[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaGerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:52

Hoe duur zijn deze dekens ongeveer?
Blijven ze goed liggen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:57

welke deken?

MSophie

AnnaGerda schreef:
Hoe duur zijn deze dekens ongeveer?
Blijven ze goed liggen?

welke dekens en deken zijn verschillende prijsklasse goedkopste is 80 euro ofz maar na mijn idee heb je dan ook niks :o
ik heb zelf een boett maat 3 ben ik boven de 200 euro kwijt hoe hoger de maat hoe meer je kwijt bent..

en dekens blijven opzich prima liggen als je ze op de manier bevestigd zoals het hoort etc..

Sodeletuut

Nee ze is nu niet mager, maar ik doe nu ook helemaal niks met haar.
Maar als ik weer met haar aan het werk ga, wordt ze echt zo snel weer dun!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:06

ellepel schreef:
carmen:( sodeletuut)
is misty mager dan?
als jij namelijk een topic over haar opent met foto's zie ik een slank gebouwd paard wat op mij helemaal niet mager overkomt.
mais bevat trouwens veel energie en als je al een dier hebt wat druk is dan kan ze nog drukker worden.

stap anders over op cavalor pianissimo,daar zitten kruiden in waardoor paarden rustiger worden.( kun je kopen bij Udding in Assen)
stalgenootje van me voert het ook en haar paard is van schrikkerige zenuwpees veranderd in een heel relaxed dier.

heb je trouwens alle andere tips van iedereen nou al geprobeerd?
(tandarts,andere wormenkuur etc..)

zitten in de cavalor niet super veel E-nummers? :o

Eowyn3003

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:07

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:08

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:10

Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 14-02-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Sodeletuut schreef:
Nee ze is nu niet mager, maar ik doe nu ook helemaal niks met haar.
Maar als ik weer met haar aan het werk ga, wordt ze echt zo snel weer dun!

maar dat duurt nog even toch?
je had toch wat met je arm waardoor je er ook een tijd uit bent?
tegen die tijd groeit het gras ook alweer he??
bevalt die subli brok trouwens een beetje??

nathalie:
in elke brok zit wel rommel,ik ben niet zo bezig met e-nummers en dat soort dingen.
:o

ik kan hier trouwens geen foto's bekijken,ben aan het werk ;)

_CS_

ze is wel wat aan de dunne kant op de foto, maar weet niet hoe haar karakter is?
Ik ken een pony van vroeger, was echt zo'n heethoofd, die was nog magerder als de jouwe. Die kreeg je ook met geen mogelijkheid dikker.

Trouwens, mijn pony heeft onder de kogel, van die schilfers zitten,halverwege de haren (van de huid af, vast in de haartjes), beetje vreemd ziet het eruit. Bij de andere 3 kan ik het eigenlijk niet zien omdat daar de haren zwart zijn. Hoe herken je schurft of wat ook? wat hoop niet dat ze dat ofzo heeft.
Kan iemand mij wat meer vertellen?
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 14-02-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:13

ellepel schreef:
maar dat duurt nog even toch?
je had toch wat met je arm waardoor je er ook een tijd uit bent?
tegen die tijd groeit het gras ook alweer he??
bevalt die subli brok trouwens een beetje??

nathalie:
in elke brok zit wel rommel,ik ben niet zo bezig met e-nummers en dat soort dingen.
:o

ik kan hier trouwens geen foto's bekijken,ben aan het werk ;)

Ja dat duurt nog wel even inderdaad.

Ja mn arm moet wrs opnieuw gebroken worden, dus als dat binnenkort gaat gebeuren,
ben ik wel een behoorlijk tijdje out the running..
Nouja, maakt ook niet uit, ze is nog jong. :)

Ja de subli brok bevalt super!
Ik geef haar momenteel een kwartschep Pavo Nature's Best en een kwartschep Subli.
Dat vind ik wel goed voor in de winter, en dan in de zomer gewoon intotaal 1 kwart.

Oh haha nouja op de foto zie je gewoon een paardje waarbij je ribbetjes kan zien,
en dat vind ik een beetje té..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:14

Edit: cavalor voer

Ik las dat er meer E-nummers in zaten dan ander dergelijk voer. Kennis van mij is er ook vanaf gestapt omdat het paard er in zijn vacht te mat van werd (hij werd er wel dikker van).

Ik voer nu mijn oudjes de mijten gerstemix, eentje is er goed rond van geworden ( de ander eet met periodes slecht, dus die is moeilijk dik te krijgen/houden dus die krijgt bietenpulp/zemelen en hartog grasmix).

