[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:10

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:09

hallo

ik heb dit topic bijna helemaal gelezen,,

nu wie kan mij helpen?

mijn paard heeft mok aan 1 been, maar zelfs haar been is helemaal dik. dierenarts is geweest om te enten en heeft meteen gekeken, hij heeft gezegt goed droog houden, smeren met creme en eventjes aankijken. maar ze loopt er zelfs kreupel door.

nu gebruik ik een zinkzalf en maak het schoon met detol, wie kan mij helpen>?? ik wil dat been graag dunner krijgen en dat ze weer regelmatiger gaat lopen, en natuurlijk dat de mok weg gaat.

groetjes daphne

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:33

Het dunner krijgen van het been kan alleen door te stappen.... Het kreupel lopen komt waarschijnlijk doordat het pijn doet als ze loopt en de korstjes barsten. Dat zal vanzelf wel weg gaan als de mok beter wordt Lachen

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:54

Bij nobel gaat het vet goed!!
bijna dicht en heel rustig! dit alles door Geen betadine shampoo meer!!!!! en schoonmaken met een borstel en babydoekjes, en daarna een klodder sudocrem
de huid eronder is wel heel hard (omdat het er al zo lang zit) maar komt goed!!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:55

Als ze idd pijn heeft door de korstjes die open breken door beweging, probeer dan de korstjes soepel te houden.
Zoals je wel gelezen hebt, zijn er vele middeltjes die die korsten soepel kunnen houden. Succes!!!

@miszlizanne: Wat goed!!! Echt heel gaef om te horen dat t zo verbetert is!

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:21

Probeer de korsten er ook af te wassen met betadine. Zalf op korsten heeft geen zin, daardoor heeft een paard bij ons op stal naar binnen geslagen mok gekregen...!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:35

Betadine hoeft niet persé Lachen Zijn er best wat die daar te gevoelig voor zijn.

Wat ik als tip van de DA kreeg is het weken met groene zeep. Dikke klodder groene zeep erop, een half uur laten zitten (evt. dan ook stappen, dan is het zacht en minder pijnlijk) en daarna iets opschuimen en eraf spoelen.
Dan heb je de korstjes sneller week en krijg je ze er dus makkelijker af Lachen

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:01

Ja dat kan natuurlijk ook, zaak is iig dat de korsten eraf gaan, anders blijft het daaronder broeien.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:11

maar als je kan voorkomen dat de korsten openbarsten dmv zalf? bij mij sloeg t telkens naar binnen als een korstje iets opengebarsten was en dus in 1 klein piepgaatje vuil naar binnen kon.
nu heb ik helemaal niets eraf gewassen met betadine of iets (blijkt ze overgevoelig voor te zijn) alleen maar gezalft om het soepel te houden en t resultaat mag er zijn!!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:37

De korsten moeten er sowieso af Lachen Anders kom je niet bij de oorzaak van het probleem....

Je moet er alleen voor zorgen dat de korsten zo week worden (door vet vaak) dat ze er bijna vanzelf afvallen Lachen Als ze nog te vast zitten en je trekt ze er af, beschadig je de huid weer. Met alle gevolgen van dien.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 00:06

Gulpje schreef:
Dais heeft het ook weer. Ik smeer http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... tID=25502# erop, de vorige keer was het door dit spul binnen een week weg Lachen

Vorige week woensdag begonnen met smeren, en nu is de mok al bijna weg!

Groetjes,

een tevreden klant van de Paardendrogist Haha!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:50

Volgens mij hoeven de korsten en niet perse vanaf. Dat is toch de beschermlaag en daaronder gaat het dan genezen. Is bij mensen ook zo.
Bij Fleur heb ik alle korsten laten zitten en die min. tweemaal daags ingesmeerd en daardoor genazen de wonden eronder erg goed. Op den duur vielen de korsten er wel af, maar dat was, omdat er geen wond meer onder zat!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:05

Veal heef het ook gehad.
Maar toen de dierenarts kwam, heeft hij het perfect behandeld en was het heel erg snel over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:01

Ik heb van de DA iets gehad dat ze ook gebruiken om koeien droog te leggen, ik zal de naam nog even opzoeken. Dat smeer ik er 2 keer op en daarna iedere dag zinkzalf en dan is het over.

