[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:41

Ik smeer niks, hij heeft dag en nacht de pagony deken op omdat hij 24/7 buiten staat :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:41

Bij ons een shet die krijgt omega 3 pillen en heeft voor het eerst dit jaar geen jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:42

Dribbelkont

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:52

ik ga morgen de hoody ophalen als ie vooradig is en ja dan maar achterover klappen.
zie wel of de hals werkt bij haar anders laat ik hem vermaken.

ga dan 180 doen .
zal wel kwa hoogte erg lang zijn en kwa lengte maar ze moet de breedte denk ik wel hebben.
ze is 1.41 met korte rug maar wel weer mega schouder (zit in boommaat 38 en wordt in juni 4 jaar dus wordt nog breder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:54

Afbeelding

Heb deze ook nog ongebruikt liggen, past een tinker, iemand belangstelling? Ik gebruik m niet.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:06

Ik heb de Amigo Mio gepast op Famke, maar vond die niet zo mooi sluiten als de Rambo, minder klittebanden aan het halsstuk en toch een wat grovere maas stof. Die heb ik dus weer terug gebracht en geruild.

Mijn paarden werken de hoody altijd af, maar ik laat ze er wel aan zitten, geeft toch net weer iets meer bescherming dan zonder omdat de hoody een stukje naar voren uitsteekt. Ook zorgt het extra klittebandje aan de hoody voor een mooiere aansluiting in de nek.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:11

ben benieuwd morgen of ie er nog is

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:17

gewoon passen en als hij niet goed is terugbrengen. De oren zitten er hier ook nog aan, wel een stukje groter gemaakt ze waren net wat te smal. Normaal zitten ze naar achter of er nog mooi over

Heb haar dus 1 keer zo uit de wei gehaald en ze wilde graag gered worden.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4620_n.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:24

momo_lover schreef:
gewoon passen en als hij niet goed is terugbrengen. De oren zitten er hier ook nog aan, wel een stukje groter gemaakt ze waren net wat te smal. Normaal zitten ze naar achter of er nog mooi over

Heb haar dus 1 keer zo uit de wei gehaald en ze wilde graag gered worden.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4620_n.jpg

_O- , geweldige foto!
Kan het voor de ogen gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:25

Dribbelkont schreef:
ben benieuwd morgen of ie er nog is

Paardendrogist heeft ze ook, ik heb laatst eentje besteld bij divoza, voor 96 euro, was kortingsweekend geloof ik, 25% eraf!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:55

Mag ik mij hier ook melden. Ik heb ook een merrie die zomereczeem heeft in extreme vorm. Het werd ieder jaar erger en erger. Vorig jaar sloeg alles en heb ik op het punt gestaan om der in te laten slapen, maar het was al laat in Augustus en besloot om haar de naderende winter nog te laten lopen en dan tegen het voorjaar als de ellende weer begint te laten gaan. Nu werd ik in februari zenuwachtiger en hikte ik tegen het naderende voorjaar aan, want tja dan moest het gaan gebeuren. Ondertussen was ik al aan het informeren over hoe, wat en waar het maar moest gebeuren totdat er een bij toeval een vertegenwoordiger langskwam bij ons op de zaak. Deze had producten tegen schimmel, parasieten en dergelijke voor de honden en vroeg of we ook wat met paarden deden hij had namelijk ook vanalles tegen zomereczeem.
Ik heb hem het hele verhaal uitgelegd over ons merrietje en ik kreeg te horen dat hij "het" middel had tegen zomereczeem. Ik heb hem gezegd dat ik al zoveel geprobeerd had en deze merrie me al heel veel geld gekost had aan middelen die toch niet helpen en ik het niet meer aan kon zien om haar zo te zien "lijden" ik heb avonden aan haar stal zitten janken ik wist niet wat te doen en kon het niet meer aanzien.
De vertegenwoordiger liet me olie zien en shampoo en verzekerde me dat mijn paardje jeukvrij de zomer door zou komen. Ik heb de producten aangeschaft en ben gelijk begonnen. Nu ben ik begonnen begin maart, ze werd lekker geschoren en gewassen met de speciale shampoo en krijgt 2 maal daags olie door het voer. Na een aantal weken nog steeds geen teken van schuren was ik opgelucht dat ik eindelijk het middel gevonden had, maar toch ook pestimistisch want tja iemand die "het middel" tegen zomereczeem heeft die moest toch stinkend rijk zijn dit kan toch niet. Toch april ging jeukvrij voorbij en ook mei begon jeukvrij totdat van de week ik toch ontdekte dat ze wat lichte kriebel gehad heeft, maar niet meer als de anderen die geen schuurders zijn ze loopt nog steeds bloot *\o/* *\o/*
Ik hoop zo dat ik het middel gevonden heb voor haar en dat ik haar zo nog een aantal jaar paardwaardig kan laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:56

