Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:44

PROOST Waterlelie, met name op jou omdat je zo hard gewerkt hebt om dit weer in orde te krijgen! En een dikke knuffel voor Mira!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:22

zooo mooie foto's zeg!

heb je er nu ook al overnagedacht om die hengstenhouder een deel van het geld zelf te latne betalen of juridische stappen te zetten?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:49

Even voor een ieder hier...ik ga geen verdere stappen ondernemen...de stress en rompslomp die hierbij komen kijken kan ik op dit moment zelf NIET aan.
Ik weet het misschien wel heel erg dom...veroordeel me er maar niet om, dit is mijn keuze.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:51

Als jij je hier goed bij voelt moet je dat doen! ik vind het echt super wat je gedaan hebt! zker nu ik net eventjes al die foto''s weer bekijk!! gewoon op je eigen gevoel afgaan

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:56

waterlelie48 schreef:
Even voor een ieder hier...ik ga geen verdere stappen ondernemen...de stress en rompslomp die hierbij komen kijken kan ik op dit moment zelf NIET aan.
Ik weet het misschien wel heel erg dom...veroordeel me er maar niet om, dit is mijn keuze.

Als je dat hele juridische gedoe uit handen kan geven zou ik het overwegen. Als je het allemaal zelf moet doen geef ik je groot gelijk.

Staat die hengst trouwens ingeschreven bij een stamboek? Dan is het nl misschien wel handig om het daar wel te melden. Dit soort gedrag willen de meeste stamboeken toch echt niet als reclame voor hun dekhengsten en dus voor het ras.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:58

Hengst is gewoon een dier van iemand prive en daar kan ik dus nergens een aantekening van laten maken...Helaas.
Ik had al wel hulp van hieruit aangeboden gekregen maar ik kan het echt niet aan om dit alles er nu bij te krijgen...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:00

waterlelie dan gewoon niet doen! Niet alleen je merrie is belangrijk maar ook jij! Niemand is er bij gebaat als jij straks psychisch onderuit gaat

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:16

het voornaamste is dat Mira goed herstelt. :j Kan mij goed inbeelden dat je die extra toestanden er niet bij hoeft.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:21

waterlelie48 schreef:

ik kan het me heel goed voorstellen dat je dat er helemaal niet meer bij kan hebben!
het belangrijkste is dat mira geneest en jijzelf helemaal tot rust komt.
drente is ook voor mij veel te ver, anders was ik je zeker een dikke knuffel komen geven voor het bijzondere dat je voor mira hebt gedaan
nogmaals petje af!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:25

wauw.. Ik heb echt respect voor hoe jij je hebt ingezet voor je pony! En wat een super vooruitgang! chapeau!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:33

heb net het hele topic zitten lezen, heb er vierkante oogjes van, maar was zo onder de indruk van wat hier was gebeurd en hoe het geneest! wat een wonden zeg, ongeloofelijk

toppie voor alle zorg die gegeven wordt, ze kunnen wel zeggen dat moet je doen als je voor een dier kiest, maar niet iedereen die er zoveel tijd en geld voor over heeft.

ook fijn van de sponsering van de zalf, voor jou een kostenpost minder en voor hun hele hele HELE goede reclame!!!!

hoop dat mira er snel helemaal bovenop komt. :j

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:46

Wat is dat mooi opgeknapt! Super werkt!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:50

Wauw wauw wauw wat ziet dat er goed uit.
Hartgrondig gefeliciteerd met het resultaat.
Wat zal je dat een energie gekost hebben joh.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:55

waterlelie48 schreef:
Hengst is gewoon een dier van iemand prive en daar kan ik dus nergens een aantekening van laten maken...Helaas.
Ik had al wel hulp van hieruit aangeboden gekregen maar ik kan het echt niet aan om dit alles er nu bij te krijgen...

