wilmameer schreef:Dat klinkt heel erg als mijn paard, alleen doet zij niet het nee-schudden, wel de ‘zenuwtikjes’ die je omschrijft. Zij is enorm gevoelig voor daglicht, dus ook als het niet zonnig is heeft ze er last van. Ze heeft buiten minimaal een 90% uv masker nodig, of nog beter een uv bril. Maar dat is op de wei met de vliegen niet handig. Op stal/binnen is het bij haar ook zo goed als weg
Ook zij wil op slechte momenten ‘jeuken’ bij haar vriendjes, alleen doet ze dat niet heel vaak.
Pollen zijn ook van invloed bij haar. Zij loopt met een pollenmasker. De pollen zijn momenteel heel hoog, dus kan me voorstellen dat het bij die van jou nu opkomt.
Ik zou laten uitzoeken/onderzoeken of het trigeminaal is en tegelijkertijd hopelijk andere oorzaken uitsluiten
Ja ik heb vorig jaar een pollennetje geprobeerd maar daar had ik ook geen succes mee. De vliegenmasker heeft ook een neusflap eraan zitten. Ja ik ga van de week even paar uur zijn graasmasker af doen kijken of dat het misschien is. Of andere vliegenmasker proberen. Hij heeft overigens geen problemen met aan zijn oren zitten of bij zijn atlas, dat zijn zijn favoriete kriebelplekjes