Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:17

Jeetje, wat gaat dat laatste stuk snel dicht zeg +:)+
In de beginposts had ik nooit gedacht dat je paardje zo mooi zou genezen, gelukkig is het tegendeel waar!!

Nogmaals petje af voor je geduld en inspanningen, je ziet het resultaat, TOPPIE!!
Ik drink hier een borrel op jullie, want drente is wel een aardig eidje rijden ;)

Anoniem

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:28

WOW! het is dat ik nog geen drank mag, anders zou ik aardig dronken worden denk ik :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:55

waterlelie48 schreef:
@ alle belanghebbenden-> Mier staat in Drenthe (Uffellte om precies te zijn)

dat is vlak bij :? en ik maar steeds denken dat de wereld zo groot zou zijn :P

zal mijn oogjes open houden als ik weer eens langs rij :D
(mischien wel met paard :P )

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:00

Ziet er super uit zeg! Denk inderdaad dat die ene wond met een week of 3 ook klinisch genezen is :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:17

Ik ben begonnen met alles te lezen, maar toen ben ik verder gegaan met enkel de posts van de ts te lezen.
Ik zit hier met open mond! :wow:
Echt waar, ik heb ongelofelijk veel respect voor jou! Hoe levende wezens hun soortgenoten zo kunnen toetakelen!

Toen ik het verhaal las, en ik zag die verschrikkelijke foto's, had ik zin om die hengst eens flink te grazen te nemen! (klinkt als een dierenbeul, maar een normaal dier doet zoiets niet, hij is zelf een vreselijke beul!)
Als ik een merrie had die zo was toegetakeld, dan kon die hengst gaan vrezen voor zijn tanden en voor zijn zaakje! Ongelofelijk kwaad maakt me dit!

Ik vind het ook ongelofelijk flink van je merrie dat ze zo goed heeft doorgebeten, volgens mij moet die een ondraaglijke pijn gehad hebben! Ik denk dat een mens met zulke wonden in een kunstmatige coma zou worden gehouden...
Maar nogmaals, ik vind het ongelofelijk knap van je dat je hebt volgehouden! Een spuitje zou goedkoper geweest zijn(maar ik weet hoe groot de liefde voor je pony kan zijn, dat is met geen miljoenen te betalen).

Toen ik de eerste paar foto's zag, dacht ik: "dat beestje komt er nooit meer bovenop :(:) "
Hopelijk kan je pony terug weer een normale pony worden, en raakt ze er mentaal ook weer bovenop(kan me voorstellen dat ze hier wel een trauma aan overhoudt). Hoe gaat het met haar? Mentaal gezien dan. Ik las dat ze érg aanhankelijk is geworden tov jou, maar hoe is ze tov andere paarden?

Ik kan me nu maar 1 ding bedenken: zo een pony heeft het getroffen met jou als baasje! Aan de wonden kan je zien dat je haar uitstekend hebt verzorgd. Zoals je beschreef hoe ze zich gedraagde tov jou(dat ze het liefst in je broekzak overal met je mee zou willen), komt voor mij over dat ze jou ziet als haar 'redder in nood'. Volgens mij beseft ze maar al te goed dat als jij niet waart gaan kijken, dat ze het misschien niet had overleefd.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:09

het ziet er goed uit! champagne!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:31

Wow wat goed!
Wie had dat een paar weken geleden gedacht.
Daar drink ik zeker een borrel op!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:58

Gister niet bijgelezen maar zag nu de laatste foto's.. vanavond een dikke borrel en zet mij (mits het op een dag is da'k niet hoef te werken, ik werk soms ook in't weekend) maar op de lijst voor champie in Uffelte. Ik rij grotere afstanden voor minder belangrijke dingen hoor. Plak er wel een visite in Ruinen aan vast.
Oh bummer... voor champie moet het eigenlijk een slaapfeestje worden want als ik rij drink ik niet. Appelcider met bubbels dan maar? (enneh. Bij de meeste slijters mag je na een feestje ongeopende flessen terug brengen hoor ;) )

