Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:52

Ik durf even niet te positief meer te zijn, ben zo geschrokken. Was echt een heftige aanval. Wat is die bok toch sterk! Wat een wilskracht! Wat een hoop geluk bij de pech.
Als we nou niet hadden hoeven te scannen....................hoe was het dan afgelopen..... brrrrrrrr.

Mijjn DA zei ook, meid je hebt een wrak overgenomen, en een hoop ellende eromheen. Je weet niet hoeveel schade hij inwendig heeft, je weet niet hoe lang hij al zo mager is, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Je bent al ver gekomen, maar het kan nog altijd misgaan......

En ik dacht alleen...( en bedankt!)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 10:52

potverdikkie schreef:
Hij heeft nu ook gemest..... zou het dan???????????.......
Ja Jullie hebben het wéér gered Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:55

Maar het komt goed! Alleen al door alle liefde die jij geeft aan Canjer!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:55

Wat een opluchting!!!!!!!!!! Ben heeeeeeel blij nu Haha! ....heb de hele nacht over Canjer gedroomd

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:57

potverdikkie schreef:
Ik durf even niet te positief meer te zijn, ben zo geschrokken. Was echt een heftige aanval. Wat is die bok toch sterk! Wat een wilskracht! Wat een hoop geluk bij de pech.
Als we nou niet hadden hoeven te scannen....................hoe was het dan afgelopen..... brrrrrrrr.

Mijjn DA zei ook, meid je hebt een wrak overgenomen, en een hoop ellende eromheen. Je weet niet hoeveel schade hij inwendig heeft, je weet niet hoe lang hij al zo mager is, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Je bent al ver gekomen, maar het kan nog altijd misgaan......

En ik dacht alleen...( en bedankt!)

Kan me voorstellen dat je dat denkt. Al vind ik het wel fijn dat de DA zo realistisch is..... Tuurlijk is iedereen hier, inclusief ik zelf, er van overtuigd dat ie het gaat redden. Maar af en toe is het ook wel goed om even met beide beentjes op de grond te worden gezet, hoe hard dat ook klinkt Knipoog

Maar goed, deze crisis lijkt weer overwonnen, dus de "kop d'r weer veur" Moniek Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:59

nou dat klinkt al veel positiver weer moniek! Dat klinkt echt alsof hij het gaat redden!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:00

Ik zie hem nog steeds zo liggen bij de waterbak...... Voel me wel een beetje schuldig. Maar ik vraag me af wanneer hij dan wel weer het landje op kan. Is maar een klein stukje namelijk. Nu staat ie weer als een konijn in de zandbak.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:01

Je hoeft je niet schuldig te voelen!!!! Je kunt niet elke seconde bij hem zijn, je bent ook maar een mens, en je doet al (meer dan) je kan!!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:02

snap het wel hoor, over dat positief zijn. zit hier zelf ook wel blij achter mn beeldscherm als ik lees dat t goed gaat maar aan de andere kant heeft hij toch een behoorlijke klap opgelopen en is hij toch kwetsbaarder en je leest vaker over terugslagen bij paarden.. máár wat is hij een vechter zeg en jij ook hoor! jullie geven echt niet zomaar op en slaan je er wel doorheen, daar ben ik van overtuigd! heel veel suc6 en kom op he moniek, j(ulli)e kunnen het!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:03

Maar hoe kom ik erachter dat ik zeker weet dat het veilig is voor hem om wel op het graslandje te kunnen stan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:03

Ik denk dat je niet te bang moet worden. Als ie vandaag stabiel blijft dan moet je hem gewoon weer op zijn landje kunnen doen. Misschien langzaam opbouwen maar je moet proberen jezelf er over heen te zetten wat die angst betreft.

Het is gewoon pech geweest....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:05

potverdikkie schreef:
Maar hoe kom ik erachter dat ik zeker weet dat het veilig is voor hem om wel op het graslandje te kunnen stan?

