[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:37

Heb je misschien spul op zijn huid gesmeerd toen het zonnetje scheen?
Of misschien iets waar hij niet tegen kan?
Zomereczeem in combinatie met velletjes die eraf gaan is bij mij niet bekend.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:49

ja, die heb ik gehad opisop, bij indi lag hij niet heel netjes, maar die heeft ook een gekke maat...wel stevige mooie deken verder.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:52

Is de deken die opisop laat zien niet gewoon een vliegendeken met fijne maas? De RSIH is toch gewoon van stof en niet fijnmazig?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:03

Bedoel je misschien met velletjes schilfers? Want die heeft die van mijn ook wel heel wat in zijn manen.

@ annetje:
RSIH is inderdaad gewoon van stof :j
Fijn luchtdoorlatend.

Heb vandaag derfen binnen gekregen, wil dat gaan uitproberen.
Ben benieuwd!!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:04

Is de RSIH niet heel stug/ruw en gaat die daardoor niet schuren? :o En is ie snel kapot of valt dit wel mee?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:09

Mijn RSIH is dit jaar niet meer zo goed luchtdoorlatend. Senna staat er nu al onder te zweten. Vorig jaar zweette ze nog geeneens bij 30 graden. Nu maar een eczeemhals met vliegendeken opgedaan. Ze wordt wel helemaal gek van de beestjes. Dit jaar is het wel een heel stuk erger dan vorig jaar. Zo sneu om te zien.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:46

die van mij stond ook lichtjes te zweten onder d'r deken in de wei vanmiddag.
Het is ook ineens TE veel van het goeie.
Shadow bijvoorbeeld heeft nog wel wintervacht her en der zitten, dus dat is extra warm.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:19

Flosje446 schreef:
Mijn RSIH is dit jaar niet meer zo goed luchtdoorlatend. Senna staat er nu al onder te zweten. Vorig jaar zweette ze nog geeneens bij 30 graden. Nu maar een eczeemhals met vliegendeken opgedaan. Ze wordt wel helemaal gek van de beestjes. Dit jaar is het wel een heel stuk erger dan vorig jaar. Zo sneu om te zien.

Bobo stond vanmiddag ook te zweten onder zijn RSIH maar hij is ook nog niet door zijn haar heen.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:13

Nou niet zo gek dat de paarden staan te zweten, de temperatuur verschild echt 10 graden met een paar dagen geleden. Merk ik aan mezelf ook wel :=.
Maar goed moet niet klagen, vind het wel heerlijk zo.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:21

Alle dieren hebben er moeite mee, hond en kat hier net zo.
Dus ik sta er niet raar van te kijken dat ze het deze dagen moeilijk zullen hebben, onze paarden.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:09

Rianne_ schreef:
Is de RSIH niet heel stug/ruw en gaat die daardoor niet schuren? :o En is ie snel kapot of valt dit wel mee?

Van schuren hier geen last. Deken is erg stevig, maar is bij mij vorig jaar toch gescheurd (al ging het er in de kudde ook wel érg ruig aan toe hoor). Voordeel is wel dat hij niet gelijk helemaal doorscheurt, dus het vrij gemakkelijk te repareren is.
Na enkele reparaties gaat hij hier dus zijn derde seizoen in, naar volle tevredenheid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:47

Malenka schreef:
Sita_,
Bij kennisen van mij doen ze dat bij de paarden in de staart. Het zou inderdaad erg goed werken. Ik was zelf ook van plan dit te gaan proberen. Ik wist alleen niet waar ik ze kon vinden. Dus bedakt voor de link.

