Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:22

potverdikkie schreef:
BitchyWitchy@ Dan zou ik het doen zoals ik eerder zei... eerst een weekje een uurtje, als dat goed gaat uitbreiden.

Kijk aan..... opgelost Knipoog

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:24

nou dat lijkt dan nu de beste oplossing even.. zo zou ik het ook doen

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:26

Dat zou ik ook doen Lachen

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:27

Heb ook weer even bijgelezen.

@ PVD: Kan je niet beter OMEGA olie geven want in lijnzaad olie zit alleen Omega 3 waardoor de Omega huishouding van het paard verstoord kan raken omdat er dan teveel aan Omega 3 is en te weinig aan Omega 6 en 9.
Hij is al zo zwak dus misschien is hij daar nu heel gevoelig voor.

Ik hoop dat hij zich snel weer beter gaat voelen

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34156
Deze olie bevat lijnzaad en alle omega vetten

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:28

Jeetje, ik lees de tegenslag! Pff.. Hopelijk krabbelt ie snel weer overeind!
Sterkte.... Ach gut

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:30

jeetje
heel vee lsterkte

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:32

maximiliaan@ Ik zal het voorleggen aan de DA!! Dank je

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:47

Pff wat een opluchting, gelukkig gaat het weer beter!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:15

Jeetje dat was even schrikken, ben even een dag niet op internet geweest. Poeh, ik hield mijn hart vast.

Hij moet wel echt sterk zijn hoor !!! Dat ie ook zich nu hier wéér doorheen slaat !!! Topper !!!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:23

potverdikkie schreef:
Ik durf even niet te positief meer te zijn, ben zo geschrokken. Was echt een heftige aanval. Wat is die bok toch sterk! Wat een wilskracht! Wat een hoop geluk bij de pech.
Als we nou niet hadden hoeven te scannen....................hoe was het dan afgelopen..... brrrrrrrr.

Mijjn DA zei ook, meid je hebt een wrak overgenomen, en een hoop ellende eromheen. Je weet niet hoeveel schade hij inwendig heeft, je weet niet hoe lang hij al zo mager is, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Je bent al ver gekomen, maar het kan nog altijd misgaan......

En ik dacht alleen...( en bedankt!)

Kan het me voorstellen Moniek, jij (en Canjer) krijgen het wel voor je kiezen. Maar de DA heeft gelijk, en je had natuurlijk zelf al wel een idee waar je aan begon toen je besloot om Canjer te helpen.
Maar je bent idd al ver gekomen, van heel ver!!!
Hij klimt langzaamaan uit het dal, met af en toe een terugval, zoals de koliekaanval van gisteren. Das heel zuur natuurlijk. Hoewel je er niet vanuit moet gaan, kan het idd nog altijd misgaan. En ik weet zeker dat je daar in je achterhoofd ook rekening mee houdt. Daarvoor heb je, naar mijn mening na alles wat ik over je gelezen heb, meer genoeg verstand van en ervaring met paarden!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:24

Ik blijf het echt zo knap vinden dat je dit kan en doet! Wat moet jij geschrokken zijn zeg, toen je hem vond. maar Canjer blijkt wel een echte Kanjer te zijn, hij komt er wel steeds weer bovenop door al die goede zorgen!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:03

Je hebt toch contact gehad met 1 van die eigenaren? Was er dan niets bekend over hoe hij zijn 1e jaar heeft gehad? Heeft hij wel op gras gestaan? Of altijd binnen of bak/paddock? Kan me nl voorstellen dat gras wel erg sterk is voor een paard die echt niets gewend is.... Ik zou hem trouwens (als dat mogelijk is) op juist lang, haast uitgestorven gras zetten. Echt gras waar hij dus wat meer op moet kauwen om zodoende meer speekselvorming te krijgen. kort gras is vaak happen en slikken om het maar zo te zeggen... En 1 uurtje zou ik ook doen en dan na een week opbouwen met een kwartiertje of zo.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:11

