[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:22

Dizzy schreef:
Gisteren tijdens de korte buitenrit koos hij er zelf voor weer flink te draven en galloperen. Wil graag weer mee en aandacht.
Met de medicatie was zijn conditie heel slecht en konden we alleen heel langzaam wandelen :-(

Klinkt goed dus... veel plezier gewenst! :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:49

Buiten mennen wordt erg lastig. In het bos is het te zwaar voor hem. Op de openbare weg is het lastig. Hier veel water aan beide kanten van toch smalle wegen met veel landbouwverkeer. Vind ikzelf echt niet leuk.

Heb in het verleden wel met hem gefietst, maar dat was geen succes. Als handpaard wordt het erg lastig. Mijn paard is nogal groot en net als met de fiets, als hij ineens stilstaat, heb ik dan een probleem. Als je erop zit of erachter, is dat makkelijker op te lossen ;-)
Afbeelding

Fabster

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:13

Je hebt van die handpaard-singels. Kun je je handpaard aan vast knopen. Als hij dan ineens stil staat, voel he dat niet in je eigen lijf.

Mijn wels gaat ook mee aan de fiets en staat ook ineens stil. Dus mijn dochter van 12 fietst verplicht mee, achter de pony aan, met zweepje mee om hem aan te tikken als hij ineens staakt. Dat werkt hier goed.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:01

Dizzy schreef:
Dank jullie wel voor de heldere uitleg!

Iemand adviseerde acupunctuur om de symptomen te verlichten, iemand daar ervaring mee?

Ik neem mijn paard volgende week mee naar Den Hoek, ook voor een acupunctuur behandeling.. Dan kan ik je wellicht wat meer over de resultaten vertellen!

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:11

Fijn Jjessica12! Hoor het graag. Ik hoop ook snel te starten.

Hij heeft vandaag de eerste CushX liquid gekregen. Via de mond in een spuitje en hij lustte het wel. Rook ook goed vond ik. Ze geven aan dat je het 7-10 dagen de tijd moet geven om te werken. Maar ik denk wel dat je 1-2 maand moet kijken.....

Vanavond weer en dan 5 ml (heb nu 3 ml gegeven, maar mag 5 ml). Wel een voordeel van een kleine pony dat je langer met zo'n fles doet ;-)
Houd jullie op de hoogte als ik iets merk..... Er zit 1/3e Monnikspeper in zag ik, dus dat hoef ik dan niet extra aan te schaffen.

Ja, Jannepauli. Hij zit nu nog goed in z'n vel, al zal dat dan straks minder worden. Dus we genieten nog even extra. Straks een rondje met de fiets. Quality time <3

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:12

Zou je willen vragen wat zij bij paarden met cushing doen? Naast de acupunctuur?

jjessica12 schreef:
Dizzy schreef:
Dank jullie wel voor de heldere uitleg!

Iemand adviseerde acupunctuur om de symptomen te verlichten, iemand daar ervaring mee?

Ik neem mijn paard volgende week mee naar Den Hoek, ook voor een acupunctuur behandeling.. Dan kan ik je wellicht wat meer over de resultaten vertellen!

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:39

Dat ga ik zeker doen! Ik ga voor een algeheel consult maar toegspitst wel op acupunctuur.. Ik wil zelf namelijk ook heel graag weten wat hun behandelwijze is bij cushing. Ik hou je op de hoogte, we gaan volgende week zaterdag!

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:44

Tine, Misschien je koets inruilen voor een sulky? Niet zo zwaar in het bos.
Denk dat het belangrijk is ze zo lang mogelijk in beweging/fit te houden.

Leuke pony

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:46

Super, dank je!
Degene die mij de acupunctuur doet heeft zijn medisch dossier en hoop komende week ook te starten.
Ze komt dan iedere 2-3 weken.
Kunnen we vergelijken ;-)
Succes!!

jjessica12 schreef:
Dat ga ik zeker doen! Ik ga voor een algeheel consult maar toegspitst wel op acupunctuur.. Ik wil zelf namelijk ook heel graag weten wat hun behandelwijze is bij cushing. Ik hou je op de hoogte, we gaan volgende week zaterdag!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:29

Ik heb een groot deel van dit topic doorgenomen omdat mijn welsh merrie van 10 jaar toch wat symptomen vertoont richting cushing. Ze is hoogstwaarschijnlijk ook insulimeresistent. Nu heb ik hier uit het topic begrepen dat EMS ook voor een verhoogde Cushing waarde kan zorgen. Is het zinvol om een pony die IR is (mogelijk ook EMS heeft?) te testen op Cushing?
En hoe wordt EMS getest?