Ik heb ze vorig jaar via de DA gekregen, daar kan het nl per stuk. Bij Agradi gaat het volgens mij per doos van 10 of 20 stuks.
Had trouwens de auriplak en pas laat in het seizoen. Merkte er niet super veel van, maar had de jeuk toen al redelijk onder controle.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:31

opisop_shop schreef:
Iemand ervaring met de nep-RSH van Agradi? :)

Er staan 44 recensies bij deze deken. Misschien kun je er wat mee?
Ik zie wel veel opmerkingen over smalle hals en grote buikflap die te ver naar achteren zit.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:33

ireika schreef:
met azijn? hm nog niet geprobeerd! (had vorig jaar wel een vliegenspul gemaakt met azijn, kamille-thee, dettol, en munthee, maar dat hielp meestal maar kort) heb wel nog veel azijn over dus (gebruiken we nooit in de keuken dusja) dus misschien kan ik dat wel proberen... misschien eerst op mezelf, om te zien of het niet te irriterend/uitdrogend is?

Ik heb het vorig jaar ook gebruikt en verdund met water: 50/50 azijn/water.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:50

Alle paarden stonden bij ons vandaag te zweten, dus ook mijn meisje onder haar RSIH.
Ik ben nog niet uit over oortjes probleem.. ik dacht misschien zelf nog een extra elastiekje onderlangs te doen en dan vanaf ooghoogte al vast te zetten, met 2 lussen en dan onder de kin vast knuppen. Daar ga ik morgen maar eens mee bezig.
Ik was gister heel bang dat ze doordat ze tegen de hengstigheid aanzit, erg zou gaan schuren, maar alles is nog rustig! *AFKLOPPEN*
Ik ben bijna door mijn 2e flesje Drainage heen en dan stoppen we maar weer...

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 01:38

Miepie staat nu onder de Amigo Mio. Vertrouw het niks zonder bilkoorden, maar hij heeft al 1 dag en nacht overleefd. Ben wel bang dat hij bij de borst gaat schuren.

Hij bedekt niet de hele hals, maar goed dan krijgen de manen nog wat lucht. (rug, schouder, borst, buik is probleemgebied)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:45

opisop_shop schreef:
Iemand ervaring met de nep-RSH van Agradi? :)

http://www.agradi.nl/prohorse/merkensho ... 960/56_242

Afbeelding

Afbeelding

Nu E60 incl. verzenden, lijkt me wel het proberen waard.
Zoek nog een deken voor de warme dagen, wel met buikflap omdat hij daar jeuk heeft en dat eheft deze deken wel.
Heb hem vandaag helemaal gewassen met teer-shampoo, kan ik ook beter zien hoe rommelig het nog steeds is aangezien de huid nu weer mooi glad is.
Hij had geen jeuk meer aan zijn staart gelukkig.

Volgens mij heeft een stalgenootje van mij die, ze had 'm voor 100 euro gekocht, en hij was in een week helemaal kapot! (terwijl ze met zn 2-en, 3-en staan, en helemaal niet gek doen..:) )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:05

Heb nog maar een bestelling geplaatst in maat 215, met nog wat spullen erbij tot ik E100 had, kon ik een volle stempelkaart inleveren voor E10 korting :)
Je mag gratis retourneren volgens hun site, dus heb ik mooi 2 maten om te passen :D

Het is een vliegendeken en die zijn nu eenmaal vaak niet zo denderend van scheurvastheid inderdaad.
Maar ja, doe m alleen met hele warme dagen om en hij staat niet bij slopers in de paddock dus ik neem de gok maar nu hij in de aanbieding is :)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:12

Wie heeft er behoefte aan cojosol huidlotion creme met tea tree olie.

Ik heb het besteld en binnen gekregen, maar intussen heb ik van een stalgenootje iets gekregen wat ik erop smeer. Dus dit is nu eigenlijk overbodig.

Heeft iemand interesse om dit over te nemen?.

Anders bewaar ik het voor het geval dat andere niet werkt.

Mirjam

jamiejd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:22

Wij hebben een sweet itch hoody voor onze eczemer! Erg fijn deken

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:28

Ik heb mijn paardje nog altijd onder de Ivanhoe hals staan. De RSIH ligt klaar, maar zolang ze geen last heeft horzels en dat soort stekende ongedierte, laat ik haar mooi zo lopen. De hals zakt altijd wat scheef, maar zo blijft ie ook altijd hangen. Haar manen doe ik nu in staarten ipv vlechten, ze blijven een stuk mooier zo.

