ap had gister weer meer jeuk, gelukkig schuurd hij minimaal.
ik denk toch dat de sweet itch die ik nu heb wel werkt..
normaal vind hij het helemaal niet leuk als ik ga smeren in zijn manenkam,maar als ik de sweet itch pak komt ie gewoon naar me toe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Sectolin Sweet Itch
Sweet Itch is een gel op basis van plantaardige oliën die verlichting brengt bij jeuk aan de manen, staart en onderbuik. Mineralen van de Dode Zee werken ontgiftend en kalmerend en activeren tevens de huid, zodat de overige componenten beter in de huid doordringen
is een gel, die je dus op de huid kunt smeren, ik heb t puur tegen de jeuk gekocht.
maar wie weet juich ik te vroeg en komt t gewoon omdat t gras op is en appie op tijd savonds op stal gaat en dat ie daarom minder jeukt
ellepel schreef:raar dat alles over eczeem in 1 topic moet terwijl je op seizoensvragen kijkt en daar bijvoorbeeld wel dertiig topics staan allemaal over het gebruik van dekens.
Franka_Vosje schreef:Ik denk niet dat we hier wat aan kunnen doen, het zijn nu eenmaal de regels.
Citaat:wat mij trouwens wel opvalt is dat je in de sportwereld nooit een paard met zomereczeem ziet. of kunnen ze dat verdoezelen net als de puistjes bij de presentators op televisie?
Citaat:Ik denk dat de doorgaanse "dressuur / spring " rassen veel minder te kampen hebben met eczeem. Denk dat het meer voorkomt met de barokke en noordelijke rassen, niet?
Citaat:Zie je het voor je dat Anky of Jeroen met dekens en smeersels in de weer is
ellepel schreef:deze paarden lopen over het algemeen niet 24 uur per dag buiten in het gras.
oh hahah zelfde dus als franka-vosje zegt...
Franka_Vosje schreef:
En ik heb ook het idee (maar dat is puur een gevoel hoor) dat paarden die veel beweging en echt zwaar getraind worden minder afvalstoffen ellende, minder snel te dik en veel zweten, dat dat ook scheelt.
pluklief schreef:moet je een boett deken wassen met een soort specialen shampoo voor dat je hem opdoet?