Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesseltje schreef:Oh fijn hahaMijn paard moet er ook aan geloven. Ik lees voornamelijk over fietsenrekken en waar alles eruit gaat, maar hoe gaat het in de praktijk met alleen de boventanden eruit? Merk jij iets bijzonders aan je paard? Hebben ze in begin geen last van de ondertanden die bijvoorbeeld over het gedeelte gaan waar getrokken is? En hoe gaat het met hooi en gras?
Slmt9 schreef:Ik zou dan zelf voor alles gaan. Als grazen het enige argument is, dan zou dat voor mij niet doorslaggevend zijn om ze te laten zitten.
Ook nog met de gedachte erachter dat het ook fijn zou zijn als het stagneert en je onder dus ook (langer) kan behouden.
Daphne1988 schreef:Komende woensdag worden bij mijn ruin (eerst) zijn boven snijtanden getrokken. Vind het heel spannend en echt geen fijne gedachte maar weet dat het voor hem wel beter is.
Nu heb ik wel wat random vragen in mijn hoofd.
Wilgen of andere takken kan hij die dan nog wel eten? Iemand ervaring?
En kroelen met zijn maatje?
Meer die alleen de boven snijtanden er eerst uit hebben laten halen en daarna ervoor kozen onder langer te laten zitten of maakt dit geen verschil?
Symke schreef:Hier eet hij ook takken. Ook wel overdwars in mond zodat met kiezen kan
En blaadjes eraf ritsen kan met t tandvlees blijkbaar
Alleen bast van dikke takken lukt niet
Maar denk dat die van jou dat wel kan omdat ie nog onder tanden heeft
Sanniej_ schreef:Mijn pony is nu twee weken verder en eet nu wel graag hooi, maar heeft ten allen tijden toen ze de keuze had voor gras of hooi elke keer het hooi laten liggen. Pas nu merk ik dat ze graag hooi eet en niet wacht tot ze dan weer op het gras gaat.
Bij haar zijn er 4 snijtanden uit
Renss schreef:Voor mijn paard is het nu dik 2 weken dat al zijn voortanden boven en onder eruit zijn gehaald. Het herstel valt me mee, hij stinkt nog wel erg. Vorige week nacontrole door de tandarts, zij was ook tevreden.
Inmiddels heeft hij al weer een beetje grip en lukt het om lang gras te eten. Zou er niet op vertrouwen dat hij ook genoeg binnenkrijgt, maar weide seizoen is bij ons toch voorbij. Wilgen takken zou ik niet weten of dat lukt.
Daphne1988 schreef:Sanniej_ schreef:Mijn pony is nu twee weken verder en eet nu wel graag hooi, maar heeft ten allen tijden toen ze de keuze had voor gras of hooi elke keer het hooi laten liggen. Pas nu merk ik dat ze graag hooi eet en niet wacht tot ze dan weer op het gras gaat.
Bij haar zijn er 4 snijtanden uit
Gelukkig maar in de winter hebben we aan gras helaas niet zoveel voeding en de gevolgen van wintergras is voor veel paarden ook vervelend dus fijn dat ze weer hooi eet!
Citaat:Gelukkig zijn de temperaturen nog hoog en kan ze gewoon kiezen wat ze wilt dus komt helemaal goed. Blij dat ze niet verplicht hooi heeft moeten eten toen ze nog last had maar een alternatieve keuze had