Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cashlee

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:30

Goed nieuws dus, fijn!

Ik werd net gebeld door Charlie's verzorgster.. Charlie heeft behoorlijk last van kramp en tijdens het rijden ging hij ineens liggen.. Hij heeft net wel mooie mest gehad en zijn buik begon flink te rommelen na wat colosan. Pfff wat een stress dan meteen hè?! Alles komt dan weer terug :( Stalhouder belde me net ook nog nou toen was het helemaal gedaan met mijn rust!

Sinds 3 dagen gaan ze weer de wei op, Charlie met grasmasker en slechts 3 uurtjes.. Zou dit toch al teveel zijn geweest? Verder is er niets verander qua over oid. Of het mooie weer?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 10:49

@CAshlee Ja dan is het wel weer even gedaan met je rust, gisterenmiddag werd het bij ons wel ineens een heel erg stuk kouder. Misschien dat die omslag het deed? Heeft hij normaliter last van op de wei staan?
Hoe gaat het vandaag, vannacht allemaal goed gegaan?

@Symb
Poetsen deed ik trouwens ook elke dag, dat is ook lekker ter bevordering van de doorbloeding en dan kun je direct de wond mooi controleren. En dan geef je toch lekker aandacht en tijd aan ze. Lekker staart en manen borstelen, daar wordt de mijne ook altijd rustig van.
Gelukkig went ze een beetje aan de routine en gaat ze zich er aan overgeven en wennen!

@Yello
Ha wat een flinke vent die Knoxx zijn appelmoes speciaal braaf op eten. Wat een lieffie!

Gisteren maar even gewandeld. Het idee van de hele tijd de aantal minuten draf op moeten voeren, geeft best wel druk en die leg je natuurlijk gewoon jezelf op. Verder vond ik het litteken ietsje boller, misschien toch een beetje veel gedaan met dat harde draven - je weet het niet. Vanavond gewoon er maar weer op en dan kijken weer hoeveel we kunnen draven. Aan de andere kant worden de drafstukken soms ook gewoon echt weer een stuk mooier en door zijn lijf, dat is ook kwaliteit en dan maar wat minder kwantiteit ;-)
Vandaag hier ook mestonderzoek, hoop dat ze allemaal schoon zijn, dan zijn we goed bezig..

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:16

Charlie lijkt nu wel weer oké.. Ik vind hem wel wat slomer dan normaal en hij kijkt moe uit zijn ogen. Heb 'm vandaag niet op het gras gehad en morgen mag hij ook maar heel even met masker. Verder maar wat extra olie door zijn eten gedaan en voor de zekerheid een extra kuurtje zandweg.
Hij heeft al sinds september geen gras meer gezien omdat het steeds te nat was voor hem (ivm zandkoliek). Vandaar ook maar de 3 uurtjes..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:19

Gras is een beetje tricky op het moment, het groeit al iets doordat het overdag warm is, maar 's nachts vriest het soms nog een beetje. Die combi is niet zo goed.

Hoe groot is het litteken van jouw paard fargo?
De operatie van Bo is morgen nog maar 2 weken geleden, maar het litteken ziet er best al wel mooi uit.
Vandaag vond ik Bo wat matjes, ze heeft weinig hooi gegeten. Ze heeft verder wel goed gemest en de luzerne en de worteltjes gingen er wel goed in. Temperatuur was ook gewoon goed.
Ik vind het best moeilijk dat ik verder weinig voor haar kan doen dan een beetje poetsen en van box verplaatsen en dat ze helemaal niet even een keer lekker kan rollen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 00:17

Het litteken van whizz is ongeveer 20 tot 25 cm denk ik. Juist het rollen is nu nog niet zo goed voor ze, tenminste dat mocht de mijne ook niet - heb ik de eerste keer in ieder geval mee gekregen. Hij lag 'snachts wel gewoon in zijn stal overigens. Inmiddels is het 4 maanden geleden en buiten heeft hij nu wel weer gerold in de paddock. Maar dan is wandelen beter dan rollen ;-)

Gras is inderdaad nu juist een beetje eng ook voor hoefbevangenheid gevoelige paarden - 'snachts is het nog te koud en dan wordt er veel fructaan aangemaakt.

