koetjeboe schreef:Ben je eerst naar een da geweest of heb je gewoon besteld en gekeken of het hielp. En hoeveel kost die abbrazole precies. Hoeveel voer je er van op een dag
Ik heb met mijn dierenarts overlegd en hij vond het prima om gewoon uit te testen. Nou heb ik ook geprobeerd om een maagscopie te krijgen, maar dat rotding op de kliniek was kapot. Omdat mijn paard extreme stress krijgt van dat soort kliniekbezoekjes, hebben we het niet weer geprobeerd en gewoon behandeld. Maar volgens mij wordt er vrij veel gewoon behandeld, omdat een maagscopie ook problemen kan geven en gewoon heel intensief (en duur) is. Mijn Da is verder wel heel netjes wat betreft wettelijke regels, dus officieel weet hij van niks, staat niks in zn dossier. Want dan zou hij verplicht gastrogard moeten voorschrijven. Als er nog geen DA bij is geweest zou ik dat wel eerst doen. Het blijft wel medicatie wat je geeft, het zijn geen smarties....
Hoeveel je voert is afhankelijk van het gewicht, de mijne is 700 kg en kreeg 4 zakjes op een dag als behandeling. Het blijft duur hoor, maar is een fractie van de kosten voor gastrogard, wat het enige nederlandse middel is. Je hebt wel een creditcard nodig om te bestellen.