Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sammiesam schreef:ShauniBef schreef:Manege ten Bosch(de Nijgraaf) is sinds vandaag weer open... De wedstrijden gaan alleen nog niet door van het weekend. (Voor zover ik het begrepen heb.)
Had liever gehad dat we nog wat langer dichtbleven..
Een van de 2geruchte plaatsen is ook weer om ons heen waardoor
We een beetje omsingeld worden van besmette stallen..
Rachelll schreef:ja precies ook mijn gedachte...op mijn FB had er iemand geplaatst dat ze hoopte dat het NK door zou gaan...en ik post daarboven het RIP bericht van mijn voormalige paard welke ingeslapen is nav de verschijnselen...
__PSM__ schreef:Even een vraag, bij ons op stal komen ze vanuit een rijclub rijden op woensdagavond, ik kom daar dan op donderdagavond pas weer met mijn paard in de bak, maar is er dan een risico?
__PSM__ schreef:Weet ik hoor, maar ik weet uit ervaring hoe de rest van mijn stalgenoten is, en wij zijn er allemaal pas s'avonds...
Maar voor alsnog blijven wij een onbesmet gebied, dus is er nog niet " teveel" risico... Maar ik vind het eventueel zeker iets om te bespreken met staleigenaar...
Tientjeh, maar door de lucht kon toch niet?
ShauniBef schreef:__PSM__ schreef:Weet ik hoor, maar ik weet uit ervaring hoe de rest van mijn stalgenoten is, en wij zijn er allemaal pas s'avonds...
Maar voor alsnog blijven wij een onbesmet gebied, dus is er nog niet " teveel" risico... Maar ik vind het eventueel zeker iets om te bespreken met staleigenaar...
Tientjeh, maar door de lucht kon toch niet?
Heel klein stukje door de lucht kan wel... Als je er naast loopt..
barbar schreef:hoi heb niet het hele topic doorgespit maar hoorde net bij mij op stal dat er ook waarschijnlijk rihno is uitgebroken in woubrugge, dat is op een steenworp afstand van onze stal, weet iemand hier wat van?
tientjeh schreef:PSM, maar als een paard hoest of proest vlak naast jou paard, dan zijn dat toch ook spetters die bij jou paard kunnen binnenkomen. Of is dit tever gezocht. ze geven niet voor niets aan om niet in 1 ruimte te zijn.
Frensie schreef:Het kan door de lucht in snotdeeltjes of aerosolen, dus proesten door de lucht wel. Maar het kan geen kilometers afleggen door de lucht. Paarden tegenkomen in bijvoorbeeld het bos zonder contact of proesten tussen de paarden kan geen kwaad.
Virus blijft volgens mij ook niet lang 'levensvatbaar' in kwijl of mest. Maar zolang er een advies wordt gegeven om paarden alleen te vervoeren als het strikt noodzakelijk is, dan lijkt mij dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus niet naar lessen, wedstrijden, en andere gelegenheden waar paarden bij elkaar komen.