Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:33

Udo2001 schreef:
Ik was gisteren bij Dressagepro in Ermelo. Daar stond het nieuwe merk. Zwart met rode deken, weet zo even de naam niet. Er kwamen allerlei verhalen uit die verkoper die mij toch beetje leek te overdrijven. Dat je binnen het uur op een paard met kissing spines zou kunnen rijden enz enz... De beste man zou langs willen komen om het te laten zien, zonder verplichtingen. Nu heb ik een BOT deken, heb hem vaak op op de trailer. Maar twijfel of het echt wat doet voor mijn paard. En die was al duur genoeg... Ik zal eens kijken of ik ergens het merk kan terug vinden. Maar zou er echt verschil zijn in werking? Of verkoperspraat?

Volgens mij was dat Masta met de Protechmasta lijn. Naar mijn idee is het verhaal erbij exact het zelfde als dat van Back on Track. Ik denk niet dat er veel verschil in werking is. Het was wel een hele mooie deken.

Seltje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:13

Inderdaad Protechmasta. Ik vond sommige delen van het verhaal overdreven, deken is wel heel mooi afgewerkt en lijkt me dun genoeg om inderdaad ook bij warme temperaturen te kunnen gebruiken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:10

Waar ik de blauwe rambo liners al zo mooi vind, misstaat zwart met oranje ook niet <3
Hier weer aan opbouwen. Heb het idee dat hij er warmer onder wordt dan de fedimax uitrijddeken. Maar die is natuurlijk ook ongevoerd.

Afbeelding

Afbeelding

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:21

Ik heb ook besloten de beste man niet te laten komen voor de test. Ik heb al een deken, weliswaar een ander merk. Het is allemaal ook duur genoeg. En vond het verkoperspraatje beetje te overdreven.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:28

Goedenavond, ik lees al een tijdje mee voor alle ervaringen van de artikelen van BOT en Rambo Ionic. Nu is mijn ook gevallen op de Rambo Ionic fleece, te gebruiken als dunne onderdeken of als fleece deken voor en na het rijden. Nu vroeg ik mij af, hoe ziet de buitenstof eruit? Is dit echt stevig katoen zoals een zomerdeken?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:01

Ik heb de Ionic stable sheet geprobeerd op mijn paard maar merkte daar weinig verschil mee... dus nog steeds benieuwd naar de Recuptex ervaringen..

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:38

Ik heb een bucas recuptex.

Heb hem nu 3 weken.
De eerste week heel fanatiek gebruikt voor en na het rijden en op concours ik merkte echt een pony die meer ontspannen was en makkelijker door der hele lijf bewoog.
Pony zet nogal makkelijk der rug vast.

Daarna heb ik hem expres even laten liggen (ben altijd nogal sceptische voor dit soort verhalen namelijk haha)
maar ik merk nu na 1,5 week niet gebruiken echt wel dat ze weer wat vaster in de rugspieren komt.
vanaf morgen ga ik hem dus gelijk weer gebruiken :)

Mijn zus gebruikt hem voor haar paard en die gebruikt hem alleen met wedstrijd omdat haar paard spanning opbouwt in de trailer en die merkt ook echt verschil.
Die gebruikt overigens ook een Hidez pak voor deze spanning bij haar andere paard.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:44

Fotografie91 ik PB je even, want volgens mij kennen wij elkaar wel ;)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:48

Die verkopers bij Dressage pro heb ik ook 'gesproken'. We werden door 2 man sterk overvallen en BOT werd keihard afgekraakt en hun deken zou het wereldwonder zijn. Tsja. Ik ben blij met mijn BOT dekens dus ik blijf bij dat merk.
Deken vond ik qua sluiting ook niet praktisch. Was maar 1 enkele sluiting op de borst zonder verstel mogelijkheden en nauwe hals. Niet mijn Deken en merk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:38

I_S_L schreef:
Goedenavond, ik lees al een tijdje mee voor alle ervaringen van de artikelen van BOT en Rambo Ionic. Nu is mijn ook gevallen op de Rambo Ionic fleece, te gebruiken als dunne onderdeken of als fleece deken voor en na het rijden. Nu vroeg ik mij af, hoe ziet de buitenstof eruit? Is dit echt stevig katoen zoals een zomerdeken?