Cashlee, krijgt de jouwe ook probiotica? Of als ze zo moe toont zou je evt nog een beetje kunnen helpen met colosan, in ieder geval nog maar even aan kijken..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:45

Snap ik dat rollen niet goed is, litteken moet natuurlijk eerst mooi genezen. Maar ik vind het voor de paarden zo sneu. Maar goed, die hele boxrust vind ik sneu maar het is nou eenmaal niet anders. Paard leeft in elk geval nog. Bo staat nu wat te hoesten, gebrek aan buitenlucht vrees ik. Geen verhoging, geen neus uitvloeiing. Lijkt me gevalletje stof-irritatie.

Heeft hier ook iemand ervaring met Sanéqui voer? Dat is alleen verkrijgbaar via de dierenarts. Dit werd mij aangeraden.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:49

Ik kom weer eens spieken... Y;(

Ik zie wel dat iedere kliniek zijn eigen richtlijnen heeft,ligt misschien ook aan zwaarte operatie.
Symbeami,Wynn heeft iig een erg zware operatie gehad,verstopping in laatste dikke darm/endeldarm,maar na weinig kans op overleving ging hij als een speer en mocht ook al na 2 dagen stappen op kliniek.Na 3 weken mocht hij naar huis.Hij had eerst boxrust,maar paar keer per dag 10 minuten stappen en aan hand grazen en dat steeds uibreiden.Plukjes hooi en geseizd gras en dat ook steeds uitbreiden.Niet lang erna mocht hij in paddock lopen en rollen deed hij gewoon ook op stal.
Ik voerde overigens sanequi colon toen ;)
Sterkte ermee :(:)

Cashlee hoe is Charlie vandaag?

Yello,ik geef psyllium gewoon over het voer en iedereen eet het _/-\o_

Vanmorgen hier da geweest voor onze zwarte Keet,de enige drachtige van de kudde die vanuit het niets koliek had,gegeten en gemest en met naar buiten doen,schrapen,liggen,staan,rollen en toen voor mijn voeten neerplofte en een soort persweeen had,heel herkenbaar van jaren ervoor en andere merries,mijn gevoel was gelijk het veulen dat dwars lag,letterlijk en figuurlijk,maar ze was even zo slecht en zo niet normaal dat ik gelijk da gebeld heb ipv zelf dokteren.
Ze staat gelukkig na inspuiting nu weer in de benen,maar is nog tam voor haar doen.....maar lang leve de cams ik kan ze 24 uur zien allemaal....Maar de schrik en onbevangenheid raak je nooit meer kwijt ;)

fargo,hoe lang duurde het voor jij de uitslagen van t testen hooi kreeg?
en super hoe Whizzyman het doet +:)+ en jij ook!!! _/-\o_

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:03

Charlie krijgt op dit moment geen probiotica (meer). Helaas nog niet echt verbeterd.. Heb de dierenarts telefonisch gesproken. Stalgenoten zien niet echt iets aan hem maar mij zit het niet lekker. Hij heeft in anderhalf uur tijd 8 keer gepoept, niet erg goed maar hij zit in ieder geval niet verstopt.
Hij staat nu lekker op stal ipv in de kudde en dan kan ik ook zien wat hij eet, want dat doet hij met lange tanden. Als hij morgen nog zo is dan komt de veearts maar mooi even langs! Al is het maar voor mijn eigen rust.

Vervelend Sandra! Hopen dat keet snel opknapt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 00:44

@Sandra Ik dacht dat ik binnen 5 dagen via mail de uitslag heb gekregen. Nog even staren naar kalender, ik denk dat ik het op maandag 18 november verstuurd heb en dat ik op de 27e de uitslag binnen had. Dat is een ruime week.
Brrrr dat is schrikken met Keet, is ze de rest van de dag rustig gebleven? :(:) :(:)

Cashlee veel sterkte weer en ik hoop dat ie snel opknapt. Zou zelf denk ik weer aan probiotica beginnen, is toch wel een goed hulpmiddel. Krijgt de jouwe ook iets van slobber of bietenpulp oid?

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:04

Hij krijgt senioren priores omdat hij gewone bietenpulp niet eet. Welke probiotica voeren jullie? Ik had bio yea sacc via de kliniek.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:23

Hoe ver is jouw merrie Sandra?

En fargo lekker makkelijke paarden heb jij ;) hier liet hij zijn muesli ervoor staan...

Balen cashlee! Hopelijk knapt hij snel op. En dat zien en merken wat anderen niet zien is hier heel herkenbaar!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 12:25

cashlee schreef:
Hij krijgt senioren priores omdat hij gewone bietenpulp niet eet. Welke probiotica voeren jullie? Ik had bio yea sacc via de kliniek.

Dat lustte whizz niet, ik voer de probiotica van de Groene Os, die is er officieel niet meer, maar hun mensenmerk is exact hetzelfde dus die bestel ik en laat ik opsturen. Heel klein schepje en kennelijk niet vies. Heb ook een tijdje in het begin yakult door zijn slobber gegooid ;-) vond ie best lekker - werd een beetje zoetig daardoor.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:05

Wou jullie toch nog even laten weten dat Charlie zich, gelukkig, weer goed voelt! *\o/*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:29

ah gelukkig cashlee!!

Hoe gaat het nu met Keet Sandra?

Nou inderdaad ben je niet meer zo onbevangen... vd week hoorde ik 's morgens gerommel in de stal. Ik als een gek naar beneden bij Bo in de stal kijken, niks aan de hand..... misschien liggen rollen in de box, maar ze stond gewoon rustig wat hooi te knabbelen toen ik bij haar kwam. Haar temperatuur is alle dagen hetzelfde en haar litteken geneest erg mooi.
Bo mocht al na een kleine week naar huis van de kliniek. Omdat ze een dunne darm probleem heeft werd mij de Sanéqui Motility aangeraden. Maar na bestudering van de ingrediënten zag ik dat dat 26% suiker bevat!! daar word ik niet blij van dus ik denk dat ik dat anders op ga lossen. Op dit moment mag ze nog niets anders dan hooi, luzerne, lijnzaadolie en wat wortels, dus als ik over ruim 2 weken met Bo naar de kliniek moet voor controle dan zal ik dat nog wel verder met de dierenarts bespreken. Probiotica ga ik via een bekende uit Duitsland laten komen. Als ze straks aan de Prednison moet dan zijn de probiotica wel een must.
Ik zet haar elke dag even buiten aan het hek en dan poets ik haar, ik doe wat rek- en strek oefeningen met wortels en dan gaat ze naar de andere stal. Zoals het nu gaat kan ik er wel mee leven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:11

@Cashlee, dat is fijn nieuws!! Gelukkig maar dat hij zich beter voelt!

@symbeami, ja dat onbevangene dat ben je wel een hele poos kwijt hoor. De schrik kan je dan echt om het hart slaan hè? Gelukkig viel het mee en het klinkt alsof ze al aan het wennen is aan de dagelijkse routine, dat is fijn!
Waarom moet ze precies aan de prednison? Heb ik dat gemist?

Wij zijn nog druk bezig met 35 minuten rijden. Ik stap sinds het weekend in op het harde en uit op het harde. Ik zou dus formeel al 25 minuten mogen draven, nou daar kom ik gewoon bij lange niet aan hoor. Zit om en nabij de 10 minuten, daar zitten echt wel fijne en mooie stukken bij en het gaat ook veel stabieler dan de vorige keer als ik dan van hand ging veranderen in draf dan verloor hij zijn evenwicht bij het omzetten, dat is nu nog nooit gebeurd, dat is super. Ach ik doe maar gewoon wat hij kan en breid de duur wel uit en zo wordt zijn conditie toch beter. Hij staat nu wel 2 uur buiten in de paddock overdag, dus dat is ook al meegenomen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:48

