Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Ik zou haar om te beginnen eens voor de zekerheid laten onderzoeken op wormen. Het blijkt dat een heel groot aantal paarden dat bij klinieken wordt behandeld tegen koliek toch een wormbesmetting hebben (bijvoorbeeld omdat wormen resistent zijn geworden, of omdat de ingekapselde vorm van de kleine strongyliden op het moment van inkapselen niet gevoelig is voor de meeste wormmiddelen). Dan heb je ontwormd en vlak daarna komen ze tevoorschijn.
Ik zou een combi doen.. wormen uitsluiten, dan iets geven dat het maag-darmstelsel ondersteunt. En de band rustig afbouwen.
Anya schreef:Ariebren schreef:Mijn 2 jarige Quarter merrie stond dag en nacht te kribbebijten op haar ijzeren drinkwater bakje. Voerbak en alles wat verder rondslingerde in haar loopstal.
Haar mondhoeken waren er helemaal rauw van.
Sinds 2 weken zit er een stroomdraadje om het waterbakje heen.
Ze heeft natuurlijk een paar keer daar een goede opdonder van gehad.
Nu zuigt ze geen lucht meer, ook niet op de voerbak.
En ze is een stuk levendiger geworden
Ik heb hier wel drie keer een zinnetje getikt en weer weggehaald.
Maar ik schrijf toch op wat ik hiervan vind. Dit is in mijn optiek dierenmishandeling.
De basisbehoefte van een paard op zo'n wijze compromitteren. Bah.
Had dan een ton water op de grond gezet.
DubbelDun schreef:@Ariebren : wat jij doet is het gevolg bestrijden en niet de oorzaak aanpakken. Bij het laatste zouden zowel je paard als jij veel meer plezier hebben.
Anya schreef:ja hoor mij beeldvorming is prima.
Dit soort argumenten hoorde je een paar eeuwen terug ook als psychiaters gingen uitleggen waarom electroshock heel mensvriendelijk was.
Ik ben wel uitgepraat met jou
Ariebren schreef:Dan heb je in die 10 jaar helaas wat dit betreft nog niet veel bijgeleerd.Ach dames, jullie hebben allemaal nog steeds een luchtzuig probleem.
Ik niet meer.!!!!!!!
En dat vind ik het belangrijkste.
Deze methode van schrikdraadjes heb ik 10 jaar geleden ook al eens toegepast bij een Arabier.Als Bokt genoeg geheugen heeft staat het nog ergens.