[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:15

@emaartje: ik zal toch maar is proberen verder te zoeken...
tuurlijk irriteert een paard zich aan vliegen... maar zoals jij t omschrijft, zo begon t bij ons ook...
Ik heb vandaag weer helemaal bloothoofds gereden... ging goed... maar was dan alles mee gezegd... hij zwiepte af en toe behoorlijk...
dinsdag ging t beter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:43

bij ap is het nog steeds echt minimaal. ben er echt blij mee dat t zo goed gaat Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:44

wat krijgt ie ook al weer..
jemig... ik moet is stoppen met al die topics volgen Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:35

ik weet niet of het daarvan komt hoor, maar ap krijgt probiotica, gewoon een goedkope van Bloem, pakje kost 12 euro geloof ik en zitten 60 capsules in.
2 capsules per dag geven.
maar hij is ook verhuisd he. hij staat tussen veel minder bomen dan op zijn vorige stalling en hij word totaal anders gevoerd,dus ik denk dat daar misschien ook een verband zit.

of t is gewoon puur toeval dat ie volgende week pas echt begint met schudden Tong uitsteken Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:05

af wachten dus...
Ben benieuwd...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:23

Ik had voor mijn paard de neusnetjes van Kavalkade gekocht, maar dit hielp niet en ik heb een andere oplossing gevonden. Vandaar dat ik ze nu dus te koop aanbied. Misschien kan iemand van hier ze gebruiken? viewtopic.php?f=63&t=752345

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:30

ellepel schreef:
ik weet niet of het daarvan komt hoor, maar ap krijgt probiotica, gewoon een goedkope van Bloem, pakje kost 12 euro geloof ik en zitten 60 capsules in.
2 capsules per dag geven.
maar hij is ook verhuisd he. hij staat tussen veel minder bomen dan op zijn vorige stalling en hij word totaal anders gevoerd,dus ik denk dat daar misschien ook een verband zit.

of t is gewoon puur toeval dat ie volgende week pas echt begint met schudden Tong uitsteken Tong uitsteken

Niek heeft ook 1 jaar bij een andere stalling gestaan en heeft toen helemaal niet geschud! Weet je nog dat ik toen zijn dat het vast aan de Calciplex had gelegen?! Achteraf bekeken is het waarschijnlijk gewoon de andere plek geweest! Kon ik toen ook niet weten!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:40

Ik heb vandaag Marjon van den Boogaard gehad. Misschien kennen jullie de vraag nog; zij heeft toen gevraagd wie mee wilde doen aan haar onderzoek naar headshaken en klassieke homeopathie.
Vandaag dus het hele verhaal gedaan en nu maar afwachten op de medicijnen.

wie heeft hier al ervaring mee??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:55

ik weet zekers dat het gene headschaking is bij my way ben vandaag bos in geweest en door de vliegjes schudt die alleen verder niet

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:03

beantsje schreef:
Ik heb vandaag Marjon van den Boogaard gehad. Misschien kennen jullie de vraag nog; zij heeft toen gevraagd wie mee wilde doen aan haar onderzoek naar headshaken en klassieke homeopathie.
Vandaag dus het hele verhaal gedaan en nu maar afwachten op de medicijnen.

wie heeft hier al ervaring mee??

Hee leuk! Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen! Ik zou eerst ook meedoen maar omdat ik Niek wat sneller wilde laten behandelen heb ik voor iemand anders gekozen.

