eerst Zneddie:

hij heeft dus kussentjes bij de staartaanzet, en verder een 'volle' achterbuik/ koker. het is me niet echt goed gelukt om het op de foto te krijgen, maar goed ben toch benieuwd naar wat jullie ervan te zeggen hebben.
Flicka:

Flicka heeft kussentjes bij de staartaanzet, en ook het 'achterbuik-zakje', die heb ik ook nog even apart erop gezet:

buiten dat heeft ze gewoon een volle/ bolle buik die ik gewoon amper wegkrijg. bij beiden gaat het afvallen niet zoals ik zou willen, ben vandaag ook begonnen met hooi wegen. volgende stap is het ook weken, ik wil ze ook niet te weinig geven ivm. zand eten, hun weitje is tamelijk kaal.
dan Mone, die heeft dus al eens IR gehad (zie ook foto onder), was ooit écht modder en moddervet. zij staat met graaskorf op de wei, dat doet zijn werk goed. ze is op deze foto buikloos (ze eet met korf gewoon niet genoeg gras om bol te gaan staan, we voeren haar wel hooi bij uiteraard, zonder korf), maar aan de schouders, in een deel van de manenkam en op haar kont heeft zij ook vetkussentjes. verder heeft zij ook het 'achterbuik-zakje', maar niet zo groot meer. ook rond haar ogen (m.n. erboven) zit een 'vetklont', helaas wilde de foto daarvan niet uploaden.

verder is het schuren bij haar erg opvallend, Flicka schuurt maar af en toe en ook niet tot de manen/ staart kapot gaan, en Zneddie deed het dus ietsje (zichtbaar aan de staart), maar daarop is vrijwel meteen gereageerd met verhoging van het Mg supplement, en hij hield er daarop ook vrijwel direct mee op.
Mone schuurt dus wél veel, manen zijn zoals jullie kunnen zien ook beschadigd, staart ietsje. het lijkt wel minder, Mone is al iets langer aan de Mg.
nou goed, als er vragen of opmerkingen zijn, kom maar op!
PS: toen mijn zusje Mone net had gekocht was ze zo: