Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tug schreef:biologisch versus niet biologisch.
biologische producten onstaan als je een product bijvoorbeeld haver op biologische wijze teelt,
het biologisch heeft dus te maken met hoe je het teelt. je moet je dan ook aan heel veel extra regels houden. je hebt dus nog steeds haver, je veranderd niets aan de eigenschappen, als je paard gevoelig zou zijn voor iets dat in de haverkorrels zit dan kun je ook geen biologische haver voeren. als je biologische teelt googelt staan die extra regels er vast bij.
Citaat:Wisselwerking met medicijnen, vitaminen of mineralen:
Belasting met zware metalen,
Veel zink,
Veel zwavel: verhoogt de seleenbehoefte.
Vitamine C: kan de resorptie van seleen verminderen als het met een anorganische seleenvorm wordt gebruikt.
Vitamine E: voorkomt oxidatie, die kan leiden tot afbraak van de lichaamschemicalien.
Citaat:Het zware metaal cadmium is één van de meest uitgesproken veroorzakers van prostaatkanker; het wordt vaak in verhoogde concentraties aangetroffen in de prostaat bij mannen met prostaatvergroting. Het mineraal selenium, dat erg weinig in onze voeding voorkomt, is de voornaamste antagonist van cadmium. Selenium kan (evenals zink overigens) de werking van cadmium blokkeren en de uitscheiding ervan bevorderen.
Sodeletuut schreef:Ik kom even weer binnenvallen hoor..
Hoe denken jullie over Snijmais?
Ik wil graag mn paard wat laten aankomen, en ik las dat snijmais daar voor zorgt.
Alleen zit daar geen rommel in waardoor de jeuk erger zou kunnen worden?
Iemand ervaring?