Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maaike2800 schreef:het bloed is verzonden naar deventer geloof ik. vit en mineralen tekort is ook getest en was niet te laag. volgens de dierenarts is het paard gezond, maar hij blijft nu afvallen en daar maken we ons toch zorgen over.
joyce B schreef:ik ben eergister begonnen. Heb haar gemeten met meetlint om bij te kunnen houden of ze in omvang toeneemt of afneemt. Ze had gister een staldeur naar het voordroog op een kier gevonden, gevolg was dat de manenkam weer lekker breed opgezet was en haar hoeven heet. Balen dus...Ze kan echt niet tegen "onbeperkt" voordroog op het moment.
dianalamboo schreef:Nou, we zijn bijna 1 week verder met de glucobalance en of het kan weten we niet, maar de haflinger is veel minder stijf. Zet zijn achterbenen in de afdruk van zijn voorbenen en dit continu en beide kanten. Heeft dit nog nooit gedaan en is nu toch al 7. Afvallen gaat lukken. Zijn lekker bezig en begint al lekker drilpudding te worden. Het vel is een beetje te ruim haha. Wij zijn tot nu toe al erg tevreden
ellepel schreef:maaike2800 schreef:het bloed is verzonden naar deventer geloof ik. vit en mineralen tekort is ook getest en was niet te laag. volgens de dierenarts is het paard gezond, maar hij blijft nu afvallen en daar maken we ons toch zorgen over.
is er bij de vitamines ook gekeken naar het selenium/vitamine E gehalte in het bloed?
seleniumtekort geeft dezelfde symptomen namelijk ook en komt nogal eens voor bij paarden die sober hooi krijgen en erg weinig aanvullende vitamines
Mandyke schreef:ellepel schreef:denk dat het misschien wel leuk is als mensen nu vertellen hoe het met hun insulineresistente paard is en misschien een fototje van toen en nu neerzetten??
Ik heb alvast een VOOR-foto
Ik hoop over enkele maanden of zelfs jaar ofzo deze reactie te kunnen quoten en daarbij een veel gezonder paard te kunnen tonen!
joyce B schreef:ai, dat is balen. Wel een goede waarschuwing voor mensen die de GG gebruiken om hem dus niet dag en nacht om te laten voor lange periodes. Dan zal er toch en combinatie moeten zijn met deels met en deels zonder (al dan niet op gras, paddock of stal)
Mijn merrie is overigens volgens het meetlint zo'n 40 kg afgevallen in 2 weken tijd. Is dat realistisch?
Jannepauli schreef:joyce B schreef:ai, dat is balen. Wel een goede waarschuwing voor mensen die de GG gebruiken om hem dus niet dag en nacht om te laten voor lange periodes. Dan zal er toch en combinatie moeten zijn met deels met en deels zonder (al dan niet op gras, paddock of stal)
Mijn merrie is overigens volgens het meetlint zo'n 40 kg afgevallen in 2 weken tijd. Is dat realistisch?
Heb je wel op precies dezlfde plaats gemeten als de eerste keer?
Op zich is het niet zo vreemd: in de eerste dieet-periode valt een paard meestal snel af en verdwijnt ook vaak de grasbuik. Na korte tijd zou het afvallen zich echter wat moeten stabiliseren en gaat het afvallen minder snel. Wel in de gaten houden want als het heel snel blijft gaan en ze te veel gewicht verliest, is natuurlijk ook niet goed.
Kukkie schreef:Tanden zijn aan de voorkant afgesleten. De kauwvlakken dus niet, maar echt de stukken tandhals die vanuit het tandvlees groeien. En daar zie je nu al die ringen van de kauwvlakken al in.