Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:31

ik ben er ook nog hoor, ik ga niet eerder dan dat Sandra het aangeeft. Mooi verwoord Hanny, ik ben er blij mee dat ik dit topic heb mogen aanklikken en veel geleerd en meegemaakt heb. Een ontzettend bijzonder dier, met allerliefste baasjes. San, ook jij mooi verwoord het zal inderdaad allemaal anders zijn.
liefs
Desiree

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:10

Leef ook mee Sandra, Desert was heel bijzonder!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:25

Hanny prachtig, het is desert zeker waard een mooi eerbetoon.
San :(:) fijn dat je weer een klein beetje van je kudde kan genieten. Hoe is het nu met blonde geef haar maar ook namens mij een dikke knuffel.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 02:04

Sandra en ik werken aan iets moois om het topic af te sluiten, maar er gaat wel even tijd inzitten. Komt allemaal goed!! Eerlijk gezegd voelt het ook nog helemaal niet goed of juist om het af te sluiten en door te gaan. Daar is het nog veel te vroeg voor.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:57

Ymor schreef:
Sandra en ik werken aan iets moois om het topic af te sluiten, maar er gaat wel even tijd inzitten. Komt allemaal goed!! Eerlijk gezegd voelt het ook nog helemaal niet goed of juist om het af te sluiten en door te gaan. Daar is het nog veel te vroeg voor.

neem jullie tijd,
ik begrijp volledig wat je bedoelt,
je weet dat ze er niet meer is. maar het voelt anders,
vooral voor sandra en renee, heeft het tijd nodig het een plekje te geven.
sandra, doe het als jij er klaar voor bent, wij wachten echt wel. :(:)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:30

Wat balen dat ik je topic nu pas eigen kom. Ik heb mijn pony twee weken geleden in moeten laten slapen.

Wij (dierenarts en ik) dachten ook aan een imuunziekte. Maar mijn pony was binnen een week zo ziek geworden, dat we nog maar een keuze hadden. Daarbij dachten ze ook aan een tumor ergens in zijn lichaam.

Ik ben heel wat wijzer geworden van je topic. Heb nog niet alles doorgelezen maar ga dit zeker doen.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verlies van je pracht merrie. Bedankt voor je verhaal

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:16

Dandy200 dank je wel,jij ook veel sterkte met het verlies van je pony :(:)

Hier bezig met foto's uitzoeken en muziek en topic aan het doorlezen,wat een gevecht en strijd afgelopen bijna 2 jaar en nooit opgeven zij of ik, en ook met vele mooie momenten,gisteren even echt instort moment,ik heb gehuild voor alle afgelopen jaren...
Ymor bedankt dat je mij wilt helpen...... :*

Het is zo goed,ik heb er zo vrede mee,maar damn het voelt gewoon of er een stuk uit mijn hart gerukt is...en wat ik ook op papier zet,niets wat ik ooit kan zeggen kan een ander uitleggen wat Desert en ik samen hadden,dit gaat veel zoveel verder....en is dat nodig vraag ik mij af?
Met het topic terug lezen had ik bij 1 van onze andere paardjes allang gelijk een eind aan gemaakt,niet dat ik niet net zoveel van ze houd,maar niet hetzelfde gevoel....

Maar wat ben ik blij dat door een open eerlijk topic als dit er nog steeds mensen lering uit trekken,het is niet voor niets geweest _/-\o_

Ymor schreef:

Ik ben blij dat je weer wilt helpen Romy en ja precies afsluiten is zo definitief.......
dit topic kan nog zoveel mensen helpen en belangrijker hun paarden... ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:12

Het is zeker niet voor niets geweest. Je hebt niet alleen jezelf dingen aangeleerd maar ook anderen. Mijn omgang met paarden is sinds ik jou en desert heb ontmoet zo verandert (in positieve zin)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:53

helemaal mee eens!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:23

Lang getwijfeld maar dan toch maar besloten het hier neer te zetten.
Na het overlijden van mijn eerste paard ben ik een tijd erg de weg kwijt geweest.
En dit gedicht heeft toen veel voor mij betekend.
Ik geloof dat zoals in het gedicht wordt gezegd de paarden die op ons pad komen niet van ons zijn maar een cadeau zijn en dat het een cadeau is dat ons iets leert of vertelt.
En ik denk dat het bij Desert zeker het geval was.
Dus hier het gedicht en hopelijk vind je er ook troost in, net als ik dat vond.

Don't Cry For The Horses, by Brenda Riley-Seymore

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:33

Wat een mooi gedicht <3

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:36

Dandy200 schreef:
Wat een mooi gedicht <3

Ja zo mooi, en hoe vaker ik hem lees hoe mooier ik hem vind.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:51

Inderdaad erg mooi!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:56

Enorm mooi gedicht cam :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:30

Mooi!

dikke knuffel Sandra...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:46

:(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:33

Een heel mooi gedicht Cam,ik kon hem al,maar blijft mooi!!!
Dank je voor het delen!