Ik denk niet dat het veel uit maakt of ie in het begin van zijn levensjaar wel of niet op gras heeft gestaan. Canjer heeft natuurlijk een flinke tegenslag te verwerken en zijn lichaam staat helemaal op z'n kop.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:18

je moet er natuurlijk ook nog aan denken dat hij nog zo jong is, hij heeft heel wat groei in te halen
het zal heel lang duren wed ik, voor hij er minder skinny uit gaat zien, want op deze leeftijd zet zijn lichaam alle verkregen energie om in groei ipv reserve
Niet voor niets dat veel twenters er mager en slungelig uitzien

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:54

pfff,toch weer een stuk opgeknapt.
ik blijf bewondering voor je hebben pvd,je blijft strijden voor canjer.
het is nog geen reden voor een feestje,maar je kunt nu in ieder geval weer adem halen.
tot straks

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:13

gelukkig hij is er nog!!!hoe kwam die koliek?
weet de da dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:42

Gelukkig dat hij inmiddels weer gemest heeft! Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:50

jeeetje dat was even goed schrikken!
wat een vechter!!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:01

gelukkig dat het weer wat beter gaat.

is er ook een reden waar de koliek vadaan kwam want het was een kaal landje zei je.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:21

Dat mesten was een goed teken. Koliek kan ook komen doordat hij te weinig gedronken heeft met warm weer of veel transpiratie. Dan droogt de mest teveel in, heeft de mijne ook een keer gehad. Kwamen later keiharde mestballen uit.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:21

Jeetje arme Canjer. Heel veel sterkte hiermee.

En dat Omega olie is echt goed spul, ik geef het mijn paard nu al een aantal jaren, omdat hij eerst altijd koliek kreeg als hij van het land weer op stal kwam te staan, en nu gelukkig niet meer. Had gelukkig ook wel altijd een milde vorm van koliek dan.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:37

Jeetje dat was echt schrikken, ik ben blij dat hij toch weer is opgeknapt. PVD, kan me voorstellen dat je af en toe de moed laat zakken. Het is ook niet niets de zorg voor Canjer en je veulen en alle andere paarden. Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen en zet hem op, je bent al zo ver gekomen dit moet en zal gewoon goed komen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:50

Dank jullie wel allemaal voor de opbeurende woorden.

Hoe de koliek kwam? Geen idee, waarschijnlijk toch van het gras, al staat er niet veel gras......
Vandaag heeft ie dus de hele dag in de paddock gestaan, en elke keer als hij me zag lopen hinnikte hij weer vrolijk. Is echt weer de oude. Onze band wordt wel zo intieglijk sterk!!
Waar ik heen ga gaat hij ook heen. Dus ik gebruik dat gelijk voor een beetje grondwerk haha.

Ik kan er zelf geen touw meer aan vastknopen hoe Canjer nu gestaan heeft. Ik wordt zo moe van alle verhalen. Ik zit er sterk aan te denken om toch de A.I.D hun werk te laten doen. Ik heb het zelf in de eerste instantie afgehouden, maar langzamerhand begin ik te twijfelen of het niet beter is om het wel door te laten zetten. Canjer blijft toch bij mij.
Maar goed, ik ben nu moe en inderdaad flink chaggie.
Vanmiddag kon ik verdorie nog geeneens bij mijn eigen stal komen vanwege wielrenners. De verkeersregelaars lieten me niet door, dus ben ik uiteindelijk dwars door het hek heen gereden. Stelletje mafkezen. Woest was ik!!
De anderen twee afzettingen lieten me wel netjes door. Haha!
Ik ben maar wel even naar het hoofd van de organisatie gegaan, en even overlegd hoe we het verder gingen doen, daar ik ook niet meer weg mocht. Uiteindelijk alles netjes geregeld. Wat een gezeur.
Gelukkig geen schade aan mijn auto, maar er is niemand die mij bij mijn paarden weghoudt, en dat weten hun nu ook.....

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:55

Meis wat heb ik een ongelovelijke respect voor je, ben zo blij dat Canjer weer opgeknapt is.
Je bent een toppertje echt waar.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:36

Ach gut die eerst, een hele dikke knuf voor jou Monique voor alles wat je meemaakt. Echt een zucht van opluchting toen ik las dat hij de nacht is doorgekomen en gemest heeft! Het graasplan lijkt me goed opgelost nu. Duimen blijven draaien hier, draaien voor een goede afloop en nog vele jaren plezier met en van elkaar Knipoog