stuk minder.
Wanneer gebruik je de methode van Josefien en wanneer gewoon het standaard flesje van 14,95 euro?

Pollen Extra Veteriair kun je volgens mij niet meer kopen, tenminste bij de paardendrogist niet meer, die had ik in bestelling staan en kreeg een mail dat die niet meer gemaakt werd.

ds ik moest wat anders de druppels van josefien moet ik twee maal daags geven, en ik heb mogelijk nog een extra fles je nodig. maar de lijst van KindnessM is een heel stuk klorter dan die van twister want daar staan er een stuk of twintig op (weet niet of KindnessM alles heeft genoemd wat er op stond) ik weet ook niet waar Pollen Extra Veteriair precies voor is (welke pollen enzo), ik heb nu voor deze oplossing gekozen en hij werkt dus dan maar zo.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:34

Alles wat er staat heeft ie!!!
En dat vond ik allemaal wel genoeg Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:36

Het is mij opgevallen dat Niek al vanaf afgelopen vrijdag niet meer schudt! Ondanks het warme weer, ik begrijp er niets van. Bij de buurman staan o.a. de grassen volop ik bloei maar ik merk helemaal niets!

Hoe doet Ap het deze dagen Ellepel?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:39

Het is mij opgevallen dat mijn pony dus wél schudt ik ben er alleen nog niet achter of hij dit uit verveling doet of het een headshaker is.. Je ziet het hem vaker in de wei ofzo doen, hij klappert er dan ook bij met zijn lippen. Onder het rijden wil hij het nog wel is doen als je er net opzit maar dat doet hij dan 1 rondje en dan is het klaar..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:10

misschien verstandig om zn tanden en rug te laten nakijken...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:28

Aan zijn tanden en rug ligt het niet dat is allemaal goed. Ook deed hij dit bij de vorige eigenaar al, die zeiden dat hij het deed omdat hij zich verveelt maarja, dan ga je lezen over het headshaking probleem.. Mischien dat hij dat kan hebben?