Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xTammyy schreef:Hier een paard waarbij alle snijtanden zijn verwijderd en die eet prima uit slowfeeders, ook kleine mazen. Uiteraard in het begin wel los hooi gehad.
Met een graas masker heeft hij geen ervaring.
Andere vraag. Wanneer de tandarts komt krijgt mijn tandeloze paard die metalen klem in, maar dat zit dan direct op z’n tandvlees. Hij is ondanks verdoving altijd nogal onrustig en dat maakt dan dus dat z’n tandvlees vaak open gaat of beschadigd raakt.. Iemand daar tips tegen? Het ziet er zo zielig en pijnlijk uit :-(
Sanniej_ schreef:Hier worden bij mijn pony zeer binnenkort 4 snijtanden verwijderd.
De rest mag nog blijven zitten en houden we in de gaten.
Kan iemand mij hier vertellen wat jullie ervaring is met het missen van meerdere snijtanden en eten uit slowfeeders (kleine Maas 3cm bijv)
En iemand ervaring met graasmaskers na het weg halen ?
Symke schreef:xTammyy schreef:Hier een paard waarbij alle snijtanden zijn verwijderd en die eet prima uit slowfeeders, ook kleine mazen. Uiteraard in het begin wel los hooi gehad.
Met een graas masker heeft hij geen ervaring.
Andere vraag. Wanneer de tandarts komt krijgt mijn tandeloze paard die metalen klem in, maar dat zit dan direct op z’n tandvlees. Hij is ondanks verdoving altijd nogal onrustig en dat maakt dan dus dat z’n tandvlees vaak open gaat of beschadigd raakt.. Iemand daar tips tegen? Het ziet er zo zielig en pijnlijk uit :-(
Dat is ook zielig! onze paarden tandarts wikkelt het metaal eerst helemaal dik in met soort vet wrap zodat het zachter is