[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:55

ellepel schreef:
ik kijk veel op marktplaats, staat vaak ook wel wat op.
maar heb dit jaar de oude dekens er nog op, dus dat scheelt weer :j
de kroo heeft vaak ook leuke aanbiedingen,of agradi

Mijn vriend vind dat ik wat minder op marktplaats moet kijken. :') Maar wat marktplaats betreft, ik heb een aantal zoekopdrachten standaard opgeslagen, heel fijn want dan krijg je meteen een melding als er iets aangeboden wordt.

Agradi is inderdaad ook een fijne website, daar haal ik standaard ook mijn voer en dergelijke. :j

Eliana

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:45

Ik heb nu 2 boett dekens en 2 Rambo dekens. De Rambo dekens zijn wel met reparaties en 1 boett deken ook.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:53

MyrtheJ schreef:
Ik ben fan van het linersysteem van de RISH maar helaas ging dat echt niet hier qua pasvorm.. soepjurken met een te krappe borst. Ik wissel nu tussen 2 dekens af zodat ze altijd een droge deken op kan. Regendeken doe ik tot nu toe niet.

Kijk eens wat een mooi nieuw spacepak :D : afwachten hoe lang hij schoon blijft haha
[ [url=m/oC5u7q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nQqSMn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik de liner gewoon onder mijn epplejeck deken :) Die van mij past de rsih namelijk ook niet helemaal lekker. Als je geen pyjama maar normale dekenvorm hebt gaat het prima. Gaat vooraan met klittenband dicht bij de borst en aan de achterkant de grapjes vastmaken waar de bilkoorden vast gaan. Enige is dat je de flapjes bovenaan naast de schoft niet aan de deken kan vast maken. Blijft prima zitten!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:10

Oh goede tip, ik zal de aanbiedingen daarvan dan ook maar in de gaten houden! Ik heb ook de EJ deken.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:27

Zijn er hier ook mensen die er voor kiezen om met die regen het eczeemdeken af te laten? Als het een keer een dag regent vind ik het geen probleem om haar met eczeemdeken op te laten staan maar zie dat het de komende weken echt blijft regenen. Ze staat de hele dag buiten en snachts op stal, zou ze dan ook minder last van de beestjes hebben omdat ze snachts binnen staat?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:38

xbelieveitx schreef:
Zijn er hier ook mensen die er voor kiezen om met die regen het eczeemdeken af te laten? Als het een keer een dag regent vind ik het geen probleem om haar met eczeemdeken op te laten staan maar zie dat het de komende weken echt blijft regenen. Ze staat de hele dag buiten en snachts op stal, zou ze dan ook minder last van de beestjes hebben omdat ze snachts binnen staat?

Als ze voor de schemer naar binnen gaan dan hebben ze wel minder last ja. Althans dat was bij die van mij wel zo.
Die van mij staat 24/7 buiten dus haar deken blijft op.
Wel krijgt ze 's avonds een andere droge deken op.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:28

De mijne staat 24/7 buiten, maar ik heb hem nu ook af. Soms met regendekentje erop, maar ze heeft nog zoveel wintervacht dat ik dat toch te warm vind. De optie om er 's avonds een droge op te leggen vind ik ook nog wel een goede, dat ga ik doen als ze nu toch te veel last blijkt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:39

xbelieveitx schreef:

Ik heb hem vannacht ook voor t eerst afgelaten. Zo maar eens bekijken of en wat de schade is..

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:55

Ik doe hem meestal met heel veel regen ook af als het koud is (onder de 15 graden) of wissel in de avond voor een droge deken. Gisteren heb ik hem wel opgelaten, maar dat was wel een dikkere eczeemdeken, die van horsegear, het heeft hier in het zuiden echt flink geregend, heerlijk, ongeveer 10mm, maar een uur later voelde de deken eigenlijk niet echt nat aan, dus ben erg blij met deze deken :).

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:36

Vannacht daalde de temperatuur hier toch best en het bleef maar doormiezeren, dus rond half 1 nog even wezen kijken en paard en deken waren nat. Toen hem er wel af gehaald, opgehangen in de schuur en hij gaat er straks wel weer op. Vind paardje wel weer onrustiger, dus denk dat ik maar even een regendeken erbij haal voor zulke nachten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:38

Afbeelding

ik heb deze, ongevoerd van harrys horse.
echt ideaal voor dit weer.
is niet te warm en toch beschermd tegen de vliegjes als het tussen de buien droog is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:02

Wellicht voor zware eczeempaarden niet geschikt maar mocht iemand voor een lichte eczemer een deken zoeken bucas heeft deze nieuw.

https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html

Vorig jaar met die 40 graden vond ik het onverantwoord hem onder een eczeemdeken te houden paard was zowat bevangen van de hitte. Daarom dan vliegendekens gebruikt maar dit is een perfecte combinatie. De bovenkant is van stevige eczeemstof en de rest van vliegengaasstof wat super luchtig is.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:03

Ik had hem gezien inderdaad. Ik had ook meegedaan aan een winactie, maar helaas. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:04

Afbeelding

Ik moest toch een nieuwe eczeemdeken dus ik heb hem maar gekocht :))

Fijne pasvorm! Verglijkbaar met de Rambo Sweet itch. Dat vond ik altijd topdekens maar met de huidige zomers... Echt veel te warm was dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:13

Wauw wat een mooie deken.. En lijkt me fijn lekker luchtig voor het paard. Die wil ik nu ook. Ben benieuwd hoe lang dat heel blijft?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:14

Yvank_ schreef:
[ [url=m/B4Cpbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest toch een nieuwe eczeemdeken dus ik heb hem maar gekocht :))

Fijne pasvorm! Verglijkbaar met de Rambo Sweet itch. Dat vond ik altijd topdekens maar met de huidige zomers... Echt veel te warm was dat.

