Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Wat een verhaal maar heel herkenbaar. Hier ook een paard wat problemen aan de voorvoeten heeft (klinisch - hoefbanden) en KS. En zoals al gezegd is er inderdaad een verband daartussen.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat het nog iets gaan worden onder het zadel. Je loopt tegen teveel problemen aan. Dan moet je eerst uit die cirkel komen.
Animae schreef:Die van jou is dus ook klinisch niet goed en op de foto kunnen ze niks vinden? Of is het zeker dat het de hoefbanden zijn? Dat is bij de mijne nooit gecheckt omdat de DA er altijd van uit ging dat het het hoefgewricht was (ivm waterig vloeistof).
Beukenoot schreef:Ik meld mij hier toch ook maar even.
Als er iemand kundig is op gebied van pees en rugproblemen(KS) zou ik je adviseren om eens naar dierenarts Gertjan den Heijer te gaan van kliniek de Vallei in Woudenberg of naar zijn revalidatiecentrum de Hofstede in Leusden.
Daar zie ik paarden die afgeschreven zijn opknappen(zonder operatie). Paarden die bij andere dierenartsen uitbehandeld zijn krijgt hij weer voor elkaar. Die man maakt het onmogelijke waar. Natuurlijk zal hij niet alle paarden goed krijgen maar het zou jammer zijn om niet daar eens naar de mogelijkheden te kijken en je paard af te schrijven. Ik spreek uit eigen ervaring die ik best in een PB toe wil lichten.