Bo moet aan de Prednison omdat de oorzaak van de koliek een ontsteking van de dunne darm was. Dit is chronisch en vergelijkbaar met de ziekte van Crohn bij mensen. Op het moment dat ik weer anders ga voeren moet de Prednison haar eigenlijk beschermen. Want het is ontstaan met een soort allergische reactie, alleen weten we dus niet waardoor. Ik ben er niet zo blij mee, maar als het een nieuwe koliek voorkomt dan moet het maar.

Ik begin het rijden met Bo wel heel erg te missen. Ondanks dat ik wel wat te rijden heb, maar dat is anders, Symphony is een echt boscross paard en met Bo was ik lekker op dreef met springen. Tegen de tijd dat het weer mag dan ga ik er extra van genieten! :) Duurt nog even.... en er ligt ook nog een verhuizing in het verschiet dus nog de vraag waar we terecht komen, helaas is dat ook een flinke stress factor. Ik hou me er maar aan vast dat ze elkaar hebben en ze ook op de nieuwe plek bij elkaar komen te staan en ze daar stallen naast elkaar krijgen ipv tegenover elkaar en iets meer sociaal contact dus. (dat maakte niet uit toen ze samen in de wei liepen, maar ja kan dus even niet)

Mag je nu 35 minuten per dag rijden fargo? toch lekker dat je weer aan het opbouwen bent en dat het goed gaat. En een beetje in de paddock is ook fijn.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:18

Helaas onder ga ik nu ook de stress en onzekerheid na een zware koliek operatie.

Mijn paard Nevada heeft gister avond/vannacht een zware koliek operatie gehad.
Vanmorgen stond ze er allert bij. Ze krijgt antibiotica en toen ik weg ging zou ze een infuus met vocht krijgen de komende 36 uur zijn kritiek. Als ze het haalt heeft ze minstens een half jaar revalidatie nodig.

We gaan het per dag bekijken en ik ga er vanuit dat mijn bikkel het te boven komt! Ze is nog niet klaar op deze wereld.

Heeft iemand van jullie ervaring met een gezichtsverlamming aan 1 kant na de operatie? De kans is dat het nog bij gaat trekken maar dat is nooit helemaal zeker.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:22

Het is nooit leuk nieuwe mensen in dit topic welkom te heten, 1metjepaard. Ik wens je veel sterkte en succes met de nog lange weg te gaan! Ik heb gelukkig geen ervaring met gezichtsverlamming na de operatie. Waar is je paard geopereerd? In ieder geval positief dat ze al allert is! Dat was de onze de dag erna nog niet...

Hier donderdagavond weer koliek bij Knoxx... De veearts denkt nu aan een eventuele maagzweer en hij krijgt nu 6 dagen gastro guard. Hopelijk zijn we ee dan vanaf, dit was de 4de x sinds december. Ze lijken wel steeds minder erg maar het is natuurlijk alles behalve fijn! Als het nu nog niet beter gaat krijgt hij de dag van zijn castratie een gastroscopie. Hij lijkt wel slomer vandaag, misschien een bijwerking van de gastro guard? Mijn ponymerrie staat ook hengstig, misschien put dat hem ook wel uit... We houden hem in elk geval goed in de gaten!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:14

Helaas ging het eind middag begin avond opnieuw niet goed veel reflux in de maag..als ze binnen 24 uur weer zoveel reflux in der maag heeft is het beter om der mee te stoppen :-( hoop zo dat ze er door komt.

Ze is geopereerd in Roosendaal bij de Visdonk @yellomofoon. Hiervoor nooit koliek gehad, wel eens buikpijn maar meer niet.

