Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jemawi schreef:Zoals Dorienn hier post, zo ken ik ook Cushing van 'vroeger'.
Voor mijzelf is zo'n foto een typisch cushing paard, die van mij niet. Maar de experts zullen het wel weten
Onne, wat bedoel je met IR?
Overigens, mocht die van mij een wormbesmetting hebben, had dit dan niet in het bloed te zien moeten zijn?
Tinne schreef:Irene, gaat het beter met de greenguard nu? Ook slecht eigenlijk dat ze blaren kreeg van die graaskorf, dat is niet echt de bedoeling natuurlijk...
Hoe bevalt het verder op je nieuwe stal?
Vervelend is dat idd als andere mensen er niet voor open staan, je zegt het alleen maar omdat je het beste voor hebt met hun paard... jammer dat sommige mensen dat niet oppikken...
Tinne schreef:Hoe zijn jullie paarden qua gewicht? Ik krijg Ivanka niet dikker en ze is zo dun op het moment (of nog steeds eigenlijk). Ze staat 24/7 buiten op gras, krijgen elke dag een nieuw rantsoen erbij van ongeveer 4x1,5 meter (wel voor 2 paarden en 1 pony dan, dus heel veel is dat niet).
's Ochtends krijgt ze een schep basisbrok en 's avonds krijgt ze een schep basisbrok en een halve schep muesli. Wilde eerste de muesli opvoeren, maar als ze meer voer krijgt, laat ze hetgene wat ze meer krijgt liggen. Als ze hengstig is, laat ze ook makkelijk haar brok liggen. 's Avonds krijgen ze daarnaast ook 3 plakken hooi en 2 plakken kuilgras.
Verder ziet ze er niet slecht uit, ze begint ook weer een mooie glans op haar vacht te krijgen en ziet er ook fit uit. Dus het dunne accepteren of met iets anders dikker proberen te krijgen? En waarmee dan? Want Ivanka is geen makkelijke eter (meer...).
Yellowfish schreef:Ja, gebruik sinds vorig jaar die van IR maar ik heb het idee dat ze het er bij warm weer wat benauwd mee krijgt! Hoe zit het met de grasinname met de greenguard? Perdy staat nu overdag de hele dag op het land met die van IR en dat gaat goed, 's nachts op de paddock met hooi..