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:02

Wauw! Ik blijf het zeggen Petje af en wat een resultaat!
ik neem er een slok op!
Hik.......... :D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:03

Ik ben het gister vergeten, maar vanavond gaat er een BaCo'tje in op Mira en Renata!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:10

+:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_
Waaaaaauw.. Wat ziet het er goed uit!! :D Ik ben echt heel blij voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:27

Ah wauwerdewauw! Wat geweldig!!!! Echt helemaal super! Van harte TS!!! Nu de andere kant nog, maar mèn die ziet er ook al goed uit! :j Echt super!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:57

Nog even een paar plaatjes...hihi...kan er maar geen genoeg van krijgen!!! :o

Deze foto is gemaakt toen ik haar net uit het land gehaald had, schuren kan ze er nergens maar ze maakt toch de plek stuk door te gaan rollen, ze heeft er heel veel jeuk aan...maar ja genezende wonden jeuken zowieso erg.
Afbeelding

Zo ziet het er dan weer uit na een was/spoelbeurt
Afbeelding

Rechts...echt bijna helemaal dicht, en aan deze kant geen gekke deuken of iets dergelijks...de haren die er nu terug komen zijn idd gewoon grijsblauw en niet helemaal wit, wat ik ook in gedachten had.
Afbeelding

Rechts na te zijn schoongemaakt
Afbeelding

Nou dat was ie weer...nu ga ik lekker de zon in...even genieten (zo aan het eind van de zomer...pfff)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:59

Ziet er goed uit Waterlelie! Echt super!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:02

Meid wat erg ik hoop dat je merrie er weer snel boven op komt .
en hou jij je ook sterk dit kon je niet weten .

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:11

Wat gaat het toch allemaal voorspoedig nu en dat genieten van de zon verdien jij dubbel en dwars! Vergeet niet jezelf in te smeren oke?

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:27

Wat heeft stalKare er een mooi stuk geschreven. Het is gewoon wonderbaarlijk hoe snel de wonden genezen. WIe had dat ooit gedacht. Eigenlijk lees ik bijna niets over Mira's geestelijke toestand na alles. Kan me voorstellen dat ze er een behoorlijk trauma van heeft. Aan de andere kant denk ik dat het wel meevalt anders had je er zeer zeker over geschreven. Ik heb je al vaak dikke pluimen gegeven en heb echt respect voor jullie, zowel voor jou als je familie die achter je staat.

De feestborrel moet ik helaas afslaan omdat jullie echt tever weg wonen. Maar in het weekeinde drinken we hier een wijntje op jullie hoor. Echt een dikke RESPECT.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:35

@ cassagrande-> Ik heb er al eerder wat over geschreven, maar idd er is niet heel veel om er over te zeggen.
Mira gaat heel goed, ook samen met onze andere paarden.
Vroeger was het echt wel een draakje, was zij overal de baas, maar dit is wel een beetje afgezwakt...
Maar haar gedrag naar andere paarden is gewoon heel sociaal.
Ze staat nu met alle andere paarden van ons in de wei en dat gaat super, ook loopt er een hengstveulen bij van een van onze andere merries en dat gaat ook superleuk, ze is totaal NIET agressief tegen de anderen en ook niet heel bang of iets(gelukkig maar)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:41

Alweer goed nieuws!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:16

Dat is goed nieuws!
Ik was een beetje bang dat Mira zich zou gaan afsluiten van de buitenwereld(dan vooral van andere paarden), maar blijkbaar gaat het erg goed met haar!
Veel succes nog voor allebei!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:56

vind het gewoon verbazend hoe snel alles is geheelt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:40

Dat ziet er mooi uit!!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:45

God, ja.. Je zult van tevoeren wel gedacht hebben, natuurlijk dekken... Ik doe het helemaal goed... Misschien was je merrie toch iets te dominant om zomaar een hengstje er bovenop te hebben... Wat vreselijk !

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:48

Gelukkig maar. Je hoort nadien wel eens wat anders. Dus alles is heel positief. Ben blij voor Mira dat zo'n goede baasjes heeft die haar erbovenop hebben geholpen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:53

Nogmaals wauw!