Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:22

ik denk dat veel gevallen van rhino ook niet bekend zijn zo als bij Fenneeee

Fenneeee

Re: Rhinovirus

en alleen hij heeft het en de rest van de paarden die er staan niet. dus ik vraag me ook af of het echt wel rhino was. maar het was wel me eerst gedachten

ShauniBef

sammiesam schreef:
ShauniBef schreef:
Manege ten Bosch(de Nijgraaf) is sinds vandaag weer open... De wedstrijden gaan alleen nog niet door van het weekend. (Voor zover ik het begrepen heb.)

Had liever gehad dat we nog wat langer dichtbleven..
Een van de 2geruchte plaatsen is ook weer om ons heen waardoor
We een beetje omsingeld worden van besmette stallen..

Ja ik had ook liever dat we nog dichtbleven.. Helaas....

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:23

Fenneeee schreef:
mijn verzorgpaard is ook ingeslapen woensdag en ik vraag me dus ook af of hij het ook niet had omdat hij kon niet meer opstaan vanwege ze achterbenen

Sterkte ermee :(:)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:23

Rachelll schreef:
ja precies ook mijn gedachte...op mijn FB had er iemand geplaatst dat ze hoopte dat het NK door zou gaan...en ik post daarboven het RIP bericht van mijn voormalige paard welke ingeslapen is nav de verschijnselen...

Sterkte, niet fijn om te horen dat je voormalige paard is ingeslapen.
Ik vind het normaal dat je baalt dat het is afgelast, is wel iets waar je naar toe traint en leeft,
maar dierwelzijn is nu eenmaal belangrijker. Mijn mond zakt er haast van open dat men nog op wedstrijd
wil en het zo de gezondheid van zijn paard riskeert.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:28

Even een vraag, bij ons op stal komen ze vanuit een rijclub rijden op woensdagavond, ik kom daar dan op donderdagavond pas weer met mijn paard in de bak, maar is er dan een risico?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:29

Schijnen twee paarden dood te zijn door Rhino omgeving ****????
Weet iemand er meer van?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:32

__PSM__ schreef:
Even een vraag, bij ons op stal komen ze vanuit een rijclub rijden op woensdagavond, ik kom daar dan op donderdagavond pas weer met mijn paard in de bak, maar is er dan een risico?

Het kan niet via de lucht worden doorgegeven als ik het goed heb gelezen, wel aan te raden je paarden nergens aan te laten snuffelen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:35

__PSM__ schreef:

ik snap niet dat die nog bij jullie op stal mogen komen, ik zelf zou er niet blij van worden

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:36

Deze paarden komen in de verste verte niet bij onze paarden in de buurt, aangezien daar nog een heel behoorlijke ruimte tussen zitten, met 2 afsluitbare deuren... en een verbod om de stallen te betreden voor onbevoegden ;)

Maar als dit risico's met zich mee brengt, vind ik het inderdaad wel iets om even te bespreken ;) vandaar mijn vraag ;)

Maar deze paarden zullen elkaar nooit tegen komen, dus maak ik me tot op heden, in een nog niet besmet gebied niet zoveel zorgen...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 02-03-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:37

Van wie heb je dit gehoord?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:38

Het is niet alleen het tegenkomen he __PSM__ . Als een besmet paard ergens kwijlt, jouw paard likt dat op en die komt weer in aanraking met de rest van stal..

Het kan zooo snel gaan..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:40

Het kan waarschijnlijk ook al door bijv met losrijden/in 1 bak rijden door het proesten van een paard of wat dan ook. Dan komen ook deeltjes in de lucht.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:41

Weet ik hoor, maar ik weet uit ervaring hoe de rest van mijn stalgenoten is, en wij zijn er allemaal pas s'avonds...

Maar voor alsnog blijven wij een onbesmet gebied, dus is er nog niet " teveel" risico... Maar ik vind het eventueel zeker iets om te bespreken met staleigenaar...

