Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:16

Mijn shetje heeft veulenhalsters en maat shetlander als halster. Pony verzuipt ze in. Mocht iemand ooit een Tough One kopen, zou ik een maat groter nemen dan halster maat.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:00

Ik heb de maat full voor mijn shet van Harry's Horse. Vandaag gekocht. 6cm neusomtrek. Anderen waren te klein qua neusomvang voor mijn shet. Deze zit wel heel ruim, maar liever zo ruim dan te strak.

Ik vind die hierboven trouwens supermooi eruit zien, die van Tough One. Waren ze hier maar in NL te bestellen.

Ik zie dat veel mensen hun neusgaten eruit knippen. Ik doe het zelf niet. Vind het wel prima zo. Ze kan er prima doorheen ademen :). Zeker omdat die zo ruim is.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:37

Ik heb ook die van Boerenbond, is een prima ding!

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:15

Hallo iedereen! Gisteren even een nieuw account aangemaakt aangezien ik enorm twijfel en graag jullie mening hoor! Ik heb nadat mn pony dreigde hoefbevangen te worden ook een graasmasker gekocht. De nylon varianten vonden we beide niks ;) Van iemand een green quard ponymaat kunnen lenen ; ging redelijk wel flinke schuurplek op kin ondanks rustig opbouwen en snachts zonder op de stoep, de testweek met een paardmaat gedaan plus het speciale halster; aangezien het paardmodel op al mn halsters plus dat eigen speciale halster van greenquard niet paste en de pony alleen op 1 van mn halsters besloten de ponymaat te gaan bestellen. Heb ik gister voor eenmaal nog een ander halster aangeschaft en daar kan nu wel de paardenmaat op ( uit wanhoop want eigenlijk vind ik de ponymaat erg krab, ondanks dat ik mijn eigenste dadelijk natuurlijk platter kan ombuigen) ik heb nu fotos van mijn pony met beide maskers en ben erg benieuwd welke jullie zouden nemen in mijn geval.... De paardenmaat is wel erg ruim maar liever toch te ruim als te krab..... (gaat even uitzoeken hoe ze in godsnaam hier fotos toevoegd...) ps ik heb op dit topic gereageerd aangezien die erover ging en nu nog op word gereageerd mocht ik verkeerd zitten excuses en waar mag ik dan mijn vraag neerzetten?
Ik hoor graag van jullie!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:01

Ik heb maat paard greenguard gekocht voor mijn pony (halster maat pony/cob)
Ook de mijne een wondje op de kin, maar heb daar nu suède in genaaid.
Ik zie een masker liever wat groter dan te klein.
Ik heb trouwens een Eskadron Safety halster, werkt perfect met de GG!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:12

Suede erin genaaid? :) Hoe heb je dat gedaan? En blijft dat dan niet erg lang nat als je paard heeft gedronken?

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:29

Ik heb indd nu ook een eskadron halster! Niet het safety maar wel vaste ring onder. alleen pony maat kan maar net en nu zit dus het verzachte deel achter de oren maar achter 1 oor. Het is me nog niet gelukt om fotos te posten ondanks een nieuw mijnalbum en flickr account ;) April is een c pony en heeft begin ik steeds meer te beseffen echt maat paard nodig ( kleine pony grote mond :p ) alleen zie ik dat ze vermoedelijk nu eerder bij de neus schaafwondjes gaat krijgen ; kin helemaal vrij ook genoeg ruimte met kauwen :) ik ga denk ik ook een stofje innaaien of ducktape ofzo!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:45

In eerste instantie had ik duct tape, maar op de een of andere manier is dat toch gaan schuren, denk dat er zand tussen is gekomen.

Dorientjuh, ik heb een oude Ugg verknipt en dat vast genaaid.
Of het lang nat blijft moet ik nog even testen, hij heeft hem sinds gister avond om en ik ga straks kijken hoe het er nu uit ziet.

Afbeelding
Ik heb gewoon door de gaten heen genaaid en de achterkant afgeplakt met duct tape.
Benieuwd of en hoe lang het blijft zitten.

Al met al, ben ik nog geen superfan van GG, ik ga weer een nieuwe Tough1 bestellen, schijnt ook beter te zijn voor de tanden.