Interessant! Zeker aangezien ik toch een tweede erbij wil halen ivm sloperij enzo. Ik heb nu een Rambo Sweet Itch Hoody erop liggen, wat is jouw ervaring mbt de maat? De mijne heeft na lang puzzelen zijn passende deken gevonden in een maatje 195.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:15

Heel mooi. Dat gaat mijn volgende worden. :)) (heb ik nu besloten)

Het is toch niet zo’n verschrikkelijke eczemer dan is dit een goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:16

Humpiedumpie schreef:
Wauw wat een mooie deken.. En lijkt me fijn lekker luchtig voor het paard. Die wil ik nu ook. Ben benieuwd hoe lang dat heel blijft?

De gaasstof voelt echt heel erg stevig! Echt wel kwaliteit wat ik van bucas gewend ben.

Ik heb hem in maat 198 (195) van de Rambo had ik dezelfde maat!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:35

Yvank_ schreef:
Humpiedumpie schreef:

De gaasstof voelt echt heel erg stevig! Echt wel kwaliteit wat ik van bucas gewend ben.

Ik heb hem in maat 198 (195) van de Rambo had ik dezelfde maat!

Ik raak altijd in de war met de maten, dat is op de website de maat die 145/195 wordt genoemd (nee hoor, ik overweeg helemaal niet om meteen een bestelling te plaatsen. :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:42

Ja die ja! De 6,6/198/145/195 :))

Bij de gaasstof dacht ik eerst huh aparte stof vrij groot. Maar het ligt heel mooi op het paard en beschermt dan ook echt wel. Denk het een mega fijne deken gaat zijn als straks de 30+ graden zich weer aandient ook.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:43

Yvank_ schreef:

Bij de gaasstof dacht ik eerst huh aparte stof vrij groot. Maar het ligt heel mooi op het paard en beschermt dan ook echt wel. Denk het een mega fijne deken gaat zijn als straks de 30+ graden zich weer aandient ook.

Oke, nu moet ik echt op mn handen gaan zitten.. _O-

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:53

Ik ben morgen op stal en dan zondag pas weer (vrijdag werken en zaterdag is mijn oma jarig), maar twijfel of ik hem morgen in de avond af kan laten en dan zondag pas weer op.. Ze staan snachts op stal en dan overdag weer naar buiten (rond uurtje of 5 gaan ze naar binnen)

Buienradar geeft buitjes en rond de 10 a 12 graden.. Staat nu met die pyjama, staat in de winter altijd zonder deken maar heeft geen schuilmogelijkheid als ze buiten staat. Was gister op de vacht wel droog toen ik kwam (toen ook wat buitjes gehad)

Heb overigens geen regen deken want ze staat altijd zonder deken
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 29-04-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:00

xbelieveitx schreef:

Met zoveel regen wissel ik de eczeemdeken om voor een regendeken met hals. Als het dan weer droger is gaat de eczeemdeken weer op. Bij een buitje ga ik niet wisselen, maar bij langdurig nat weer wel. Die eczeemdeken wordt dan echt loei zwaar.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:47

Yvank_ schreef:

Ik heb hem toch maar besteld. :') Na een rondje google kwam ik erachter dat hij als een speer gaat en de maat die ik moet hebben bij veel winkels al uitverkocht was. Nja, in overweging nemende dat ik graag: 2 heb zodat ik kan wisselen als eentje naar de naaimachine moet, wil wisselen als eentje zeiknat is maar paard wel bescherming nodig heb en inderdaad ook denk dat de Rambo van de zomer met hoge temperaturen te warm gaat worden (mijn paard heeft het snel te warm), kon het allemaal geen kwaad.

Ben heel benieuwd hoe hij bevalt. Zal ook even een foto plaatsen als hij binnen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:07

Nou, ik had de deken een nachtje afgelaten, helaas toch ernstig manen geschuurd ondanks de regen. Dus nu staat ie met een natte lap.. Vind het wel lastig hoor wat wijsheid is.
Een extra deken erbij zou een optie zijn. Maar zodra ik die dan omwissel en hij loopt weer de regen in is die ook weer nat..
Een regendeken vind ik ook onhandig. Hij heeft nog een vrij dikke vacht en ik ben er maar eenmaal daags..
Zou ik de eczeemdeken niet waterdicht kunnen maken met een spuitbus voor waterdicht maken van kleding?

Iemand toevallig ook ervaring met zoiets?

Afbeelding

Hij schuurt eigenlijk voornamelijk zijn manen.