Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nu nog even de neusgaten eruit knippen en dan is hij helemaal klaar. Hij is wel dieper dan de xs die ik nu heb, ietsjes dieper, maar niet te diep. In ieder geval niet in die zin dat hij gaat schuren/klemmen aan de bovenkant omdat het te krab wordt. Hij zit mooi ruim. 

.. Ik had haar zo mooi op gewicht dus vind die dikke pens vreselijk zonde, en we zijn elke dag (op 1 vrij dagje na) aan het werk dus daar kan het niet aan liggen!
.. Zag wel duidelijk dat ze het moeilijk vind haha ze loopt nu ook meer door de wei heen te struinen. Wel heb ik het eet gat wat ruimer gemaakt. Later gaan we wel de overstap maken met een kleiner gat
... Hopelijk gaat het masker werken en zit die nog om (kan vanavond pas kijken) lees regelmatig dat ze afgaan en wondjes krijgen. Masker valt bij mijn mijn paard wel lekker ruim
) Ook al krijgen ze minder gras binnen, er zit nog altijd fructaan in en daardoor kan het dan alsnog mis gaan. Leedebee schreef:Ze vallen inderdaad wel af met een graaskorf, maar ook met korf kunnen ze hoefbevangen worden. (het voorbeeld staat bij mij op stal) Ook al krijgen ze minder gras binnen, er zit nog altijd fructaan in en daardoor kan het dan alsnog mis gaan.
Het is dus maar net waarvoor je een korf gebruikt;
1. Dikke pens = super oplossing (lichaam van het paard went er op een gegeven moment wel aan, dus kan het resultaat in de loop der tijd minder worden)
2. (kans op) Hoefbevangen = deels een oplossing

Plus dat het een Welsh cob type is en een verleden heeft met hoefbevangenheid. Daardoor is en blijft hij er ook altijd gevoelig voor :-[ De korf is een goed hulpmiddel, maar in zijn geval is geen gras gewoon nog beter.