Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:06

Ik heb mijn bestelling net binnen...

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:10

hier ook helaas een paard met een maagzweer.
Hij heeft nu 1 week gastrogard gehad ( hele spuiten) en staat nu voor de komende 2 weken op gastrogard ( halve spuiten) . Daarna adviseert de dierenarts om over te gaan op ekygard en deze pot op te maken.
Hoe is jullie verloop gegaan bij een maagzweer? en welke medicatie gaven jullie je paard en hoelang?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:54

DPTomboy schreef:
Zijn er nog mensen die binnenkort gaan/willlen bestellen?
Aangezien het nogal wat scheelt in prijs of je er 200 of 600 besteld, leek het mij wel een idee om evt. samen te bestellen. Zijn er mensen die interesse hebben?

Ik zit er wel aan te denken om wat te gaan bestellen, maar ik denk dat ik er maar 100 wil ofzo.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:55

martinique schreef:
DPTomboy schreef:
Zijn er nog mensen die binnenkort gaan/willlen bestellen?
Aangezien het nogal wat scheelt in prijs of je er 200 of 600 besteld, leek het mij wel een idee om evt. samen te bestellen. Zijn er mensen die interesse hebben?

Ik zit er wel aan te denken om wat te gaan bestellen, maar ik denk dat ik er maar 100 wil ofzo.

Dat scheelt ook al iets!
Als er nog 1 of 2 mensen zijn die willen bestellen zou het helemaal mooi zijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:03

hoeveel zou het kosten voor 100 zakjes door te sturen naar België? Mss dat ik dan ook wel wil meebestellen.
Mijn paard blijft momenteel tot een beetje "ongewenst" gedrag vertonen dat ik link aan haar maag. dus mss is het nog eens tijd voor het zware geschut.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:35

lisanne112 schreef:
Hoe is jullie verloop gegaan bij een maagzweer? en welke medicatie gaven jullie je paard en hoelang?

Mijn jaarling heeft veel stress gehad en begon daarna extreem veel te gapen en te slikken, vooral vlak na het eten. Ook had hij redelijk wat ondergewicht. Hij staat op omeprazole van Abler, al sinds eind september. Nu nog een lage dosis die ik de komende periode heel langzaam verder afbouw. De vorige begon om te stoppen ging wat te snel, waardoor de klachten direct terugkwamen.

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:01

Ivm overgang naar gastrogard heb ik nog 154 zakjes abprazole over die (in 1 koop) weg mogen voor een goedkoper prijs dan bij Abler. Graag reactie via Pb

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:06

Ik heb vandaag toch al besteld, helaas. Hij ging ineens vrij snel achteruit (gewicht/luchtzuigen/eetlust/bespiering) dus ik wilde niet meer wachten met bestellen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:22

Vraagje voor de gebruikers van Abler, ik heb onlangs besteld in Amerika en kreeg het pakketje vanuit Roemenië verstuurd! is dit altijd zo?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:25

Mijn pakketje kwam van de Seychellen. Dat je pakje niet uit de VS komt, melden ze overigens ook op hun website.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:42

rapido schreef:
Vraagje voor de gebruikers van Abler, ik heb onlangs besteld in Amerika en kreeg het pakketje vanuit Roemenië verstuurd! is dit altijd zo?

ik kreeg het vandaag voor het eerst ook uit Roemenië. Ik had het bijna geweigerd!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:43

Vaag! Had 300 zakjes besteld en heb maar 200 gekregen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:38

Zijn er hier nog mensen die wat Abprazole over hebben voor mij..?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:49

lisanne112 schreef:
Hij heeft nu 1 week gastrogard gehad ( hele spuiten) en staat nu voor de komende 2 weken op gastrogard ( halve spuiten) . Daarna adviseert de dierenarts om over te gaan op ekygard en deze pot op te maken.

Oef oef zolang op gastroguard dat moet wat kosten ;(

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:25

SteffiiY schreef:
lisanne112 schreef:

Oef oef zolang op gastroguard dat moet wat kosten ;(

Mijn paard had helaas geen enkele baat bij Ekygard. Abler doet bij mij de trick. Afhankelijk van de situatie pas ik het aantal zakjes aan. Verder veel baat bij het voer Coolstance, dit doet duidelijk goed voor zijn maag en darmen daarnaast voer ik hem nog PureFeed.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:34

Pure feed uit Engeland henshem? Vreemd, ik ben met mijn uk juist geminderd met de pure feed omdat dat een trigger leek...

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:07

Sonja89 schreef:
Pure feed uit Engeland henshem? Vreemd, ik ben met mijn uk juist geminderd met de pure feed omdat dat een trigger leek...

Ja, de pure feed (via Astrid Noordhoek, assiepassie op Bokt). Die van mijn krijgt pure feed fibre balance naast de coolstance en wat speedibeet.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:29

Ik heb het eerste deel van mijn bestelling binnen, ben heel benieuwd!
hiervoor al eens 10 dagen getest en na 3 dagen geen luchtzuigen meer tijdens het eten, ik hoop dat het nu met 6 weken en langzaam afbouwen goed gaat!

En stiekem hoop ik dat hij aan gaat komen want op gewicht blijven is toch wel een puntje... (en spiertjes op zijn rug die toch eens mee willen groeien door alle training zou ook heeel leuk zijn)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:43

Vaak komen ze dan wel weer bij hoor DPTomboy!

Zijn er hier ook mensen die Marstall Magen-Schutz geven? Het werkt echt goed, maar is zooooooo duur..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:46

Werkt dat echt Hoipiepe?

Toen ik nog Marstall voerde heb ik er ook naar gekeken maar geloofde er niet echt in.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:28

Ja ik heb het idee van wel.
Ik moet nl iets hebben wat ik altijd (evt in lage dosis) kan blijven geven na de omeprazol (ivm terugkerende milde klachten door stress). Maagcompositum werkt niet voldoende, gaviscon ook niet. Nog tips? Verder alles gefixt qua stalbeleid en voer wat je maar kunt verzinnen (onbeperkt hooi, naar buiten, vriendjes, geen brok=>wel cavalor fiber force en speedibeet voor darmen).

Door een wedstrijd/les op locatie krijgt paard toch stress helaas en is daar gevoelig voor. Geen ernstige zweren of symptomen hoor, maar ken het paard heel goed dus weet dat er wel maagklachten komen als ik niets aanvullends geef.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:17

Mijn paard haar maag is al 2x "goed" bevonden door de DA en ik geef van Natural Care White tiger of Vanul... (moet nog is op de pot kijken) bij. Helpt hier vrij goed, zeker de vanul na 2 dagen terug een paard dat terug normaal begint te eten.
Weet alleen niet of het in NL verdeeld wordt... In BE alleen door DA's die "samenwerken" met de vader van mijn DA en "oprichter" van het Natural Care gamma.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:18

Coolstance (dat is kokos) zoals ik al eerder schreef, werkt ook goed op de maag. En ze worden er mooi op gewicht van.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:41

Bedankt voor de tips. Petitionaris ik kan dat helaas niet vinden in Nederland.

Is hier heel misschien nog iemand die met mij wil ruilen? Heb 100 zakjes abprazole plus van iemand gekocht (ze zei abprazole) terwijl ik dus abprazole moet hebben..

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:24

Hoe lang duurde het bij jullie voordat Het tweede deel van jullie bestelling binnen was??