Hoop dat die van jou er met die 6 dagen gastro guard ervan af is dan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 23:53

Och 1metjepaard, ik hoop voor je dat de reflux snel verbetert. Ik heb geen ervaring met gezichtsverlamming. En dat je merrie snel verbeteren zal. Wat is er precies geopereerd, de dunne of de dikke darm, is er darm verwijderd? Ik denk aan jullie en hoop dat je merrie snel stabiel zal zijn.
Je paard is misschien wel even onderweg met revalidatie, maar gelukkig is het mogelijk om er goed door heen te komen dat zie je aan de paarden in dit topic. Heel veel sterkte in ieder geval meis!

Yellomofoon wat vervelend. In principe moet je gastro guard wel langer geven dan 6 dagen normaliter al is de jouwe natuurlijk wel een jonkie. Is ie nu al weer wat beter? Sloom kan ook betekenen dat ie toch nog wat last heeft .. Hoop dat hij ook nu snel verbetert meis!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:38

@ 1metjepaard,....welkom hier,maar had beter geweest als het niet zo was...
Geen ervaring met gezichtsverlamming,maar onze Wynn is ook in Visdonk geopereerd,achteraf een operatie met weinig persperctief,maar wij hebben een hollands glorie op stal godzijdank....
Ik heb al het vertrouwen in Visdonk,ik hoop dat het voor jouw meisje net zo goed afloopt....
Ik duim mee iig... heel veel sterkte en knuf aan Nevada en geef ze daar bij Visdonk maar een pootje van Wynn als je wilt.

fargo,ik heb hooi getest 2 stuks...en oops prijzen verhoogd,ik moest het apart indienen en ben 122,-- kwijt..
mag ik je de uitslagen eerdaags als het her rustiger is pben???Snap er niets van :o
En super die Whizz _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Yello he bah....alweer en hoe gaat het nu? :(:)
uit mijn ervaring worden ze van gastro guard niet slomer(Desert) en ook niet van hengstige dames,zolang hij niet hoeft te dekken of loopt hij zich erg op te fokken en rent heen en weer langs hek??Sterkte meis!

Cachlee *\o/* *\o/* Charlie nog steeds goed?

Symbeami en Yello en de rest ;) Keet gaat goed gelukkig,dank jullie, en ze had weer een stunt deze week ben er druk mee...
ik zet link topic wel neer voor de liefhebbers die haar zwangerschap en stunten willen volgen later ook op cam en met waken na 22.00 u een hoop gezellige onzin :+
: [KS-MK] Wynn-Keet AMH-miniveulen: The One and only babe 2014

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 03:09

1metjepaard, 'welkom'.. Wat naar zeg!! Ik ga hard voor je duimen dat de reflex minder wordt. Gelukkig zitten ze er in de kliniek met hun neus bovenop en wordt ze goed in de gaten gehouden. Enig idee wat de aanleiding tot koliek is geweest?
Met gezichtsverlamming ben ik niet bekend.

Yellomofoon, vervelend zeg, diie terugkerende kolieken, helemaal als je geen idee hebt waar het vandaan komt.. Charlie knapte behoorlijk snel op toen hij maagzweren had en gastroguard kreeg.

Sterkte voor jullie beide hoor!

Sandra, met Charlie gaat het nog steeds goed! Krijg nu alleen de opmerking van stalgenoten dat ze Charlie te mager vinden. Ik ben het daar niet mee eens, maar zie wel dat zijn flanken wat ingevallen zijn sinds de laatste 'koliek-aanvalletjes'. Alleen geen flauw idee hoe ik dat op moet lossen. Hij staat 24/7 op de wei in kuddeverband mét onbeperkt hooi. 'S morgens staan ze 3 uur op het gras en verder krijgt hij een vitamine/mineralenbrok bijgevoerd.

Fijn dat het met Keet weer goed gaat! Ik zal zo doorklikken naar het topic.

Fargo, hoe gaat het met Whizz, en het opbouwen?
Symbeami, hoe gaat het met bo?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:27

Wat fijn dat het met jullie paarden zo goed gaat!