Ik zou die korstjes ook lekker laten zitten idd, want straks haal je de boel weer open

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:05

Droogzetters bedoel je Lachen

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:02

mijn haflinger heeft ook elke winter last van mok aan de achterbenen. Niet heel erg hoor.
Ik was het met betadine shampoo, knip het haast kaal en doe er een dikke laag sudocreme op.
Zo houd je die mok ook vocht en vuil vrij.
Het werkt bij mijn haflinger prima!
Voor mensen die niet weten wat sudocreme is! kun je gewoon bij elke drogist kopen. Babybilletjes creme!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:31

Richtje schreef:
Droogzetters bedoel je Lachen

Ja ik weet niet meer hoe het heet of wat het verder is, maar het zijn een soort grote spuiten

Ideaal spul!

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:25

even een vraagje...

voor de gene die de huppa kuur ook hebben gebruikt voor hun paard.
na hoelang werkte het ongeveer? en wordt het eerst erger? kan je daaraan zien dat het werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:30

Ik heb net vandaag bij mijn fries de sokken weer helemaal kaal geknipt, die dingen groeien hard bij.. Scheve mond En ze heeft eigenlijk alleen links voor en links achter nog echt last van de mok, maar ook al veel kale plekken van waarz e eerst mok had zitten! *LOL*
Ik gebruik mokcreme en doe dat flink dik op smeren met van die plasticken handschoentje's en steeds als ik een nieuwe klodder nodig heb pak ik een nieuwe handschoentje Ja Zo weet ik zeker dat de mok niet in het potje komt! Pling

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:16

Onze DA had gezegd dat mokzalf van de paardenwinkel (die standaard zalf) helemaal niet werkt omdat er geen werzame middelen inzitten, dus hoop dat je die niet hebt.
En volgens mij is mok niet zodanig besmettelijk dat je er niet 2 keer met dezelfde handschoen aan mag komen hoor.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:44

terrortitus schreef:
even een vraagje...

na hoelang werkte het ongeveer? en wordt het eerst erger? kan je daaraan zien dat het werkt?

Bij mij werkte die dus niet.
Ze antwoorden dat ik dan nog maar meer moet kopen.
Maar dan blijf ik dus bezig he.
En als ik begin over geld terug, omdat het dus niet bij min paard werkt, blijft het angstvallig stil aan hun kant.

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:29

Orrie_VBW schreef:
terrortitus schreef:
even een vraagje...

Bij mij werkte die dus niet.
Ze antwoorden dat ik dan nog maar meer moet kopen.
Maar dan blijf ik dus bezig he.
En als ik begin over geld terug, omdat het dus niet bij min paard werkt, blijft het angstvallig stil aan hun kant.

oh das ook raar dan dat ze zo reageren hoeveel van die zakken had je opgemaakt dan?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:19

2, waarvan de eerste maar een kwart inzat van de 2e zak die ze toestuurden.
Dat vond ik ook al erg vreemd.
Ben in totaal geloof ik 8 week bezig geweest

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:24

Ons paard ( eerst verzorgpaard) had hele erge mok en liep daardoor niet helemaal lekker.En zijn benen waren ook heel erg dik. ( was toen nog niet te zien door zijn sokken)Toen hebben we de vee arts ebij gehaald en die zei eerst sokken scheren dan 2 keer wassen met cebacil en daarna 1 a 2 keer per dag hydrocortiderm ( als ik het zo goed spel) te smeren en dat mog maar 14 dagen. Dat hielp ontzetten goed eigenlijk zou hij vanwegen de mok op stal moeten maar vanwegen zijn conditie enzo ( kijk voor verdere informatie daarvan in mijn profiel) hebben we hem gewoon dag en nacht op de wei gezet.toen moesten we stoppen met die zalf maar de mok was nog niet weg. daarna is de vee arts weer gekomen.We hoefden er niks meer aan te doen alleen benen zo droog mogelijk houden en in de gaten houden. Nu 4 maanden later is het nog steeds niet weg maar is het al zoveel vermindert dat hij er bijna geen last meer van heeft. Nu smeren we zijn benen gewoon met baby olie in waardoor hij dus nog steeds gewoon buiten staat want dat houd de benen lekker vettig en schoon.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:25

wij hebben 4 weken geleden ongeveer mokcare opgehaalt en ging even voelen en de mok was bijna helemaal weg!! Haha!