Het gaat wel hoor met mij,maar met gewoon foto's uitzoeken komen zoveel herinneringen naar boven en nu pas beleef ik de laatste dagen bewust..
Ik heb er nog steeds vrede mee,maar het gemis is enorm en overvalt me soms, ik krijg het enge gevoel dat ze soms in mij zit en weigert dat ik mijn veilige muur weer optrek qua emotie...
Ik ben bezig het topic terug te lezen...pfft wat een strijd hebben we geleverd en geen van ons 2 wilde opgeven en zoals iedereen schreef Desert geeft aan als het genoeg is en dat deed ze en gelukkig zag ik het....

Het is best eng, degene die MIJ echt zag is weg,ik kan bij wijze van spreken iedereen hier voor de gek houden door vrolijk te zijn en het totaal niet zijn,dus ik moet aan mezelf blijven werken,dat ben ik haar dan wel verplicht..
Nu ja iedereen,ik heb nog een hond thuis Kenai die net zo is....

Alles begint zijn plekje te krijgen en ik heb nieuwe uitdaging...haar dochter,mijn Kaylee,die is nu nog meer gericht op mij,maar ik kan haar niet lezen,dus daar maakte manlief mij attent op,ik neem het aan als gegeven,ze is er altijd waar ze ook staat,altijd haar blik op mij gericht,maar haar echt begrijpen zoals ik Desert deed doe ik niet... ik ga me meer proberen open te stellen..

en hier een quote van eerder....

sandra3235 schreef:
Vandaag was ze zelfs een beetje brutaal en dat doet me zo goed,ze is zo veranderd,vol vertrouwen nu en ik zei net tegen Rene,ook al zou ze het alsnog niet redden, wij hebben na 6 jaar ineens een andere merrie die steeds vrolijker wordt,ik heb geen moment spijt van al het werk,tijd,kopzorgen,energie en kosten want dit is goud waard en dit neemt niemand me ooit meer af...Ik zat met tranen en een hart die overliep van liefde en geluk....
Jullie snappen me vast wel ;)

Kijk en dan is het weer een lach en een traan....maar hier hebben we het voor gedaan.... <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:35

slik San....<3

Weet zeker dat Desert je helpt met het leren lezen van haar dochter.....x

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 23:26

Ja dat zeker,maar ik heb het ook door haar geleerd,eens kijken hoever ik kom....
Kaylee hoort al zo verbonden bij mij,maar heb er nooit over nagedacht...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:53

San ik denk dat je er nog niet voor hebt opengesteld hebt. Kaylee bied het aan, maar voor jou is het misschien nog niet tijd

DIkke knuffel nogmaals :(:)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:32

Prachtig gedicht! Ik geloof ook wel dat sommige dieren/mensen op je pad komen wanneer je ze nodig hebt en weer gaan als hun "taak" is volbracht op een of andere manier.

Sandra, je kan het toch steeds goed omschrijven hoe je je voelt, neem je tijd, na zoiets intens verdrietig gebeuren ook altijd weer mooie dingen. Wees een beetje lief voor jezelf! :(:)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:41

zo jeetje, geen idee meer hoe ik op dit topic terecht kwam ..
maar heb dus vanaf pagina 1 gelezen.. jeetje !

Petje af en diep respect voor sandra en renee en het gezin!
Diep respect voor Desert! en de hele kudde!

wat jullie hebben gedaan voor dit lieve dier zou een ieder eigenlijk moeten doen , op je gevoel afgaan!
Geweldig!

ja jeetje ik was verbaasd door verschillende dingen die ik had gelezen, maar ook weer blij en dan weer minder blij...dacht in het begin al van jeetje wat een lijdensweg voor allen! maar daar krabbelde ze weer op ! en op een gegeven moment kwam ik bij het stukje dat ze weer gedekt mocht worden? wow toen zat ik echt ff te klapperen haha, van geen hoop naar mega hoop! , helaas het einde.. je schrijf toon daar haalde ik alles al uit , het ging niet goed, en met veel respect las ik de keus.

als je een Qute zoekt er is mij er 1 bijgebeleven haha ja wel meer maar:

jij en renee gingen uit eten en er werd jullie om een dessert gevraagd:) jullie dachten in plaatjes en dat is iets wat mij bij blijft doordat jullie een avondje uit toch omzetten in een gedachte aan de paardjes heerlijk !

vertrouwen is een enorm groot goed! luisteren ook! ik ben machtig rijk met mijn fjord, vanaf dat hij 3 maanden is is die bij me, en 8 juli word hij 17 ..ik lees hem en hij leest mij (hoe enorm irritant soms ook ;) )

mooie foto;s en filmpjes gezien prachtig dier, en wat een uitstraling! maar de hele kudde heeft uitstraling!

poeh kan uren doorgaan had nog zoveel meer willen lezen , over later.. maar het komt niet , en het is goed zo !

Voor nu in ieder geval super bedankt! bedankt voor het meelezen en leren en genieten Toppers zijn jullie !

Lieve kleine Desert..
je tijd is gekomen,
de beslissing hebben jullie genomen

liefde heb je zeker gekend
van een naar verleden naar super verwend.