Met Knoxx is nu alles terug in orde. Nog wel platte mest. Maar hij is terug de oude, maar dat was anders tussen zijn kolieken ook het geval... Ik hoop zo dat dit werkt! En ivm de hengstige merrie, daar staat hij bij. Hij weet nog niet hoe het werkt gelukkig en de merrie staat niet naar hem te plassen maar naar de ruinen in de paddock ernaast. Hij wordt uiterlijk binnen 2 maanden gecastreerd en dan ineens een gastroscopie als er nog kolieken zijn. En dat op zijn rug liggen is blijkbaar niet iets voor veulens maar echt als ze maagpijn hebben. Mijn arm ventje, is echt een heel zielig zicht hem zo te zien liggen. En dan vindt hij het leuk als ik zachtjes over zijn buikje wrijf :(:)

Ik hoop gewoon dat we er nu vanaf zijn. Binnenkort kan hij op het gras en hopelijk is dat ook voordelig voor zijn maagje!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:50

Hallo allemaal helaas heb ik naar bericht

Heb mijn paard moeten laten gaan zaterdag nacht Ze had de operatie zo goed door staan maar de darmen kwamen niet op gang 2 maal vocht uit de maag gehaald en ze was al toxisch. Zaterdag ochtend was ze allert en dan later dit...
Dit was een moeilijke beslissing maar wel de beste/ en ik had eigenlijk ook geen keuze.

Ze had een knoop/draai in der darmen en ze waren verschoven. Meestal is het 1 van de 2 maar helaas bij haar dus niet.

Gr Monique

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 11:44

Och och 1metjepaard wat een verschrikkelijk naar bericht. Wat een tegenvaller dat ze de operatie goed doorstaan heeft en dat de darmen dan maar niet op gang willen komen. Echt verschrikkelijk verdrietig. Ik wens je heel erg veel sterkte met het verlies en het verdriet :(:) :(:)

@Sandra, PB maar hoor als je vragen hebt! Die Keet moet een beetje haar gemak houden, koprolletjes doen terwijl je ook nog drachtig bent, FOEI!!

@Cashlee, is het een optie om hem wat bietenpulp bij te gaan voeren? Daar komen ze vaak goed van aan en bij. Ik geef het whizz ook omdat het ook heel goed voor maag en darmen is.

Whizz is op zich heel goed op gewicht maar wel afgevallen bij/rondom zijn schoft. Daardoor ligt zijn zadel nu eigenlijk te ruim. Was altijd al van oorsprong iets ruim voor hem maar lag prima en was goed op maat aangepast. Nu dus weer opgevuld en een echt dik dek met bont er onder zodat hij er geen last van heeft en weer spieren op kan doen en verder aan het werk kan. Was wel blij dat ik onze masseuze nog even had laten voelen, er zat een gevoelige plek naast zijn ruggegraad en zadel lag ook wel dichter op schoft inmiddels dan de bedoeling was.. Ben nu blij dat we nog boel dikke bontdekjes van onze oude man willy hebben liggen, hebben die ook weer een doel.
Dus hij krijgt ook nog weer een pietsje bietenpulp extra en zijn slobber voor de avond wordt weer een hele schep ipv een 90% volle schep. Kijken of ik hem over tijdje ook weer beetje normaal kan longeren zodat hij op die manier zonder zadel kan bewegen. Tot voor kort hij ging zo te keer, veel te vaak galop en bokken in het eerste kwartier - dat schiet niet op..

We zijn nu 40 minuten aan het rijden, waarvan 10 minuten nette stukken draf en ik stap in en uit op het harde binnen die 40 minuten. Onze bakken waren behoorlijk zwaar geworden dus vond ik het even een paar dagen niet verantwoord om daar in te blijven werken. Nu liggen ze er weer een stuk beter bij door de regen dus kunnen we weer verder en kijken of er meer minuten draf uit te persen zijn ;-)

@Yello - die arme Knoxx op zijn ruggetje liggen, wat super sneu, hoop dat het nu snel op gaat knappen en dat je de oorzaak te pakken hebt.
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-03-14 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt