Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:jouw paard heeft beginnende Cushing,
Als hij verder geen echte klachten heeft (slecht uit haren komen, vetbulten boven ogen, conditieverlies,...) dan kun je ev afwachten tot het voorjaar wat de waarde dan is aangezien najaar altijd een piek geeft die dan weer afzwakt normaal gezien.
De andere optie is om m op de medicatie te zetten (prascend) en dan te kijken hoe hij erop reageert!
Natalie36 schreef:Hier ook opnieuw laten testen. Alleen de twee oudjes dan als mijn 6 jarige ppid heeft wil ik het geloof ik nog even niet weten. Esra was keurig! 20 pg/ml in deze tijd van het jaardie is dus nog schoon. Kliek daarentegen.....
![]()
Begin augustus heb ik de medicatie al verhoogt naar 1 pil per dag maar ondanks dat toch 128 pg/ml. Da was ook not amused. Dat wordt nog meer pillen eten voor mijn vriendje
Meert schreef:Zijn deze uitschieters dan bij gezonde paarden in deze tijd van het jaar normaal? De waarde is toch bijna 2x zo hoog als de referentiewaarde.
cynthiar schreef:Natalie36 schreef:Hier ook opnieuw laten testen. Alleen de twee oudjes dan als mijn 6 jarige ppid heeft wil ik het geloof ik nog even niet weten. Esra was keurig! 20 pg/ml in deze tijd van het jaardie is dus nog schoon. Kliek daarentegen.....
![]()
Begin augustus heb ik de medicatie al verhoogt naar 1 pil per dag maar ondanks dat toch 128 pg/ml. Da was ook not amused. Dat wordt nog meer pillen eten voor mijn vriendje
Je moet je niet blind staren op waardes, kijk beter eens naar de klachten. Zijn die verbeterd?
Jannepauli schreef:Misschien een handig lijstje voor voeding die laag in suikers en granenvrij is:
http://www.voervergelijk.nl/voer/catego ... r-granen,1
charmaine90 schreef:Ah kijk eens.
Ik geef ook pergolide.
Denk je dat het daardoor wel een toegevoegde waarde kan zijn?