Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Wat een moeilijke situatie Eefke maar lief dat jij er zo goed voor probeert te zorgen ook. Je zou die slechte plukken hooi bijna ver onderop de mesthoop verstoppen ;)

Peri gaat hier goed. Gisterenavond was ik blij met wat ik zag. Nog steeds een schone nette wond en een goed etend paard. Vond hem ook weer voor het eerst echt vol overtuiging eten. Bijna gulzig. Zijn kilo SP was binnen no time op maar hij had daarvoor ook al hooi, grasmix en muesli op dus het was niet dat hij sterfde van de honger ofzo :=
Helaas wel te weinig Novacam meegehad van de kliniek. Ik was er ergens al bang voor maar omdat ik te veel aan mijn hoofd had niet overna gedacht eerder actie te ondernemen en toen stond ik gisteren avond met ruim 200kg te kort. Oeps. Gelukkig Metacam kunnen lenen van stalgenoot (zelfde werkzame stof en dosering) en vandaag gratis nieuw flesje afhalen want dat was indd een foutje :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:43

Fijn dat Peri het zo goed en dat hij zo fanatiek weer is met eten! Zou het dan toch aan zijn oog gelegen hebben? Gelukkig had een stalgenootje nog metacam en kan je vandaag een nieuw flesje ophalen :)

Van mij mag het wel vrijdag zijn en hopelijk kan hij daarna weer normaal hooi eten, vindt hem zo sneu nu en zijn interesse in hooi wordt ook wat minder wat logisch is maar ja...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

@Queelens: fijn dat Peri goed gaat. Jammer van te weinig Novacam, maar gelukkig snel opgelost.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Novacam is wel mooi spul vind ik.daar knappen ze vaak enorm van op :j

Hier ook oma weer beter aan het eten gelukkig.
Ik heb een zak fibrebeet gekocht. Dat ruikt heel erg lekker en ik weet dat kelly dat erg lekker vind.
Dus dat door de gewone slobber gemengd en ze staat weer heerlijk te eten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Wat fijn dat het weer beter gaat met Kelly :)

Zembla vond de haycobs van hartog maar voor 1x lekker, hij moet t nu niet meer :’) jammer dacht dat hij het wel zou lusten, het rook heerlijk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

@ellepel: gezien de ervaring van Somebitch hoop ik dat die van jou het nieuwe voer wél blijft eten.

Hier zijn de militairen behoorlijk fanatiek aan het oefenen met helicoptervluchten. Gelukkig hebben die van mij er niets van, want die Cinooks maken behoorlijk wat lawaai als dat laag over komen ...

https://thumbs.dreamstime.com/z/het-aan ... pg?ct=jpeg

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Gelukkig hebben de paarden er geen last van dubbelfun.

Ik had mazel, de andere lust het wel dus dan voer ik het daar maar aan op

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Ja dat heb ik ook.
Mijn ruin lust werkelijk alles dus mocht er van kelly wat overblijven,dan krijgt hij het.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Is er een van jullie paarden die de Bodybuilder van St. Hippolyt lust? Ik heb laatst een grote emmer gekocht en die van mij lusten het niet. Ik vind het ook jammer om een bijna volle emmer weg te moeten doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Ik ken het niet, heb dan ook geen idee of die van mij het zouden lusten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Somebitch schreef:
Fijn dat Peri het zo goed en dat hij zo fanatiek weer is met eten! Zou het dan toch aan zijn oog gelegen hebben? Gelukkig had een stalgenootje nog metacam en kan je vandaag een nieuw flesje ophalen :)

Van mij mag het wel vrijdag zijn en hopelijk kan hij daarna weer normaal hooi eten, vindt hem zo sneu nu en zijn interesse in hooi wordt ook wat minder wat logisch is maar ja...

Nou je zou het bijna denken. Het is echt bizar. Gisteren was hij gewoon ‘hongerig’ helemaal bezig met dat hij van ons een emmer voer zou krijgen en helemaal boos/geforceerd doen := en hij had echt gewoon weer avondbakje en hooi op dus hij komt volgens mij niks te kort (ga nu bijna daar over twijfelen haha)

Ahh snap ik. Gelukkig is het bijna vrijdag. Hopelijk wordt het dan beter en komt ook langzaam het vertrouwen in hooi eten weer terug

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Zijn interesse in hooi was toch niet minder, vannacht goed hooi gegeten en geen prop gevonden…. Ook het langere hooi waarvan hij dus begin van de week proppen maakte had hij tot zijn beschikking en heeft hij veel van gegeten… ik snap er niks meer van. Morgen weten we meer! Gelukkig is de dierenarts er morgen rond 11 uur al en kan ik thuiswerken en tussendoor even weg.