Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnaGerda schreef:Hoe duur zijn deze dekens ongeveer?
Blijven ze goed liggen?
ellepel schreef:carmen:( sodeletuut)
is misty mager dan?
als jij namelijk een topic over haar opent met foto's zie ik een slank gebouwd paard wat op mij helemaal niet mager overkomt.
mais bevat trouwens veel energie en als je al een dier hebt wat druk is dan kan ze nog drukker worden.
stap anders over op cavalor pianissimo,daar zitten kruiden in waardoor paarden rustiger worden.( kun je kopen bij Udding in Assen)
stalgenootje van me voert het ook en haar paard is van schrikkerige zenuwpees veranderd in een heel relaxed dier.
heb je trouwens alle andere tips van iedereen nou al geprobeerd?
(tandarts,andere wormenkuur etc..)
Eowyn3003 schreef:Heeft iemand ervaringen met deze deken? http://www.roeke.nl/Winkel.aspx?cid=2&c=Dekens
Citaat:Eczeemdeken:
- Bescherming tegen insecten
- Bescherming tegen de zon
- Volledige bewegingsvrijheid
- Perfecte pasvorm
- Sterke, elastische stof
- Elastische band en verstelbare riemen/sluitingen
- Ademend en sneldrogend, machinewasbaar 30 gr.
http://www.roeke.nl/WebCoreModule.ashx? ... IK2=DYFHB0
Sodeletuut schreef:Nee ze is nu niet mager, maar ik doe nu ook helemaal niks met haar.
Maar als ik weer met haar aan het werk ga, wordt ze echt zo snel weer dun!
ellepel schreef:maar dat duurt nog even toch?
je had toch wat met je arm waardoor je er ook een tijd uit bent?
tegen die tijd groeit het gras ook alweer he??
bevalt die subli brok trouwens een beetje??
nathalie:
in elke brok zit wel rommel,ik ben niet zo bezig met e-nummers en dat soort dingen.
ik kan hier trouwens geen foto's bekijken,ben aan het werk
CarolShadow schreef:ze is wel wat aan de dunne kant op de foto, maar weet niet hoe haar karakter is?
Ik ken een pony van vroeger, was echt zo'n heethoofd, die was nog magerder als de jouwe. Die kreeg je ook met geen mogelijkheid dikker.
Nathalie84 schreef:Ik las dat er meer E-nummers in zaten dan ander dergelijk voer. Kennis van mij is er ook vanaf gestapt omdat het paard er in zijn vacht te mat van werd (hij werd er wel dikker van).
Ik voer nu mijn oudjes de mijten gerstemix, eentje is er goed rond van geworden ( de ander eet met periodes slecht, dus die is moeilijk dik te krijgen/houden dus die krijgt bietenpulp/zemelen en hartog grasmix).
Ik vind haar op de foto indd net wat te schraal.
Sodeletuut schreef:Eowyn3003 schreef:Heeft iemand ervaringen met deze deken? http://www.roeke.nl/Winkel.aspx?cid=2&c=Dekens
Als je op de link klikt zie je hem niet.Citaat:Eczeemdeken:
- Bescherming tegen insecten
- Bescherming tegen de zon
- Volledige bewegingsvrijheid
- Perfecte pasvorm
- Sterke, elastische stof
- Elastische band en verstelbare riemen/sluitingen
- Ademend en sneldrogend, machinewasbaar 30 gr.
http://www.roeke.nl/WebCoreModule.ashx? ... IK2=DYFHB0
CarolShadow schreef:Trouwens, mijn pony heeft onder de kogel, van die schilfers zitten,halverwege de haren (van de huid af, vast in de haartjes), beetje vreemd ziet het eruit. Bij de andere 3 kan ik het eigenlijk niet zien omdat daar de haren zwart zijn. Hoe herken je schurft of wat ook? wat hoop niet dat ze dat ofzo heeft.
Kan iemand mij wat meer vertellen?
ellepel schreef:gewoon niks veranderen!
tegen de tijd dat je wel weer met haar bezig kan groeit het gras weer en word ze wel dikker.
in elk geval wel even een tandarts laten komen.
en van die subli kun je ook best een halve schep maken hoor als dat nu beter bevalt, mag ze wel hebben![]()
en als je nou half nature's best en half subli geeft? heb je ook liksteen op de weide?
dat scheelt vaak ook weer,dan kunnen ze daar ook uit halen als ze meer nodig hebben.
ellepel schreef:als ze daar wel bij zitten hebben ze het zeker nodig en moet je het blijven aanbieden.
appie heeft er nooit wat mee gedaan,die zie je zelden aan een liksteen..
ap krijgt nu ongeveer een kilo trouwens, smorgens een dikke halve schep en savonds.
maar hij moet dat wel hebben, dieren met eczeem hebben verhoogde behoefte aan mineralen om hun afweer te ondersteunen.
vandaar dat je best een beetje meer mag geven als je dat wilt hoor carmen![]()
er roepen zoveel mensen van jaa een paard hoeft geen krachtvoer, dat is NIET waar.
en zeker een dier wat niet helemaal gezond is zoals een eczemer ,die hebben juist meer nodig.