Ik vind haar op de foto indd net wat te schraal.
Laatst bijgewerkt door Nathalie84 op 14-02-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:14

CarolShadow schreef:
ze is wel wat aan de dunne kant op de foto, maar weet niet hoe haar karakter is?
Ik ken een pony van vroeger, was echt zo'n heethoofd, die was nog magerder als de jouwe. Die kreeg je ook met geen mogelijkheid dikker.

Een heethoofd kan het zeker zijn ja.
Alleen ik vind het gewoon een beetje een onverzorgd beeld geven, zo'n mager beestje..
Ze is nu gelukkig wel een stuk dikker, maar dat omdat ik nu niks met haar doe.
(zie foto's onderaan in profiel, zo ziet ze er nu uit. :) )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:15

Nathalie84 schreef:
Ik las dat er meer E-nummers in zaten dan ander dergelijk voer. Kennis van mij is er ook vanaf gestapt omdat het paard er in zijn vacht te mat van werd (hij werd er wel dikker van).

Ik voer nu mijn oudjes de mijten gerstemix, eentje is er goed rond van geworden ( de ander eet met periodes slecht, dus die is moeilijk dik te krijgen/houden dus die krijgt bietenpulp/zemelen en hartog grasmix).

Ik vind haar op de foto indd net wat te schraal.

Over welk voer gaat het nu?

Maarja, volgens mij is het bij mijn paardje zo dat ze als ze de hele dag eet, dat ze nogsteeds niet dik wordt.

Ze is inderdaad niet broodmager, maar gewoon net niet goed. Maar dat gaat ook echt in periodes.
In mn profiel zie je wel dat ze ook in de zomer haar 'dikkere' periodes had. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:16

gewoon niks veranderen!

tegen de tijd dat je wel weer met haar bezig kan groeit het gras weer en word ze wel dikker.
in elk geval wel even een tandarts laten komen.
en van die subli kun je ook best een halve schep maken hoor als dat nu beter bevalt, mag ze wel hebben :j

en als je nou half nature's best en half subli geeft? heb je ook liksteen op de weide?
dat scheelt vaak ook weer,dan kunnen ze daar ook uit halen als ze meer nodig hebben.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:16

Sodeletuut schreef:
Eowyn3003 schreef:
Heeft iemand ervaringen met deze deken? http://www.roeke.nl/Winkel.aspx?cid=2&c=Dekens

Als je op de link klikt zie je hem niet.

Citaat:
Eczeemdeken:

- Bescherming tegen insecten
- Bescherming tegen de zon
- Volledige bewegingsvrijheid
- Perfecte pasvorm
- Sterke, elastische stof
- Elastische band en verstelbare riemen/sluitingen
- Ademend en sneldrogend, machinewasbaar 30 gr.

http://www.roeke.nl/WebCoreModule.ashx? ... IK2=DYFHB0

Oei inderdaad :/. Het is een eczeemdeken van BR, misschien heeft iemand wel ervaring met dat merk?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:18

ach ja e-nummers.

hoeveel zit er wel niet in ons eten?
en iedereen word maar ouder en ouder...valt wel een beetje mee hoor.
paarden van tegenwoordig worden ook 30,dat werden ze vroeger echt niet hoor.

ik maak me er niet zo druk om, word liever wat minder oud,maar wel gelukkig dan heel oud en een leven lang overal nee tegen zeggen :P

die equiral die ik nu geef zit geloof ik ook geen E in?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:19

CarolShadow schreef:
Trouwens, mijn pony heeft onder de kogel, van die schilfers zitten,halverwege de haren (van de huid af, vast in de haartjes), beetje vreemd ziet het eruit. Bij de andere 3 kan ik het eigenlijk niet zien omdat daar de haren zwart zijn. Hoe herken je schurft of wat ook? wat hoop niet dat ze dat ofzo heeft.
Kan iemand mij wat meer vertellen?

