'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:19

Zijn hele onderbeen en hoef voelt warm aan nu , we gaan zeker even goed vragen of hij kan kijken of er een zweer zit, desnoods sedeert hij hem wat, want zo eraan zitten is te gevoelig.
Vinden we nu niks dan zaterdag die foto en evt echo maken en hopen we dan meer te zien, vermits hij dat trekt tot dan, want idd Joolien....onze grens is ver bereikt zo.
We willen enkel echt weten of er geen hoefzweer zit, omdat dat relatief 'simpel' is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:24

Inderdaad, een hoefzweer in dit geval zou mooi zijn, en relatief simpel te verhelpen. Als het hoefbeen door de zool heen komt, dan is het vrees ik einde verhaal. Ben benieuwd wat de foto's gaan laten zien. Ik hoop toch zou dat het meevalt en dat Cassis nog eens een pijnvrij paard kan worden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:58

Ik moest heel veel andere dingen doen vandaag, :Y) :+ maar je hele topic door gescrollt wat begon met Fay en goed is gekomen en eindigt met Cassis ik hoop voor je dat al je moeite, liefde en energie (en geld) Het tot een goed einde kan komen met Cassis.

Heel veel geluk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:18

Inge.... alle sterkte ter wereld gewenst, ik hoop niet dat het de kant op gegaan is die ik al langer vreesde, weet wel dat je er alles, maar dan ook alles aan hebt gedaan en NOG wil doen om Cassis te redden.
Maar soms is alles wat je doet nog niet genoeg, dan zijn ze gewoonweg te ver weg en gewoonweg echt niet meer te genezen.

Niemand, helemaal niemand, verwacht van je dat jij alles kunt redden, dat je het wil, en ook kan, is overduidelijk, zie Faytje (!)waarvoor mijn grootste respect...

Als het een hoefzweer zou blijken, zou ik "blij" zijn, dan is daar tenminste snel iets aan te doen.
Neemt niet weg dat hij op 4 benen pijnlijk hoefbevangen staat, met gekantelde hoefbenen, waarmee hij ondanks de Bute nog zeer veel last en pijn aan heeft. Hoe ver moet je gaan?

Het ellendige is dat het ook nog zo'n mooi en jong paard is, die ellendige pech heeft deze rotkwaal te hebben opgelopen, waadoor je natuurlijk de grootste moeite hebt hem zo te zien strompelen en stuntelen.
Ik begrijp heel goed dat jouw pijn in deze net zo groot is als die van Cassis,,, het IS ook hartverscheurend.

"Sturen" naar wat voor beslissing dan ook zou ik nooit doen..., hoewel sommigen dat suggereren, ten eerste laat jij je helemaal niet "sturen" en zoals al eerder gebleken is: jij hebt genoeg hart om zelf te weten wat je moet doen, en welke beslissing je moet nemen.

Anderen zeiden het heel goed: in dit stadium is iedere beslissing "goed", als het maar paardwaardig blijft.

Nogmaals sterkte, meis, dit zijn de rotste dingen als je met paarden te maken hebt.... ben benieuwd wat de DA aanraadt....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 06-02-14 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:33

Ik ga volledig mee met terpentijn. Ik heb onwijs veel respect voor wat je tot nu toe bereikt hebt en vind je een topper!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:46

Respect voor hoe jij je eigen pad volgt.. Mocht het niet goedkomen, heb je er alles aan gedaan.. :(:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:08

Ik zou het ook niet weten, wanneer te stoppen. Wordt het dal na dit alleen maar dieper of staat er een heuse klim te wachten? Je weet het niet en je bent zo bang om een stap te vroeg op te geven.
Juist na het succesverhaal van Fay kreeg ik echt zo een gevoel "Inge krijgt alles goed". En je doet daar ook je uiterste best voor. Niets is je te gek, je hebt zo een groot hart. Dus weet dat hoe het verhaal van Cassis ook verder gaat, jij hebt jezelf niets te verwijten. Ik heb respect voor jou en ik hoop dat ik een even grote vechtlust kan tonen als ik in zo een situatie zou terecht komen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:34

En IK krijg nu juist het gevoel, dat Inge niemand wil teleurstellen, juist doordat het "Inge krijgt alles goed" gevoel bij een aantal mensen leeft. Dat is een onrealistische verwachting als je met ernstig gemankeerde, levende dieren te maken hebt, en een behoorlijke verwachtingsbelasting voor iemand.
Niemand "krijgt alles goed", ook geen DA.
Was het maar waar!

Hopelijk is er voor Cassis nog een uitweg, en als dat tot maar EEN conclusie leidt, dan heeft Cassis bij Inge de liefdevolle verzorging, tijd en aandacht van zijn leven mogen genieten....