Ook de kale plekken op haar hoofd worden weer een beetje behaard. Overdag staat ze met een vliegenmasker om, blijkbaar scheelt het toch.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:40

heb van de week naar zon nep rsih staan kijken hing ergens bij ruitershop over een paard. tja redelijke kwaliteit maar de hals vond ik erg krap lijken. aangezien mijne mega nek heeft en zelfs de gewone rsih de hals aan de krappe kant raakt heb ik hem niet meegenomen. ga denk ik toch weer voor een rsih

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:44

Ik kom weer even het topic binnen vallen met een gebruikservaring...

Afgelopen tijd heb ik natuurlijk vanalles gelezen over ZE. Veel dingen die als positief en als negatief worden ervaren.
Op zich was ik persoonlijk erg tevreden over mijn hoody dekentje, alleen woon ik te ver van mijn paardje af om het deken te wisselen of af te doen als het van dat zeikweer is. Lang met een natte lap om staan is natuurlijk niet bevordelijk.
Maar tot nu aan toe.... heeft hij met deken niet geschuurd.
Laatst had ik het deken af gedaan tijdens die paar dagen regen en kon ik daarna niet op tijd bij mijn paardje zijn en had hij zijn staart gepiekt staan van het schuren.

Via bokt en ook andere sites het een en andere gelezen over Derfen. En heb besloten om de gok te gaan wagen... (Ook mede door een PB die ik van een mede-bokker heb ontvangen)
Woensdag besteld via atorka, en vrijdag binnen. Natuurijk vrijdagavond meteen na mijn paardje, gewapend met een stel plastic handschoenen en Derfen.
Hij staat nu 2 nachten en 2 dagen zonder deken en er is nog steeds geen schuurtje te zien!!!!!!

Wel stinkt het spul verschrikkelijk en is het zo donker als de nacht. Maar dat komt door de hertzhoornolie (schrijf ik dat zo goed?) die er in zit. (Geen teer dus!!! Zoals ik ook wel eens las)
Doordat het spul wel donker is maakt 't het wel lastiger om te gebruiken voor licht gekleurde paarden.
En de geur.... tsjah daar wennen we wel aan.
Voordeel is dat het maar maximaal om de dag gesmeerd hoeft te worden en minimaal misschien wel 1x in de tien dagen (wie weet hoe het loopt).

Vooralsnog lijkt mijn Beessie het er nu goed op te doen (al is het nog geen hoogseizoen) en ik *klop nog even af*.
Misschien is dit wel dé oplossing voor ons??!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:15

wat kost dat spul dan?
je moet ook goed kijken naar de ingredienten.
vaak smeren we namelijk veel te veel op de dieren en het trekt natuurlijk wel via de huid naar binnen en komt in de bloedbaan.
als er stoffen in zitten die belastend kunnen zijn voor het lichaam kan..(en ik zeg kan,want het hoeft natuurlijk niet) je paard daar dus juist weer ziek van worden..

heb je wel tijd om telkens te blijven smeren?
wat als het regent ,is het dan weg?
toch is het wel vaak zo dat een deken toch uiteindelijk de goedkoopste oplossing is.

en warm onder de deken.

tja........ik had het ook warm...het is niet anders he?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:49

mirkip schreef:
Wel stinkt het spul verschrikkelijk en is het zo donker als de nacht. Maar dat komt door de hertzhoornolie (schrijf ik dat zo goed?) die er in zit. (Geen teer dus!!! Zoals ik ook wel eens las)

Ik heb gezegd dat ik het naaar hoeventeer vind ruiken en dat het die kleur ook heeft. Hertzhoornolie ruik ik er echt niet in. Hoe weet jij trouwens dat dat er in zou zitten? Ik kan namelijk nergens vinden wat er in zit.

@Ellepel kijk even op de site van Atorka daar vind je meer info