Ik persoonlijk vind een fleecedeken als onderdeken altijd een slecht idee..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:43

ik ook.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:54

Neem dan de mesh. Die is ook geschikt als zweetdeken ( niet dat ik m daar zo snel voor zou gebruiken) maar die kan wel heel goed als onderdeken

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:00

mesh als zweetdeken vond ik niet echt top. liever de fleece dan. als onderdeken zeker wel een optie. al vond ik dat ook deze naar achteren trok na 24 uur. als deken alleen vind ik hem fijner.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:13

Ik gebruik de mesh ook als Zweetdeken, zelfs als ik ze helemaal heb gewassen en ze zijn super snel droog.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:06

Wat raar zulke claims in verkoopverhaal.
Denk niet dat ze daar uitgebreid wetenschappelijk onderzoek ten grondslag aan hebben.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:24

De mesh als onderdeken is super fijn. Trek niet en blijft goed liggen. Mijn mesh is bijna helemaal versleten na bijna 4 jaar :D. Mijn meest gebruikte deken ooit :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:09

Roos_M schreef:
Wat raar zulke claims in verkoopverhaal.
Denk niet dat ze daar uitgebreid wetenschappelijk onderzoek ten grondslag aan hebben.

Maar dat geldt voor meer dekens; ik zie van de meesten geen wetenschappelijke onderbouwing extern (dus iemand die buiten het bedrijf om zelf staat) maar kan me vergissen...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:25

VWestra schreef:
Die verkopers bij Dressage pro heb ik ook 'gesproken'. We werden door 2 man sterk overvallen en BOT werd keihard afgekraakt en hun deken zou het wereldwonder zijn. Tsja. Ik ben blij met mijn BOT dekens dus ik blijf bij dat merk.
Deken vond ik qua sluiting ook niet praktisch. Was maar 1 enkele sluiting op de borst zonder verstel mogelijkheden en nauwe hals. Niet mijn Deken en merk.

Ik ben er ook langs gelopen en toen hoorde ik ze ook afgeven op BOT. Hun eigen merk is natuurlijk de beste :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:34

Ik ben uiteindelijk wel teleurgesteld in de BOT coltrui. Vorig jaar gekocht en ging al snel pillen. Nu wilde ik hem vandaag aan doen bij een zakelijk gesprek, maar het ziet er zo onverzorgd uit! Echt zonde, ook dat er geen andere merken zijn die keramisch textiel voor mensen aanbiedt.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 18:03

Jotoma schreef:
Ik ben uiteindelijk wel teleurgesteld in de BOT coltrui. Vorig jaar gekocht en ging al snel pillen. Nu wilde ik hem vandaag aan doen bij een zakelijk gesprek, maar het ziet er zo onverzorgd uit! Echt zonde, ook dat er geen andere merken zijn die keramisch textiel voor mensen aanbiedt.

http://infratex.nl/ heeft ook voor mens en paard.

Dat BOT zo snel pluist kan inderdaad echt niet voor die prijs. En je hoort het best veel in dit topic dus ook niet net toevallig 1 persoon.

Zelf teleurgesteld over Fedimax rugwarmer, had (al enige tijd geleden) een rugwarmer besteld maar zit geen pasvorm in. De rug is kaarsrecht, en deken is vrij zwaar, sluit dus niet goed aan. Heb hem nu af en toe plat in mijn eigen bed... want op een recht matras past hij perfect. (en het feit dat ze zo moeilijk doen om belasting terug te betalen, aangezien ik niet in europa belastingplichtig ben. En ben nog wel de topicstarter wat ze zeker geen windeieren gelegd heeft. :D )
Nu wil ik de werkende stof los van de Fedimax rugwarmer halen, en in een soepele dunne fleecedeken laten naaien. Volgens mij werkt dat veel beter, en is ook koeler zodat je hem ook met wat warmer weer kan gebruiken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:23

Ik ben benieuwd of dat lukt ts. Vind fedimax werking echt t allerbeste!
Zijn er al ervaringen met infratex?

Wilde ook nog oorwarmers een sjaal van bot, maar twijfel ivm t pluizen. Misschien is infratex iets.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:34

Jotoma schreef:
@roos: de waterdichte is duurder dan de gewone uitrijddeken. Kan me herinneren dat ik dat er een half jaar terug ook voor heb betaald en heb de waterdichte.

Ja klopt dit is de waterdichte. Vandaag ontvangen en hij ziet er heel mooi uit. Volgende week wordt m’n paard geschoren dus dan kan hij meteen op!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:40

Ik vind het een van de fijnste aankopen voor mn paard :j

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:26

Ik heb het pluizen niet met de sjaal en muts

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:34

Maar die was je denk ik ook niet wekelijks?