Sodeletuut: de foto's van je profiel. Ik vind haar opzich niet erg dikker dan de zomer (denk dat haar ook een hoop doet), die van mij ziet er in de zomer ook slanker uit, dan nu met die teddyvacht. Begin niet aan maïs, heeft de mijne ook gehad vroeger, ZE werd dubbel zo hardnekkiger ervan (alsof er meer troep in gegooid wordt)

E-nummers e.d. houd ik me niet mee bezig hoor. Let alleen op melasse, suikers, eiwitten e.d.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:21

ellepel schreef:
gewoon niks veranderen!

tegen de tijd dat je wel weer met haar bezig kan groeit het gras weer en word ze wel dikker.
in elk geval wel even een tandarts laten komen.
en van die subli kun je ook best een halve schep maken hoor als dat nu beter bevalt, mag ze wel hebben :j

en als je nou half nature's best en half subli geeft? heb je ook liksteen op de weide?
dat scheelt vaak ook weer,dan kunnen ze daar ook uit halen als ze meer nodig hebben.

Ja inderdaad, en gras hebben ze altijd genoeg. :)
En een tandarts is inderdaad ook nodig.

Haha ik heb net een paar posts hiervoor neergezet dat ik een kwartschep nature's best geef, en een
kwart schep subli op een dag :D Een liksteen hebben we wel, maar die ligt nog in de vorige weide,
zijn ze trouwens wel gek op. Die zal ik ook even weer neerleggen. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:26

als ze daar wel bij zitten hebben ze het zeker nodig en moet je het blijven aanbieden.
appie heeft er nooit wat mee gedaan,die zie je zelden aan een liksteen..

ap krijgt nu ongeveer een kilo trouwens, smorgens een dikke halve schep en savonds.
maar hij moet dat wel hebben, dieren met eczeem hebben verhoogde behoefte aan mineralen om hun afweer te ondersteunen.

vandaar dat je best een beetje meer mag geven als je dat wilt hoor carmen :P
er roepen zoveel mensen van jaa een paard hoeft geen krachtvoer, dat is NIET waar.
en zeker een dier wat niet helemaal gezond is zoals een eczemer ,die hebben juist meer nodig.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:27

Ik vind het wel belangrijk :j, maar dat is persoonlijk :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:31

Ik vind het ook zeer zeker belangrijk, mijn dier is al behoorlijk opgeknapt van geen krachtvoer, naar wel krachtvoer.

Trouwens hé, ik zit net even te denken.
Je hebt dat spul, die kuur die je je paard geeft met bestandsdelen van die mug erin,Puur Collio ofzo.
Als je dit zou geven, zou dat toch net zo werken als een inenting. (kleine bestanddelen, voor aanmaak van tegenhormonen) Als je dit dus zou geven, en je paard heeft in de zomer weinig tot geen last meer, heeft het dus geholpen.
Maar als het dier er niet op reageert? Is het dan geen zomereczeem?
Snappen jullie me?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:35

CS: Puur Culico bedoel je? :)
Ja ik snap je, ik heb dit ook gegeven, maar het heeft helemaal niks geholpen..

Ellen: Ik kijk gewoon even hoe het gaat met deze hoeveelheid, en als het zo goed gaat, laat ik het gewoon zo, en als het zo niet goed gaat, ga ik kijken hoe ht wel moet.
Ze krijgen iig elke dag een flinke bult hooi, waar ze gek op zijn.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:37

ellepel schreef:
als ze daar wel bij zitten hebben ze het zeker nodig en moet je het blijven aanbieden.
appie heeft er nooit wat mee gedaan,die zie je zelden aan een liksteen..

ap krijgt nu ongeveer een kilo trouwens, smorgens een dikke halve schep en savonds.
maar hij moet dat wel hebben, dieren met eczeem hebben verhoogde behoefte aan mineralen om hun afweer te ondersteunen.

vandaar dat je best een beetje meer mag geven als je dat wilt hoor carmen :P
er roepen zoveel mensen van jaa een paard hoeft geen krachtvoer, dat is NIET waar.
en zeker een dier wat niet helemaal gezond is zoals een eczemer ,die hebben juist meer nodig.

ik vind niet dat een eczemer meer nodig heeft ! wel meer aan verzorging maar absoluud niet aan krachtvoer dat is een en al suikers.. hoe minder hoe beter voorkomen kun je dat niet.. bij ons op de wei word geen enkel paard bijgevoerd lopen 2 eczemers en een 2 jarige ! geen een is te mager en geen een van hun komt iets te kort..
Als ik mijne ook nog een krachtvoer bij zou geven.. dan heb ik een rete dikke pony wat heb ik daaar dan aan helemaal niks !

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:40

Ja krachtvoer of muesli's?
Die van mij zit op granen (ja, ik weet dat het ook slecht haha), maar dat is nog beter denk ik dan een krachtvoer, waar melasse e.d. in zit.