Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Haukieboy, heb je zijn heupen ook wel eens laten nakijken door een osteo? Vind dat eerder afwijkend op de foto lijken dan zijn lendenen. Kan ook zijn dat als die heupen niet goed 'staan' daarom zijn bovenlijn minder gespierd is. Mss kan hij daardoor de rugspieren niet goed gebruiken?!
Kukkie schreef:Tanden zijn aan de voorkant afgesleten. De kauwvlakken dus niet, maar echt de stukken tandhals die vanuit het tandvlees groeien. En daar zie je nu al die ringen van de kauwvlakken al in.
Ninx schreef:@ Haukieboy: NIET DOEN! Niet in paniek raken joh(al ken ik dat wel, ook een hypochonder he?... hihihi!)
Kijk, jouw paard heeft ook een hellend kruis.... en daarmee staat hij iets 'steiler'.
Dit is iets wat je heel veel ziet bij IJslanders, ook bij Farsaell bijvoorbeeld... nou, het heeft hem nooit in de weg gezeten.
Als er echt iets 'vreselijk' engs was aan die heupen, dan had Steffi dat ALLANG gezien... no worries dus.
Wanneer je saela op een bepaalde manier op de foto zet zou je er ook geen dubbeltje voor geven, mijn nieuwe exemplaar idem dito.
Een paard dat iets overbouwd is, of een steiler achterbeen heeft bijvoorbeeld... kan gewoon iets lastiger onderbrengen.
Tel daarbij op dat veel mensen met IJslander ook nog eens flink gefocussed zijn op de tolt, wat bij een niet goed getraind lijf toch snel uitnodigt tot teveel spierspanning op de verkeerde plaatsen... en je hebt een strakke of schrale bovenlijn.
Ik ben daarom toen maar een poos alleen gaan focussen op alle andere gangen behalve de tolt.
Jouw paard is jong, sterk, en je hebt alle tijd van de wereld om lekker uit te knobbelen wat voor hem goed werkt.
Het is echt een zoektocht.... voor mij werkte het werken aan de hand ook heel goed, maar nu ga ik weer meer ohz doen... en ook dat vraagt weer om wat meer lessen/ handigheid aanleren.....
Ik ben benieuwd wat voor oefeningen jij doet merrieveulen!
Die kroonranden zien er bij saela en swartie ook zo uit.... maar dat is toch gewoon vacht
Gero_Justine schreef:@ merrieveulen: Sorry, maar stress kent mijn paard niet ! Ze smacht niet naar die aandacht hoor, die krijgt ze gewoon. Ze staat ook rustig in een hoek te kijken met zoiets van zoek het uit !
Ik weet voor mijzelf gewoon niet zo goed of het vermageren nu komt door de GB of dat het gewoon een vertekening is door de spieren die verdwijnen. Voor dat ze de spierscheuring had, was ze ook al een maand aan de GB en was ze gewoon nog mooi gevuld met spieren. Het hooi is hier verschrikkelijk moeilijk te krijgen en mijn DA vond het prima als ik geweekt kuil zou voeren. Hij kent mijn lieve omaatje ook al weer wat jaartjes, die heeft altijd kuil gekregen !
@ Jannepauli: het wordt nu spannend of het spierverlies blijft, of dat ik die het komende half jaar weer enigszins terug kan trainen, ze had ze namelijk echt flink ! Mijn DA ziet er nog geen Cushing paard in... Daarvoor ziet ze er nog te goed uit, geen extreem krullend haar, en het urineren is en blijft een verhaal apart... Ze zijn er eigenlijk allemaal heilig van overtuigd dat het puur IR is, die kenmerken zijn eigenlijk ook alleen maar duidelijk door de vetbulten boven haar ogen, maar vorig jaar ook door bloedonderzoek bewezen.
Ik weet wel uit een vorig topic dat er meer mensen waren die dat urineren herkennen, maar dat blijven lopen vind ik apart. Nou heeft ze ook een enigszins openstaande muts en vroeger veulens gehad ...