Uiteraard hoop ik met velen, dat Inge die laatste knoop niet hoeft door te hakken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:43

Denk je echt dat Inge zich zo erg door dit topic laat beïnvloeden? Die vijf minuten op het internet wegen toch niet op tegen het uren kijken naar Cassis? Mijn uitspraak was trouwens niet bedoeld om Inge te dwingen maar te blijven verder doen. De medische problemen lijken totaal niet op elkaar. Ik bedoelde gewoon dat het inderdaad verleidelijk is om te denken dat je onoverwinnelijk bent nadat je een veulen dat bij god niet kon ademen erdoor hebt weten te krijgen. Maar zo werkt het niet, en het is dus niet omdat dit verhaal misschien geen happy end krijgt (hopen doe je uiteraard van wel), dat ze daarom meteen gefaald heeft. Omdat er in zo een geval nogal veel gesproken wordt met termen als "doorgaan" en "opgeven" en "winnen" en "verliezen" (ik maak me er ook schuldig aan hoor, daar niet van) lijkt het wel alsof het een wedstrijd is. Dat is het dus niet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:52

Ach nee, zo bedoel ik dat toch ook niet!
Ik hoop dat Inge weet hoe ik het wel bedoel, en we hopen allemaal op het beste.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:14

Misschien moeten we allemaal stoppen met proberen andermans berichten te ontcijferen en er zo verkeerde betekenissen aan te geven? Niet slecht bedoeld overigens :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:52

Dat ziet er echt uit als een hoefzweer,niet willen belasten en een dik been zijn duidelijke symptomen..Hoop dat dat het is,want als de zweer doorbreekt is de erge pijn er ook af..

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:12

Bij onze pony met HB ging het precies zo, eerst opknappen, en dan ineens zoveel slechter lopen, zoveel slechter dan ze met de HB had gedaan......warme voet, dikke pees, maar de DA hield vol dat het HB was. Zelfs de hoefsmid twijfelde en kon niets vinden, dacht ook dat het HB was, maar de hele hoef was uiteraard nog pijnlijk van de HB bij het visiteren(heeft hele kleine hoefjes). Tot ik haar voet ben gaan weken in biotex, ben gaan smeren met trekzalf, en de zweer uiteindelijk door brak!! Als die dieper in de hoef zit is het heel erg moeilijk om te ontdekken, zeker als je paard net HB is geweest.
Ik zeg niet dat je Cassis' hoef moet gaan weken hoor, wacht eerst op de bevindingen van de hoefsmid, maar ik wilde je even vertellen dat het bij ons precies zo ging, en dat ik ook voor jullie hoop op een hoefzweer ;)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:34

even heel kort tussendoor, zo met de kinderen naar basketbal namelijk ook nog ;)

We hebben een hoefzweer :j , zover als mogelijk uitgesneden maar niet te ver omdat het echt op de zool is en we ook met het hoefbeen zitten wat tegen de zool bijna aanzit.
Er kwam flink wat vocht en troep uit , nu goed schoonhouden en kijken of het er verder uit komt, zo niet dan gaat hij een hoefverband aanleggen.
Cassis echt wat een topperd, zo ontzettend braaf dat hij was weer.
Nog even over Cassis gesproken met hem, hij zegt ook , ik zou het nog niet opgeven, hij valt niet af, heeft een levendige blik, is zover als kan vrolijk, inslapen kan altijd nog, als hij slechter gaat kunnen we altijd de beslissing nog nemen.
Zoals hij het zegt, we hebben de oorlog nog niet gewonnen maar wel weer een veldslag.
We blijven kritisch kijken naar hem, zeker wel, blijven er alleen maar tegenslagen en achteruitgang te zien zijn dan houdt het op.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:36

Wauw, mooi bericht.
Is toch het meest gunstige verhaal.
Hopelijk knapt hij snel weer op.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:36

Hoera, we hebben een hoefzweer. Oke, beetje overdreven, maar gezien de omstandigheden nog niet zo slecht. Nou weet je tenminste wat het is en er is wat aan te doen en al gedaan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:42

O gelukkig zeg!Een hoefzweer is ook super pijnlijk vooral icm de hb lijkt me en ziet er zeer dramatisch uit..Nu hopen dat hij gaat opknappen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA we hebben een hoefzweer *\o/* *\%/*

Idioot zeg dat je daar zo blij mee kan zijn :P Maar ik ben echt heel erg blij dat je dit nu gevonden hebt en dat de hoefsmid weer even een plusje op Cassis gezet heeft. Ik duim zo hard voor zowel hem als jou (jullie) dat dat beestje toch echt vooruitzicht heeft op een pijnvrij leven.... hij verdient het :j

Ik vind het wel heel erg spannend, het blijft de vraag waar je staat in "de lijn" maar dit is alvast toch weer even een streepje verder van een spuitje af, hopelijk komen er nog wat streepjes bij want er kunnen er niet veel meer af.... :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:14

Gelukkig maar! Hoefzweer is ook niet vreemd bij een paard met weinig wand. Hoeft maar een steentje te liggen en ze hebben zo een zoolkneuzing en hup een hoefzweer..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:24

Wat dat betreft is iets van een plaatje om de onderkant van de hoef te beschermen toch ook zo slecht nog niet... lastig hè al die voors en tegens van alle mogelijke manieren van aanpak....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:25

Als die zweer echt op de zool zit zou ik hem antibiotica geven....je kunt geen ontstoken hoefbeen gebruiken lijkt mij. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:26

En misschien even de andere beentjes koelen om overbelasting te voorkomen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:37

*\o/* hoera een hoefzweer heel goed nieuws. Antibioticum zou geen gek idee zijn denk ik. Nu duimen dat hij snel weer op de been is. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:39

Een hoefzweer! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:50

Yes een hoefzweer :D