Laat je weten wat je hebt gekregen?!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:00

Ik heb toen de hele anquette ingevuld voor haar en ze zou half januari een uitslag doorsturen....nooit meer wat van gehoord
Jammer, steek je er tijd in maar iemand neemt niet de moeite om daar iets voor terug te doen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:39

ik heb inderdaad ook helemaal niks van die enquete gehoord,vroeg me al af of t wel aangekomen was Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:48

Dat is wel jammer ja!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:44

Ik rijd op een manege een paard dat ook nogal schudt met haar hoofd. Ze doet het eigenlijk alleen in de buitenbak en dan ook best heftig. Naast schudden met haar hoofd slaat ze ook met haar voorbenen naar haar neus. In de lessen wordt het afgedaan als te weinig voorwaarts/niet aan het been, maar als ik dit zo lees, kan het goed dat ook zij hier last van heeft. Omdat het paard nog niet zo lang op de manege staat en het de hele winter zo goed als niet gedaan heeft, is er verder nooit aandacht aan besteed.
Ze begint meestal pas met schudden bij de eerste keer aandraven en meestal is het binnen een half uurtje redelijk over. Ze blijft dan wel naar haar hoofd schoppen. Klinkt dit als Headshaking syndrome?

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:19

benneton heeft zich vandaag zo druk gemaakt metrijden.. zit geen rust meer in zijn lijf. hij had achteraf zelfs een bloedneus.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:35

Ik ben nu bijna twee weken bezig met de druppels die ik van Jozefien heb gekregen en ik moet je zeggen dat hij een stuk minder schud, ik merk zelf een verbetering in de viezigheid die in zijn neus zat, en het schudden is veel en veel minder, wel moet ie nog altijd even met zijn neus aan zijn voorbeen schuren, en in het begin moet ie ook nog altijd wapperen met zijn bit. het hele heftige schudden met zijn hoofd zodat zijn voorbenen los van de grond komen heeft ie al een paar dagen niet gedaan.

begin bijna blij te worden, maar kijk het wel nog even aan

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:12

Maartje M; het klinkt wel heel bekend, het zou heel goed kunnen.

Twister: klinkt goed!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:44

http://www.guardianmask.com/
hier hebben wij veel baat bij hij was in het verleden niet te rijden in de zomer nu hebben we deze maskers en is hij continu te rijden

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:16

maar mag je met deze maskers wedstrijden rijden? want die netjes voor de neus dat mag weer niet, nou ben ik niet zo'n hele fanatieke wedstrijdruiter maar eens per maand vind ik het wel leuk, en om maar steeds laatste te worden omdat je geen constante aanleuning hebt is ook niet alles

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:46

Nee Twister, je mag er geen wedstrijden mee rijden...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:30

bij ons gaat t nogsteeds prima... zn rug is gedaan en heb een goed passend zadel...
nog steeds heeft ie vieze neus, en wappert nogsteeds... wacht nog op de uitslag van josefien... maar hier is echt vooruitgang

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:56

vera schreef:
Ik heb toen de hele anquette ingevuld voor haar en ze zou half januari een uitslag doorsturen....nooit meer wat van gehoord
Jammer, steek je er tijd in maar iemand neemt niet de moeite om daar iets voor terug te doen....

Ik heb haar toen explicitiet gevraagd of ze resultaten wilde doorsturen. Ze gaf aan dat dit vrij lang kon duren.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:40

vuurtoren schreef:
http://www.guardianmask.com/
hier hebben wij veel baat bij hij was in het verleden niet te rijden in de zomer nu hebben we deze maskers en is hij continu te rijden

Het heeft niet zo zeer met de maskers te maken, maar meer met het feit dat er bij jullie nauwelijks bomen in de buurt zijn. De maskers had hij voorheen ook altijd op waar hij toen stond, maar rondom de bak stikte het van de bomen en struiken. Dat was de grootste bottleneck.

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:49

Puur Natuur heeft mij trouwens gezegd, dat de pollen extra veterinair vanaf volgende week weer leverbaar zou moeten zijn. Ik ben ermee begonnen midden zomer 2005 en vorig jaar merkte ik al verschil. Hopelijk wordt zijn pollenallergie dit jaar nog minder.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:35

Ik heb de uitslag: betreft inderdaad allemaal pollen...

gerst
haver
witbol
kropaar
engels raaigras
rogge
tarwe
timotheegras
veldbeemgras
beemdlangbloem
grasmengsel zoals in Nederland voorkomt (paardenweidemengsel)
Stof van hooi en stro, huisstof, stof, huismijt