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:02

Oh slim gedaan! Ik heb nu definitief maat paard en kin geheel vrij en neus ziet er nog goed uit! :) wel weeeer een ander halster... De sluiting van eskadron halster zat aan zijkant te strak, snap sowieso niet dat ze voor dat type haak gekozen hebben... Zit wel weer met nieuw halster te kijken waar ik niks aan heb :( maar tot nu toe superblij met mn GG :D oh ja tip als je de testweek doet en besluit die te houden krijg je korting mijne was maar 1 x gebruikt en 12.50 korting :) En nu ga ik starten met de bouw van mn slowfeeder voor dr hooi snachts maar dat moet in ander topic geloof ik xD

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:48

De mijne had deze week de korf kapot gemaakt dus ik ben flink met de 10 seconde lijm aan de slag geweest en hij is weer zoals nieuw. :D

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:25

Phoe, mijn vreetzakje heeft twee weken mogen genieten van al het gras zonder graasmasker en ze is me toch aangekomen!!! Na het weekend gaat ze gelukkig weer halve dagen op de wei mét graasmasker;) even de training wat opschroeven en dan raakt ze hopelijk weer wat kilootjes kwijt:)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:53

Ik heb voor mijn paard net een tough one gekocht! :D ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik vind die bloempot modellen altijd zo op de neusgaten zitten.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:12

Die van mij heeft nu een eigen stukje land zodat hij niet meer zo veel gras binnen krijgt. Zelfs met korf werd hij voor de 2e keer hoefbevangen -O- Nu krijgt hij hooi en hoeft hij zijn korf helemaal niet meer om!
Zn vriendjes staan aan de andere kant van het draad, dus gelukkig staat hij dan niet zo afgezonderd.

Afbeelding

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:40

Elegance_ schreef:
Ik heb voor mijn paard net een tough one gekocht! :D ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik vind die bloempot modellen altijd zo op de neusgaten zitten.

Deze heb ik ook bevalt goed. Schuur veel minder. Wel iets bij de kin maar heb ik even een bontje onder gedaan.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:19

Ik heb ook de Tough one weer terug besteld. Zijn weidemaatjes trokken steeds zijn halster of de riempjes van de GreenGuard stuk. Best jammer, want mijn pony vond de greenguard veel fijner en zelf laat hij hem netjes zitten.
Gister maar weer een noodreparatie uitgevoerd aan de GG met sporenriempjes, vandaag krijg ik mijn Tough one (een maat groter) binnen.

Verder ben ik echt heel tevreden over de GG, hij is paardvriendelijk en heel stevig. Alleen spelende ruinen, daar is hij niet tegen opgewassen, de bevestiging althans.

Ik merk duidelijk verschil, met of zonder masker. Mijn pony is nog jong, dus naast grazen en wandelen doet en kan hij niets.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:41

Ik vind het wel fijn dat de bevestigingsriempjes van de gg knappen bij te veel weerstand, moet er niet aan denken datze met zo'n ding ergens blijven hangen! Maar zou idd wel fijn zijn om extra riempjes standaard bijgeleverd te krijgen;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:48

Ik heb er eentje van pagony. Mijn pony heeft een cob maat maar ik heb wel een full moeten nemen, want de cob maat paste echt niet. En het gaatje groter moeten maken, want het kwam niet voor zn mond.
Toen hij hem voor de eerste keer om kreeg was hij wel heeeel erg beledigd. Hij keek me aan van: wat doe je me nou aan? Maar toen hij eenmaal door had dat hij er best wel mee kon eten (zij het met een beetje meer moeite) ging t best. Heb hem alleen nodig gehad in het begin van het weideseizoen. Nu staat ie zonder.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:57

Ik neem mijn graasmaskers ook altijd een maat te groot :-)
Haflinger staat nu op uitgebloeide grote weide vol lang gras. Wel behoorlijk wat te zwaar maar eindelijk ook terug in beweging dus hopen op beterschap :-); al twee of drie jaar lang permanent de korf aan.
Voor schuurwondjes ben ik dan ook expert :P : Swiffermatjes :-). Mooi blauw.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:22

Bruja, ik heb een speciaal safety halster wat bij druk op het kopstuk door midden breekt.
de riempjes vind ik echt te slap, een keer spelen en ik kan al weer 4 nieuwe riempjes aanschaffen.

Kijken of de Tough one beter gaat :)

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:53

Nant schreef:
Bruja, ik heb een speciaal safety halster wat bij druk op het kopstuk door midden breekt.
de riempjes vind ik echt te slap, een keer spelen en ik kan al weer 4 nieuwe riempjes aanschaffen.

Kijken of de Tough one beter gaat :)

Das heel slim!!! Ke dat halster helemaal niet, klinkt heel goed! Ik heb te weinig ervaring met ruinen denk ik;) mijn merrie houdt de riempjes al een hele tijd heel.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:00

Ik heb net mijn tough one binnen! Hij lijkt alleen best groot :P Ik had maat paard besteld voor mijn Fjord, ga hem zometeen passen.

Hee Manon jij ook hier? :D

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:40

Waar kopen jullie die Tough One? Ik zou die ook graag eens willen proberen maar vind hem precies nergens te koop?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:45

cookie's mountain ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:57

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:34

Ik heb hem net gepast, hij is een beetje ruim om haar mond heen, maar qua halster maat moet ze hem zeker hebben dus ik hou hem zo. Morgen alleen nog wel even bontjes halen voor om het halster :)