Dan moet je het niet doen! Gewoon doen wat je eigen gevoel je daarbij ingeeft.
Het belangrijkste heb je voor elkaar, Mira hersteld weer dankzij jullie goede zorgen en doorzettingsvermogen!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:09

Heb net weer mail terug van onze sponsor van de Mesitran, zij houden ook in grafiekvorm bij hoe het gaat met de wonden.
De laatste weken verkleind de linkerkant met een goede 10 m2 cm per WEEK, dus als dit zo doorzet zou met 2 wekene de linkerkant ook zo goed als dicht moeten zijn.
En dat terwijl we uit waren gegaan van een herstellingsperiode van ruim 6 maanden!! nu zijn we een goede 2 maanden onderweg en is iig 1 kant al dicht!! wat een WAANZIN he...TOP gewoon.

Voor TRITICUM en MESITRAN THUMBS UP!!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:12

idd wat een verschil, 2 maanden tov 6 maanden !
Dikke pluim voor de sponsor dat ze dit hebben willen doen. :j Moet je ook maar uitnodigen op de bubbeldrink. :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:13

waterlelie48 schreef:
Heb net weer mail terug van onze sponsor van de Mesitran, zij houden ook in grafiekvorm bij hoe het gaat met de wonden.
De laatste weken verkleind de linkerkant met een goede 10 m2 cm per WEEK, dus als dit zo doorzet zou met 2 wekene de linkerkant ook zo goed als dicht moeten zijn.
En dat terwijl we uit waren gegaan van een herstellingsperiode van ruim 6 maanden!! nu zijn we een goede 2 maanden onderweg en is iig 1 kant al dicht!! wat een WAANZIN he...TOP gewoon.

Voor TRITICUM en MESITRAN THUMBS UP!!!!

*\o/* *\o/*

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:00

Goh wat is dat snel gegaan zeg. En over die hengstenhouderij het is gebeurd, maak je daar maar niet meer druk om, je hebt genoeg aan je hoofd met je pony!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:09

Tjongejongejonge, ik volg het topic ook nog steeds en wat gaat het goed zeg! Zoals die wonden genezen is echt verbazingwekkend! Inderdaad +:)+ voor de sponsors, maar vooral ook voor jou, Waterlelie +:)+

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:18

Jee, Goede reclame voor de fabrikant!
Het gaat goed he?
thumbs Up! idd!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:13

jeetje.. ik heb in een keer het topic doorgelezen! iedere foto weer verbaasde ik me over de verbeteringen! ik wil even kwijt dat ik heel veel respect heb voor je geduld, niet iedereen zou dit over hebben voor zijn/haar pony! super gedaan!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:09

Ik zie dit topic ook nu pas.
Maar vind het echt heel knap dat je dit hebt kunnen volhouden. En je haar ook alleen verzorgt heb.
De eerste foto's vond ik niet zo schokkend. Van de fotos daar na schrok ik toch wel. En de laatste foto's zijn erg mooi.
Ik ben blij dat het allemaal zo goed geneest.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:29

Ik vind het echt zo gaaf hoe snel dit is gegaan.
Echt geweldig om te zien.

Ik liet het net me vader ook zien hij stond met zijn mond open.
Zag er super uit thumbs up ook voor jou +:)+
doordat je hebt volgehouden hiermee echt waar +:)+

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:46

+:)+ Helemaal toppie waterlelie.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je straks als het echt helemaal dicht is, (over 2 weken misschien al ;) ) ook helemaal klaar bent met deze toestand. En dan ook zo snel mogelijk deze vreselijke periode naast je wil leggen. Dat zou niet lukken als je nog wellicht jaaaaren en jaaaaren, want zo gaat het helaas vaak met het nederlandse rechtsysteem moet knokken voor je recht. En in je recht staan is altijd nog heel iets anders dan recht krijgen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:08

wow echt super joh!
kun je zien wat een goede wondverzorging met goede materialen doen.
echt goed
ik ga zeker die mesitran aanschaffen!