Is dat misschien hippo eczema?

Ik neem aan dat de pony altijd onder een eczeemdeken heeft gelopen?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:10

Het is van PCS Horsecareproducts.
De pony heeft idd altijd onder een speciaal voor haar op maat gemaakte eczeemdeken gelopen en daar schuurde ze zich zelfs mee.
Ik heb haar zelfs tussen de stroomdraden in de wei gehad vorig jaar zodat ze zich maar niet open kon schuren en omdat ze niet kon schuren rolde ze heel erg veel. Het was bijna mishandeling, want heb eens jeuk en je kan en mag je niet krabben. ik was radeloos. Tegen de tijd dat ik haar binnen deed brak ze me de hele stal af en had nog niet eens de rust om te eten. iedere hap die ze nam onder het kauwen schuurden ze zich als een gek ze ging bijna op de kop door de stal.
Echt dit had ik nooit verwacht dat ik wat zou vinden dat haar verlichting zou geven. En zoals het nu gaat had ik nooit durven dromen. Ik hoop echt dat goed blijft gaan.
Nu zal het zich moeten uitwijzen nu het echte warme weer begonnen is. Maar ze staat nog steeds bloot, ik ben benieuwd voor hoelang, maar zolang het bloot goed blijft gaan, zal de deken in de kast blijven!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:15

Geweldig Melanie dat het nu zo goed gaat!

Vandaag even wat foto's gemaakt van mijn paarden, zo zien ze er nu uit:

Famke, had geen zin in poseren i.v.m. andere activiteiten met hogere prioriteit
Afbeelding

Blacky, manen dicht bij de schoft zijn wat korter, dat is helaas vorig jaar compleet kaal geweest, viel gewoon met wortel en al uit.
Afbeelding
(wei) is alleen als decor voor de foto's normaal loopt hij in een kale wei.

Blacky met rijden als er veel vliegen zijn, zo is hij rustig met rijden, geen hoofdschudden enzo. Zonder deken vind mijn dochter gewoon eng zo onrustig wordt hij.
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:18

Hier helaas niet de mogelijkheid haar naar binnen te doen, ze staan wanneer de mugjes heel actief zijn wel apart op een stuk met schaduw, waar ze dus niet tegen dingen aan kan schuren. Ze lijkt dan ook een stuk rustiger te staan dan wanneer ze in het stuk staat waar ze wel kan schuren (en lucht kan zuigen, man man wat wordt ze daar hieperdepieper van, lijkt ze wel meer van te stressen dan wanneer ze niet kan luchtzuigen..Dan staat ze gewoon rustig te zonnen of te doezelen).