Vertrouwen ,dat dat was de basis die eruit voorkwam
jij kreeg en gaf liefde, die je eerder niet voor lief nam

Rust maar uit op de groene weides ,galoppeer maar lekker in het rond
en kijk van boven af naar jou mooie kudde , beneden op de grond

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:44

wat een leuk bericht heb je geschreven sparky, ik weet zeker dat san dat ook erg waardeert.
Ik kijk ook iedere dag nog naar dit topic, het is me best veel waard.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:14

Sparky10,dank je wel,ik heb je verhaal en gedicht met een brok zitten lezen en zo respect dat je heel het topic hebt doorgelezen,ik ben nog maar op de helft met terug lezen.

Ja ik had ook nog veel meer willen schrijven in dit topic ;) en het tot een happy end willen zetten,maar het is goed zo...

Ik ben blij dat er nog steeds mensen dit topic vinden en ook dat ik het ooit aangedurfd heb om alles eerlijk te delen hier,het blijft wel bokt...

smileydees en of ik dit waardeer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

caballos en testebeest thanks :(:)

Over Kaylee,sommige hebben het filmpje al gezien van gister,ik kan niet inloggen op you tube,maar Kaylee voel ik gewoon,daar hoef ik niet over na te denken of uit te leggen,zij voelt alles van mij en ik haar,is eigenlijk nog specialer als ik daar over nadenk....onvoorwaardelijke liefde... <3

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:59

ja sandra het koste me een halve nacht maar het was zeer zeker de moeite waard!

happy end of niet, Desert heeft zoveel omschakelingen gehad van een naar verleden naar een super tevreden heden! absoluut respect daarvoor !

Gevoel is iets waar meer mensen naar zouden moeten luisteren! even een voorbeeldje :

ik heb een autoimmuun ziekte en kon daardoor niet zwanger worden, maar toch uiteindelijk na 6 jaar stabiel te zijn mocht het toch!
en daar na 8 maanden werd ik zwanger.. het voelde niet zoals het hoorde , het voelde niet goed, de echo's en de bloedwaardes en alles gaf aan dat het goed was, maar mijn gevoel zei foute boel!
de 20 weken echo was fenomenaal goed! iedereen riep ga nou genieten!!
ik kon het niet het voelde niet goed..
martijn heeft de hele babykamer gemaakt , ik hielp niet mee , weigerde , want het ging toch niet goed komen...

met 24 weken was ik zo van me padje af het zat niet goed ik voelde het! maar de arts nam mij niet serieus , luisteren met een dopler was voor haar voldoende..
met 26 weken was ik zo boos zo kwaad en zo verdrietig ik ben terug naar utrecht gereden met mijn moeder en heb een echo geeist! een gesprek ik wou serieus genomen worden, ik wou dat mijn gevoel dat er naar werd geluisterd!

de echo kreeg ik (kon ook niet anders heb de hele afdeling op de kop gezet , ben blijven schreeuwen tot ik de echo kreeg)
en jawel het was niet goed! op 24 weken is mijn placenta gestopt! en nienke gestopt met groeien ...

ik werd opgenomen , maar ook daar niet serieus genomen, ik riep nog het gaat niet goed het gaat niet goed!
die maandag morgen op 10 oktober 2011 kwam er een arts , mijn engel op dat moment en die zei het gaat niet goed met je he? ik ga je helpen en ik kreeg een infuus en moest bellen naar martijn en mijn ouders, ze gingen dr halen ...

met 540 gram en 29 cm werd nienke geboren..mijn gevoel was compleet van het padje, (zoals jij ook een paar keer gehad heb ) ik durfde niet van haar te houden , mijn gevoel zei ff niks.. en zelf lag ik ook kritiek dus ik kon ook niet goed denken..

na 8 weken kreeg ze een operatie , we moesten toestemming geven, mijn gevoel was rustig en we hebben getekend , alles was goed gegaan ..

na 2 maanden zouden ze weer een operatie willen doen, mijn allarmbellen gingen af, gevoel zei niet doen , niet doen! en ik heb geen toestemming gegeven tot groot ongenoegen van de artsen , maar het was mijn keus... en martijn ? die ging mee met mijn gevoel , daar vertrouwd hij ook enorm op!

na 6 maanden mocht nienke mee naar huis!

ze hebben een cardioloog elke 3 maanden naar haar hartje laten kijken (ze had gaatjes in dr boezems wat volgens hun niet dicht kon gaan, zonder operatie)

toen we 1,5 jaar verder waren heeft ze de hele medische wereld op de kop gezet, de gaatjes waren dicht!!

ze is 2,8 jaar en ze doet het super!! ik doe alles op gevoel en heb nu een arts die weet zodra ik bel dat het echt is en luisterd naar mijn gevoel ! heerlijk !

ook bij sparky doe ik veel op gevoel , of op de blikken in zijn ogen zijn hele houding alles! en ook dat gaat 17 jaar al goed:)

ben zo blij te lezen dat mensen op gevoel dingen doen en beslissen , want je gevoel spreekt vaak de waarheid!!

hoe gaat het nu met jullie? kan je het een plekje geven??
je mag me toevoegen op facebook :)
joyce weitgraven dronten