Het is een schraal landje zei je toch? Als ie goed mest en verder geen tekenen meer geeft dat ie nog koliekerig is, zou ik hem gewoon weer op dat schrale stukkie zetten Ja

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:06

Misschien kan hij het aan als hij nog iets sterker is en meer voedsel verdragen kan? Roep ook maar iets....

Het is idd niet leuk om te horen van je DA maar wel fijn dat hij zo realistisch is Ja

j0rinda

wow wat een berichten, gelukkig is hij deze koliekaanval te boven gekomen en wanneer hij veilig op het landje kan staan is toch aftasten ben k bang maar ook dat komt goed,,

GaitMonster

En dan eerst een uurtje ofzo en dan weer wat langer..?

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:09

potverdikkie schreef:
Ik zie hem nog steeds zo liggen bij de waterbak...... Voel me wel een beetje schuldig. Maar ik vraag me af wanneer hij dan wel weer het landje op kan. Is maar een klein stukje namelijk. Nu staat ie weer als een konijn in de zandbak.

je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je hebt zo snel en zo goed gehandeld als je kon/kan en dat is goed geweest! je kan zoals bitchywitchy ookal zegt; je kunt niet 24/7 bij hem zijn.. je doet meer dan je best en je
bent superoplettend en je handelt snel, meer kán je gewoonweg niet doen en hoeft ook niet!

en ja, weet niet wanneer je weet of je hem weer veilig op t landje kunt zetten.. als hij stabiel blijft zou ik het over
paar dagen misschien weer voorzichtig opbouwen? je zou hem evt. ook een beetje gras kunnen geven en dan kijken hoe dat gaat?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:10

Ik denk inderdaad dat ik hem vandaag maar even rustig in de zandbak laat staan. Mag ie studeren voor Canjer rabbit, en dan morgen eerst maar een uurtje. Dat een paar dagen volhouden tot ie weer iets sterker is, en dan 2 uurtjes.
Als ie dan afgestudeerd konijn is Nagelbijten / Gniffelen hoop ik dat ie wel langer op het land kan.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:10

Misschien met een graaskorf?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:11

Ik zou hem vandaag idd nog ff in de gaten houden maar morgen "gewoon" weer terug.

*ziet Moon morgen 5 keer per uur naar landje stuiven en de geïrriteerde blik van Canjer: "daar heb je ze alweer"* ROFL

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:12

Hoe zou je het met je andere paarden doen? Knipoog Zou me daar gewoon aan houden.......

Vertrouw op jezelf Moniek! Niet aan je eigen deskundigheid gaan twijfelen nu. Dit kon een ieder gebeuren. oliebol happens....

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:14

Jeetje zeg moeilijk allemaal hoor. Maar ik weet zeker dat ie er helemaal boven op komt. Hij is al van heel ver gekomen.

Enne voor de Canjer fanclub dag kom ik hoor. ( dan moet ik alleen niet net bevallen zijn. )

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:15

Slobber met een scheut zonnebloemolie er doorheen is ook goed tegen de koliek, misschien krijgt hij dat al?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:20

We waren er al zo aan gewend geraakt, dat het bij ieder bericht beter ging..

Nu worden we weer met de neus op het feit gedrukt dat het nog maar een kwetsbaar ventje is.

Positief in elk geval dat hij weer gemest heeft en op zijn eten aanviel.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:20

Liesje@ Is wel een idee.... (hij snapt er alleen dan helemaal niets meer van, eerst doen we er van alles aan om te zorgen dat ie zijn mond open kan doen, en vervolgens binden we hem dicht ROFL

slimmerik@ Daar kun je de klok op gelijk zetten Ja

BitchyWitchy@ Dan zou ik het doen zoals ik eerder zei... eerst een weekje een uurtje, als dat goed gaat uitbreiden.

Elvira@ Ik zal er rekening mee houden haha

Ikima@ Hij krijgt al lijnzaadolie door zijn voer.... (seniorenpriores)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:21

Ik hoop dat dit het laatste kinkje in de kabel is geweest, het mag nu wel eens opwaarts blijven gaan! Veel succes met je goede werk.