Dankjulliewel alvast! :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:30

Ik heb ff advies nodig. Ik heb Marissa verhoogd van een half naar 3/4. Dit heb ik gelijk op 1/8 gedaan vanwege de SR. Nu haalde ik dr vliegendeken af na zon 3 weken en ik schrok. Overal dat rare gelige haar en ik vind dr ook wat dun. Vorig jaar had ze ook dat gelige haar maar toen heb ik later verhoogd, nadat die vacht al zo was. Nu dacht ik dat ik op tijd was maar alsnog die rare vacht. Moet ik nu verder verhogen of zo laten? Die vacht is toch een teken lijkt mij? Verder doet ze t prima. Ze is heel blij en vrolijk en vanmorgen met rijden was ze echt happy.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:57

Sorry, ben nog niet zo ervaren dat ik advies kan geven

Inruilen koets gaat niet, want loopt ook nog andere pony voor. En zo'n dure aanschaf voor pony die het wellicht toch niet meer kan krijg ik thuis vast niet rond :-)
Ik ga het fietsen maar weer proberen. Handpaardsingels durf ik echt niet. Dan zitten ze dus als ik het goed begrijp aan elkaar vast. Moet er niet aan denken wat er dan kan gebeuren

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:25

tine10 schreef:
Sorry, ben nog niet zo ervaren dat ik advies kan geven

Inruilen koets gaat niet, want loopt ook nog andere pony voor. En zo'n dure aanschaf voor pony die het wellicht toch niet meer kan krijg ik thuis vast niet rond :-)
Ik ga het fietsen maar weer proberen. Handpaardsingels durf ik echt niet. Dan zitten ze dus als ik het goed begrijp aan elkaar vast. Moet er niet aan denken wat er dan kan gebeuren

Ik heb sinds kort een step. Misschien is dat wat? Ben je net wat sneller bij de grond als pony vervelend doet.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:46

Jjessica12 ik ben ook zeer benieuwd hoe ze te werk gaat , ik was van plan om wat haar van Damian door haar te laten testen .

Amber koppen was bij ons op stal en ze heeft Damian met een wiggelroede getest , we hebben geen info gegeven alleen de prascend gepakt (ze wist dus niet wat het was ) het testen op niks het deed dus helemaal niks bij hem , ze vroeg wel of we hem gluco balance gaven , en dat klopt ze zei dat dit heel goed voor hem was .
Is er iemand van jullie die dit wel eens heeft gedaan , het klinkt allemaal een beetje zweverig :) maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:29

Ik ben 1 keer zo dom geweest om daar geld aan uit te geven. Die mensen kunnen heel goed "lezen" en kijken dus heel erg naar reacties van eigenaar. Sorry, ik vind het grote flauwekul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:35

Ik geloof er ook niet in, ook niet in homeopathie, zodra de verdunningen om de hoek komen kijken, ben je mij kwijt. Daar in tegen ben ik groot voorstander van fyto/phyto therapie, kruiden.

Maar in alle eerlijkheid; ik geloofde ook niet in readings, maar heb er toch mooi 1 laten doen, na het inslapen van mijn geliefde meiden en ik heb er heel veel aan gehad, ook al besef ik heel goed, dat ze zo alles had kunnen vinden hier op bokt...
Als je niet meer weet waar je het zoeken moet van ellende, kan er ineens heel veel!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:46

Tja het voeld voor mij allemaal een beetje dubbel heb toch wel dingen meegemaakt waar ik niet echt voor open stond en die toch heel anders verliepen als dat ik dacht .
Ik moet zeggen dat met Bioresonantietherapie enzo er toch veel positieve dingen zijn de lezen .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:55