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:42

Hebben jullie ook last van haaruitval onder de vliegendekens met hals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 01:23

melanie_h schreef:
Het is van PCS Horsecareproducts.
De pony heeft idd altijd onder een speciaal voor haar op maat gemaakte eczeemdeken gelopen en daar schuurde ze zich zelfs mee.
Ik heb haar zelfs tussen de stroomdraden in de wei gehad vorig jaar zodat ze zich maar niet open kon schuren en omdat ze niet kon schuren rolde ze heel erg veel. Het was bijna mishandeling, want heb eens jeuk en je kan en mag je niet krabben. ik was radeloos. Tegen de tijd dat ik haar binnen deed brak ze me de hele stal af en had nog niet eens de rust om te eten. iedere hap die ze nam onder het kauwen schuurden ze zich als een gek ze ging bijna op de kop door de stal.
Echt dit had ik nooit verwacht dat ik wat zou vinden dat haar verlichting zou geven. En zoals het nu gaat had ik nooit durven dromen. Ik hoop echt dat goed blijft gaan.
Nu zal het zich moeten uitwijzen nu het echte warme weer begonnen is. Maar ze staat nog steeds bloot, ik ben benieuwd voor hoelang, maar zolang het bloot goed blijft gaan, zal de deken in de kast blijven!

Oh dat lijkt me echt vreselijk en wat machteloos sta je dan. Ik hoop dat dit aan blijft slaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:23

melanie,maar wat geef je nu precies dan?
die olie,hoe heet dat en de shampoo hoe het dan precies,wat is de werkzame stof?
kijk het is van dat merk,maar je kunt vast wel wat meer vertellen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:26

ohw haha,laat maar.
je geeft cojosol :j ( google leverde genoeg info op)
ja dat kan wel helpen,heb er wel vaker goede berichten over gehoord :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:34

Ik ga vanaf vandaag ook shampoo, lotion en olie voor door het voer gebruiken.
Ik weet niet van welk merk deze zijn, heb dat pakketje van een stalgenoot gekocht waar ik ook de eczem-muesli van krijg. Ik ben ook erg benieuwd of dit gaat werken. De shampoo moet ik dan eens in de paar weken gebruiken om te wassen, de lotion gebruiken om de manenkam enz in te smeren en de olie dan voor door het voer. Die van mij staat nu sinds maandagavond dekenloos, heeft een beetje jeuk gehad maar hij heeft zich niet constant geschuurd. Ik zie dat veel paarden bij ons op stal af en toe wat jeukerig zijn, en hij staat er verder nog heel rustig bij. Heeft dus misschien gewoon een beetje normale 'jeuk' gehad hahaha.. Was nu wel dagelijks de zweet enzo even van hem af, en daarna als hij op stal staat smeer ik er dan iets van citroen op. Dat ga ik dalijk dan vervangen met die lotion. Tot nu toe gaat alles nog goed, dus ben voorzichtig optimistisch!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:48

Momo love geweldige foto!!

Ik heb twee rsih, maatje 160 en 165.
Bij de kleinere is het hoedje met oren te klein en bij de grotere krijgt ze haar oren er uit.
Heb hem dus altijd terug geklapt naar binnen liggen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:27

Hier blijft de hoody wel gewoon zitten, in het begin kreeg ze hem nog wel eens af, maar nu blijft hij netjes en geen schuurplekken. Dat is de enigste plek waar die goed zit _O-

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:48

Hier wat minder goed dan vorig jaar, moet vaker derfen smeren en ze lijkt meer jeuk te hebben. ik vind dat die manen zo vies worden van die derfen dus gister maar alles afgenkipt hoewel het dus gewoon nog lang was. nu heeft ze modelpleeborstelmanen :p beetje mislukte fjordencoupe wou het niet te kort snijen want dat is ook geen gezicht maar nu vallen de buitenste manen nog wat naar beneden hahaha.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2916_n.jpg

ik vind dat ze het wel kan hebben :D tmaakt haar als 21jarige gelijk wat jonger hihi, en het scheelt mij hoop ergenis dat ze zo n zwarte manen heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:13

Oh die is wel erg wit, dan is Derfen niet echt handig i.d.d. om het schoon te houden.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:41

Oomelisoo wat fijn dat je een goed middel gevonden hebt. Maar ik zou zo'n paard echt nooit zonder deken laten staan. Gecombineerde aanpak werkt vaak her beste. De echte jeuk tijd moet nog komen. Het is maar een tip ;-)