Wisse had het wel warm toen ik vandaag op stal kwam, was wat zweterig op de hals en schouder, niet bij de flanken ofzo.
Maar stond ook vrolijk in de volle zon, terwijl hij op allerlei plekken in de schaduw kan gaan staan, dus vraag me af in hoeverre hij er dan last van heeft. Vorig jaar trof ik hem in de zomer wel vaak in de schaduw aan, dus als hij het echt te warm heeft gaat hij er wil in staan.
Heb gereden en hij was behoorlijk nat na het rijden, dus even lekker afgespoeld na het rijden. Toen ik daarna de deken opdeed was hij behoorlijk warm onder de deken, omdat hij zo nat was. Voelde erg dampig onder de deken, dus heb nadat ze deken opwas, nog even onder de deken doorgespoten op schouder en hals, met de tuinslang. Ach en toen ook maar de deken zelf even onder de kraan gedaan, toen voelde hij weer lekker fris aan. Daarna ging hij rollen in het zand en voelde hij nog koeler aan omdat het aan de deken bleef plakken.
Die zal het vast niet eer warm hebben gehad in elk geval

Het schuren lijkt nu weer afgezakt gelukkig, heb hem vrijdag gewassen en nu nog geen enkel teken van opnieuw schuren, hals ziet er mooi rustig uit, staart was alweer rustig.
Alleen boven op zijn hoofd, net achter de oren, daar blijft het lastig. Dat laat hij ook niet wassen dus het is ook echt nog vettig daar op de manen. Zit wel een deken over (icm hoofdkap, dus altijd bedekt) dus daar ligt het niet aan.
Iemand daar nog tips voor?