Ik denk dat je de lechnerantenne bedoelt, Annick. Ik ga regenmatig naar Den Hoek. Daar werken ze daar ook mee. En zij hebben vaker problemen met mijn paarden opgelost dan de reguliere DA. Dus als het een beetje ingewikkeld wordt, blijf ik niet bij de DA hangen. Kost klauwen vol geld en lost maar verrassend weinig op, is mijn ervaring. Zij werken daar met honeopathie en fytotherapie. Wat in mijn ogen feitelijk op hetzelfde neer komt. Daar werken trouwens wel allemaal 'echte' DA's. Gewoon adgestudeerd geneeskunde. Die ook gewoon prascend aanraden (of andere reguliere geneesmiddelen) als dat nodig is. Maar zij hebben net een beetje meer in hun pakket dan alleen de reguliere middelen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:05

Fabster schreef:
Ik denk dat je de lechnerantenne bedoelt, Annick. Ik ga regenmatig naar Den Hoek. Daar werken ze daar ook mee. En zij hebben vaker problemen met mijn paarden opgelost dan de reguliere DA. Dus als het een beetje ingewikkeld wordt, blijf ik niet bij de DA hangen. Kost klauwen vol geld en lost maar verrassend weinig op, is mijn ervaring. Zij werken daar met honeopathie en fytotherapie. Wat in mijn ogen feitelijk op hetzelfde neer komt. Daar werken trouwens wel allemaal 'echte' DA's. Gewoon adgestudeerd geneeskunde. Die ook gewoon prascend aanraden (of andere reguliere geneesmiddelen) als dat nodig is. Maar zij hebben net een beetje meer in hun pakket dan alleen de reguliere middelen.

Yep dat was het idd , ik was er zelf niet bij maar mijn dochter , maar jij heb er dus wel goede ervaringen mee , ik sta op het moment overal open voor , in ieder geval is zijn tik nu eigenlijk weg , ondanks we met prascend gestopt zijn , maar het kan zo maar dat hij er morgen weer last van heeft , we gaan het even aankijken en in december weer eens testen .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:46

Ik weet niet wasr je dat hebt laten doen, maar er is veel kaf onder het koren. Iedereen kan zo n cursus doen. Zegt niet dat ze er ook fatsoenlijk mee om kunnen gaan. Daarom ben ik bij Den Hoek. Daar werken dus gewoon DA's die dat er ook bij doen (net als accupunctuur en andere dingen waar ik geen verstand van heb). Ze hebben een uitgebreid pakket. Ik heb wel eens een lezing gehad van een andere instantie die ook met zo n antwnne werken. Geen DA en vond ze ook niet nodig. Daar verschil ik wel van nening. Als DA heb je ook gewoon een opleiding in andere zaken gehad (als anatomie etc)

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:57

Ja daar heb je helemaal gelijk in Fabster ,ze was erook niet voor ons maar voor iemand anders op stal , en heb Damian dus tussen door gedaan er is ook niet voor betaald ofzo .
Maar was benieuwd hoe jullie hier over denken .

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:50

*komt even binnenvallen* weten jullie hoe het zit met kuil en ir en ppid paarden?

Ik heb namelijk 1 pony die geen hooi meer mag hebben ivm allergie en de andere heeft ppid ... lekker handig dus ..

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:07

Je kunt het hooi ook stomen. Hooistomer kun je zelf bouwen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:09

Dat begrijp ik hebben we ook naar gekeken. Echter zou dit 2 x per dag een x aantal uren moeten. Dan komen we niet alleen uit op een 1000 euro per jaar aan stroom kosten.

Maar ook het werk wat we er mee hebben. In de ochtend voert mijn oom namelijk en deze is al op leeftijd.
Ik weet ook (nog) niet precies hoe lang ik moet stomen ed. Maar hoop dat je begrijpt dat ik eerst naar andere alternatieven kijk. Er staan nog meer pony's die waarschijnlijk dan ook over moeten op gestoomd hooi ivm de stoffen die daar van af komen..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:12

Tyrcanol schreef:
*komt even binnenvallen* weten jullie hoe het zit met kuil en ir en ppid paarden?

Ik heb namelijk 1 pony die geen hooi meer mag hebben ivm allergie en de andere heeft ppid ... lekker handig dus ..

Geen droog hooi of helemaal geen hooi? Plak hooi in hooinet, onder water zetten, na een aantal uren (meningen over de uren verschillen) hooinet met hooi uit het water halen, uit laten lekken en klaarleggen voor de oom die voert? Pony dan dus apart dat hooi voeren?