Tientjeh, maar door de lucht kon toch niet?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:42

Net de mexicaanse griep maar dan in de paardenwereld..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:43

hoi heb niet het hele topic doorgespit maar hoorde net bij mij op stal dat er ook waarschijnlijk rihno is uitgebroken in woubrugge, dat is op een steenworp afstand van onze stal, weet iemand hier wat van?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 02-03-12 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Toch niet gewijzigd, sorry.

ShauniBef

__PSM__ schreef:
Weet ik hoor, maar ik weet uit ervaring hoe de rest van mijn stalgenoten is, en wij zijn er allemaal pas s'avonds...

Maar voor alsnog blijven wij een onbesmet gebied, dus is er nog niet " teveel" risico... Maar ik vind het eventueel zeker iets om te bespreken met staleigenaar...

Heel klein stukje door de lucht kan wel... Als je er naast loopt..

tientjeh

PSM, maar als een paard hoest of proest vlak naast jou paard, dan zijn dat toch ook spetters die bij jou paard kunnen binnenkomen. Of is dit tever gezocht. ze geven niet voor niets aan om niet in 1 ruimte te zijn.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:44

Het kan door de lucht in snotdeeltjes of aerosolen, dus proesten door de lucht wel. Maar het kan geen kilometers afleggen door de lucht. Paarden tegenkomen in bijvoorbeeld het bos zonder contact of proesten tussen de paarden kan geen kwaad.
Virus blijft volgens mij ook niet lang 'levensvatbaar' in kwijl of mest. Maar zolang er een advies wordt gegeven om paarden alleen te vervoeren als het strikt noodzakelijk is, dan lijkt mij dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus niet naar lessen, wedstrijden, en andere gelegenheden waar paarden bij elkaar komen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:44

ShauniBef schreef:
__PSM__ schreef:

Heel klein stukje door de lucht kan wel... Als je er naast loopt..

maar zoals ik al eerder heb aangegeven zullen deze paarden elkaar nooit tegen komen ;)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:45

barbar schreef:
hoi heb niet het hele topic doorgespit maar hoorde net bij mij op stal dat er ook waarschijnlijk rihno is uitgebroken in woubrugge, dat is op een steenworp afstand van onze stal, weet iemand hier wat van?

is mijn vorige paard, is nog niet definitief bevestigd...maar hij is ingeslapen nav de neurlogische verschijnselen van Rhino.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:45

tientjeh schreef:
PSM, maar als een paard hoest of proest vlak naast jou paard, dan zijn dat toch ook spetters die bij jou paard kunnen binnenkomen. Of is dit tever gezocht. ze geven niet voor niets aan om niet in 1 ruimte te zijn.

Dat zijn ze toch ook niet, zoals ook al eerder in mijn bericht stond ;) Het gaat mij puur om eventueel blijven hangen van het virus...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:46

Ik geef antwoord op jouw vraag __PSM__ ;) ;) ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:46

Frensie schreef:
Het kan door de lucht in snotdeeltjes of aerosolen, dus proesten door de lucht wel. Maar het kan geen kilometers afleggen door de lucht. Paarden tegenkomen in bijvoorbeeld het bos zonder contact of proesten tussen de paarden kan geen kwaad.
Virus blijft volgens mij ook niet lang 'levensvatbaar' in kwijl of mest. Maar zolang er een advies wordt gegeven om paarden alleen te vervoeren als het strikt noodzakelijk is, dan lijkt mij dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus niet naar lessen, wedstrijden, en andere gelegenheden waar paarden bij elkaar komen.

Dit is het enige waarop de paarden misschien elkaar tegen zullen komen, maar elkaar nooit aan zullen raken...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:47

Mijn vraag was, op woensdagavond lopen er paarden in de bak die van buitenaf komen... Op donderdag loopt mijn paard er, is er dan een risico, en daar heb ik nog steeds geen antwoord op :P