Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:24

@ Rina
Geen idee want mijn poging om 72 pagina's door te lezen met zo goed als alleen maar reacties als 'mag ik een pb met mogelijke plaatsen' of 'het gerucht gaat dat bij **** ook Rhino heerst* ben ik gestaakt na een aantal pagina's.
En ik heb contact via PB met Shirley met de uitleg waaom ik zo reageer. En dat is niet om haar beeldspraak, want ook ik vind die best grappig.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:25

wij hebben als paardenliefhebers het recht om het te weten waar het heerst enzo dan kunnen we er nog wat aan doen voor die tijd en niet op het laatst en dat het al te laat is. alle geruchten kunnen waar zijn beter en gerucht nu dan dat het geen gerucht was en het te laat is en je alle paarden/pony's moet in laten slapen

of zeg ik dat verkeert

charlotte_L

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:26

Ik word er vreslijk zenuwachtig van dat het zo stil word gehouden!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:27

beauisvancie schreef:
Ik word er vreslijk zenuwachtig van dat het zo stil word gehouden!

Ik ook, kom op, beetje openheid zou handig zijn. Kunnen we niet in een ander topic anders?

montoya

gewoon niet met je paard weg gaan dan loop je het minste risico

Dyonne
Moderator Over Paarden

Helaas kunnen geruchten (zeker bij kleinere plaatsen, daarom één lijn over geen plaatsnamen noemen) stallen al schade. Maar vooral zorgen voor veel roddel. Graag willen we het bij fouten houden.
Ik denk dat wel duidelijk is dat er vele vermoedens zijn dat Rhino op meer plaatsen heerst dan bevestigd. Maar het zal pas geplaatst worden bij bevestigingen dus is het onderzoeken van dierenartsen afwachten.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:29

@ Dyonne ; maar zou het dan voor de bokt redactie niet mogelijk zijn om een lijstje te publiceren met plaatsnamen waar men aan het informeren is of op uitslagen wacht? en dus ook daarbij te publiceren welke plaatsen gecontroleerd zijn en "schoon" zijn verklaard?
wellicht scheelt dat een hoop speculaties en geeft het in elk geval een beetje zicht op de situatie , want juist die onwetendheid en ongerustheid veroorzaakt het speculeren.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:30

montoya schreef:
lonneker is dit weekend afgelast . kan ze geen ongelijk geven

Ik zou morgen naar Denekamp. Kreeg net een telefoontje dat ook dat vanaf morgen allemaal af is gelast. Vnvd gaat nog wel door omdat de Z2 ruiters er toch al waren.
Naast Denekamp is ook Lonneker dus en Saasveld ook afgelast.

Hier in Twente gaat dus niets meer door qua concoursen.

Ik hoorde vanuit de organisatie dat er weer een geval van de neurologische variant bij de KNHS bekend was?
edit: zie nu de voorpagina met nieuwe gevallen.
Laatst bijgewerkt door rowo op 02-03-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:30

we krijgen het pas te horen als het al te laat is.

zo is NL :(

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:32

Ra_chel, dat ga ik overleggen met de nieuwsredactie of dat mogelijk is.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:35

Polleman, graag aan een lid van de nieuwsredactie. Die kun je hier vinden: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team#NieuwsRedactie

[mod]Nogmaals de vraag om te stoppen met de oproep om lijstjes. Graag wil ik dit topic open houden om over Rhino te praten en vragen te stellen. Maar als het puur wordt gebruikt voor het vragen om lijstjes en allerlei geruchten rond laten gaan zal het gesloten worden. Mensen die een lijstje hebben kunnen deze natuurlijk wel doorsturen naar de nieuwsredactie.
Ra_chel, dat is vooral omdat de plaatsnamen vooral uit geruchten bestaan. Dit geeft veel onrust, terwijl er vaak weinig van waar is. Het is zelfs zo dat mensen vaak (als je via pb vraagt) niet eens weten om welke stal het zou gaan. Als dit wel bekend is, dan geld gewoon bij de nieuwsredactie melden bedankt doe ik!!!!!

Delaja

Aangezien er hier veel mensen met zorgen zitten gooi ik het hier ook maar even neer:
Als er hier in de buurt rhino zou zijn zouden wij heel het terrein van de stal niet meer afmogen. Voor wedstrijden begrijp ik dat maar voor buitenritten niet.
Ik kom nooit andere paarden tegen buiten, laat niemand mijn paard aaien en ik heb de dierenarts gebeld om te vragen hoe het zit en die gaf aan dat besmetting in dat geval uitgesloten is. Ook als mijn paard in mest van een ander trapt kan het alleen risico meebrengen als de mest super vers is. Mijn paard wordt er niet blij van als ze langer dan een week alleen in de bak kan rijden (en ik ook niet!) en we zijn juist weer aan het opbouwen na een rustperiode van een aantal maanden. De conditie die ze nu opbouwt heeft ze van de zomer ook zeker nodig.
Als er rhino bij ons op stal zou zijn zou ik me er uiteraard bij neerleggen en niet van het terrein af gaan maar als het alleen maar 'vaag' bij een stal in de buurt wordt gemeld ben ik eigenljk niet van plan om te stoppen met buiten rijden... Zo raar is dat toch niet of vinden jullie van wel?

Ra_chel

Dyonne schreef:
Ra_chel, dat ga ik overleggen met de nieuwsredactie of dat mogelijk is.

Dankjewel!!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:36

ja ja we krijgen het te weten als het te laat is

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:37

misschien een stomme vraag maar als ik de reacties lees zie ik waar plaatsnamen zouden moeten staan alleen maar *** ligt dit aan mijn instellingen oid of ben ik gewoon een ei :+

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:38

Dat dacht ik inderdaad ook te zien :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:38

doezel2 schreef:

Dat is niet bokt te verwijten, want geloof me dat mijn collega's ondertussen heel hard aan het werk zijn om eea uit te zoeken en te verifieren.
Ondertussen kun je als paardeneigenaar gewoon even niets anders doen dan heel voorzichtig zijn en het nieuws te blijven volgen.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:42

montoya schreef:
gewoon niet met je paard weg gaan dan loop je het minste risico

Helemaal mee eens, en dan hoef je ook niet zo zorgen te maken over waar het wel en niet is uitgebroken (behalve als bij jezelf op stal is, maar dan weet je dat sneller dan hier op bokt...)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:42

Pattyy_ schreef:
misschien een stomme vraag maar als ik de reacties lees zie ik waar plaatsnamen zouden moeten staan alleen maar *** ligt dit aan mijn instellingen oid of ben ik gewoon een ei :+

Dat is omdat Mods de plaats hebben vervangen voor *** ;)
Ik hoop dat het KNHS snel de twee nieuwe plaatsen bekend maakt. :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:43

miek140: bedankt!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:44

Leonoor schreef:
doezel2 schreef:

Dat is niet bokt te verwijten, want geloof me dat mijn collega's ondertussen heel hard aan het werk zijn om eea uit te zoeken en te verifieren.
Ondertussen kun je als paardeneigenaar gewoon even niets anders doen dan heel voorzichtig zijn en het nieuws te blijven volgen.

ik (en met mij vermoedelijk een zeer groot deel van bokt) zou het heel fijn vinden als "mijn" idee naar Dyonne toe idd uitgevoerd zou worden.
uiteraard volgens wij allemaal het nieuws mbt rhino op de voet , maar hebben we dus ook het gevoel dat er eea stil word gehouden. (overigens geen verwijt aan bokt)

ik denk dat het momenteel met het oog op voorkomen van meerdere uitbraken , het juist heel erg belangrijk is dat er openheid is , zodat mensen kunnen reageren en actie kunnen ondernemen voor het geval dat....
liever dat ik achteraf onnodig maatregelen heb getroffen , dan dat ik het te laat hoor.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:45

Flosje446 schreef:
Ik heb op een ander forum gelezen dat er mogelijk Rhino is in de buurt van Alphen aan den Rijn. Het is alleen afwachten op het bloedonderzoek.

dit is mijn vorige paard idd...hij is vanavond ingeslapen nav de verschijnselen...dus nog niet definitief bevestigd...hij had verlammingsverschijnselen aan de achterhand...echt zo sneu...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:45

bij ons mogen er geen paard op of af, dus buitenrijden is gewoon niet mogelijk

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:46

Vreselijk rachell!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:47

Wat naar voor jou Rachel en voor de nieuwe eigenaresse van het paard. Sterkte! :(:) edit typfout
Laatst bijgewerkt door mireilledons op 02-03-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt