Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:20

Nou het graasmasker bij mijn fjord "ging" goed ze acsepteer dat ding buitengewoon prima. Wel heb ik het gaatje groter geknipt. Maar ben dat ding nu weer helemaal ff zat!! Ze krijg er plekjes van dus ik al bontjes besteld voor de kopstukken, kijk ik gister komen er ook kale plekjes om haar snoet. Moet ik daar ook weer een bonte toestand van maken -O- ... De korf is al van zo zacht materiaal en nee het masker is absoluut niet te klein want er zit overal genoeg ruimte tussen.

Nu staat ze dus zich gewoon vol te vreten op de weide.. Alhoewel de wei wordt gelukkig weer aardig schraal dus mijn idee is om de eerste 2 weken een masker om te doen en dan gewoon weer af..

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:51

De mijne had ook op het begin ook kale plekjes maar na een tijdje komen er weer haartjes op. :)
Op die plekken krijgt ze nu ook eeltplekjes.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:19

Hoihoi! Nu al weer een tijdje geleden had m'n pony hb, op verzoek van de dierenarts die middag gelijk een graasmasker gehaald. Dat was een hardkunstoffen van greenquard. Was op zich een fijn graasmasker maar helaas kreeg mijn pony, met een roze neus, na minder dan 2 weken grote open wonden op haar neus en kin, daardoor hebben we een ander masker moeten kopen. Dit was een stoffen en daar hebben we een betere ervaring mee, schuurt minder en ze kan er nog wel door eten! Wondjes zijn nu langzaam pas aan het wegtrekken.. Duurt behoorlijk lang..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:33

Ohw echt samblabla? Dan krijg ik weer hoop haha

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:27

Ja, dat is hier ook zo met de GreenGuard. De kanten waar ze wondjes van krijgt plak ik af met duct tape... daarmee is het probleem opgelost. Verder krijgt ze hier en daar eerst wat kale plekjes, maar daar vormt zich inderdaad eelt en dan komen de haren gewoon blijvend terug.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:24

Miepjo schreef:
Ja, dat is hier ook zo met de GreenGuard. De kanten waar ze wondjes van krijgt plak ik af met duct tape... daarmee is het probleem opgelost. Verder krijgt ze hier en daar eerst wat kale plekjes, maar daar vormt zich inderdaad eelt en dan komen de haren gewoon blijvend terug.

Hier hetzelfde. :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:59

Fijn om te weten dat die kale plekjes gewoon vanzelf herstellen!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:20

die kale plekjes groeien inderdaad weer dicht, maar door een bijna infectie hebben we de greenquard maar af gedaan

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:40

Ik heb best friend.. die gg te veel negatieve verhalen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:58

Ben ik weer hoor met het gezeur haha. Ik wil een nieuwe best friend kopen omdat ik in die ik nu heb geknipt (het eet gat) ... maar kunnen ze echt uit dat kleine gaatje eten? Ziet er zo lastig uit bij de opening van de mond

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:31

Ja ze kunnen echt uit zo'n klein gaatje eten:)
Mijn paard heeft een gg. In het begin rustig opgebouwd ivm het kweken van eelt. Na 2 weken was de huid sterk genoeg om hem hele dagen op de wei te dragen. Ze is er niet mee afgevallen, maar ze is ook niet aangekomen terwijl ze dat anders wel doet aan het begin van het weideseizoen! Dus al met al ben ik wel tevreden:)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:43

Ja hoor ze kunnen gerust eten door dat kleine gat. Hoe groter het gat en hoe meer ze kunnen eten.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:37

doemaar schreef:
Nou het graasmasker bij mijn fjord "ging" goed ze acsepteer dat ding buitengewoon prima. Wel heb ik het gaatje groter geknipt. Maar ben dat ding nu weer helemaal ff zat!! Ze krijg er plekjes van dus ik al bontjes besteld voor de kopstukken, kijk ik gister komen er ook kale plekjes om haar snoet. Moet ik daar ook weer een bonte toestand van maken -O- ... De korf is al van zo zacht materiaal en nee het masker is absoluut niet te klein want er zit overal genoeg ruimte tussen.

Nu staat ze dus zich gewoon vol te vreten op de weide.. Alhoewel de wei wordt gelukkig weer aardig schraal dus mijn idee is om de eerste 2 weken een masker om te doen en dan gewoon weer af..

De plekken waar t schuurt afplakken met duk tape! bontjes schuurt uiteindelijk ook en daar gaan de haartjes van weg. met duk tape wordt t glad en nergens last van.

ze kunnen idd écht uit t kleine gaatje eten ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:33

Ik heb die van imperial riding geprobeerd. Ik heb direct de eerste ring eraf gehaald zodat ze iig normaal kon ademen. Verder heb ik het gaatje iets meer naar beneden geknipt, want ik vond het eetgat midden op de bovenlip niet de meest handige plek. Na 2x 4 uur grazen lag haar hele kin open. Ik heb dit 2x geprobeerd. Daarna was trouwens het eetgat ook al veel groter geworden. Nu is het gras zo kort dat ik het paardenpesterij vind om hem om te doen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:56

Bedankt voor de ducktape tip ga ik proberen!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:12

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:49

Die van mij zit echt als een muilkorf, misschien toch maar eens een full proberen. Maar goed, ik vind het gras nu eigenlijk te kort om er één om te doen. Ze moeten nog wel wat sprieten er doorheen kunnen krijgen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 01:36

Aan de maat ligt het zeker niet heb ook maat L (full) normaal heeft ze cob. Het masker zit breed genoeg om haar neus.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:34

Mijn Haflinger heeft normaal ook cob, die hadden we eerste gekocht maar later bleek full toch fijner.. Nu heeft een Shetlander die cob om

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:07

Even een vraagje: jullie adviseren dus een grotere maat te nemen?
Onze C-pony heeft normaal pony in halsters maar ik neem dan beter een cob in het graasmasker?
Ik twijfel best erg omdat ze geen hele kleine neus heeft en ik lees over shetlanders waar pony te klein is?

Word overigens mijn eerste masker dus ben benieuwd.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:47

Safiera ik zou een cob nemen als ik jouw was. Mijn pony heeft normaal cob en heb graasmaser full. Toen ik het masker om deed had ik echt zo iets van WAT GROOT haha. Maar die ruimte hebben ze wel nodig dan schuur het minder.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:29

Pff dat wordt dan lastig met die van mij. Die van mij heeft normaal al full.
Ik was trouwens gewoon van plan om er eentje te kopen bij de boerenbond. Die hebben er ook. Hopen dat die dan een extra full hebben

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:02

Ik heb voor mijn shet ruime maten. IR paste xs opzich wel maar kreeg ze wel plekken. Vervanging was niet te vinden, ook niet dezelfde maar IR. Te krap...... Nu heeft ze pony die goed ruim en fijner is. Heb vandaag een tough one kunnen overnemen, maat pony. Wat n fijne dingen met die neusgaten! Hij zit goed ruim. Kleiner was niets geweest. Liever wat ruim dan te strak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:25

Afbeelding

Afbeelding

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:30

Ik heb voor mijn shetlander maat shet, zit prima, niet heel ruim maar dan weet ik zeker dat hij hem niet afkrijgt... andere shetlander heb ik maat pony voor gekocht, net als haar halstermaat.