Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:28

Ja iets beter,ze heeft een beetje slobber gegeten.maar gaat nog niet super.
Hoop dat het vanmiddag wat beter gaat.

Dubbelfun- ik geloof dat ze inderdaad zoiets gespoten hebben, was in elk geval een flinke spuit vol.
En vanmorgen heeft ze dan sulfatrim van mij gehad.

Tancreda-gelukkig geen hoest.
Wat voor medicatie geef jij dan?
Veearts wilde me gister ook nog balsamic air van Audevard geven, maar kelly lust niet alle kruidrn dus dat heb ik niet gedaan.

Tancreda4

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:43

Mijn pony krijgt van de dierenarts nu ventipulmin, sputolysin & flixotide. En ik geef zelf nog Balanstri Breath en secreta Pro (2 verschillende momenten).

Mijn vos krijgt nu ook even Balanstri Breath en de komende dagen broomhexine. En ik denk dat ik ze beiden even een booster geef (Farmofit)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 09:54

Queelens en ellepel, hoe gaat het nu?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:02

Hoe gaat het Ellepel? Hopelijk goed de nacht door gekomen. Naar dat ze ineens dan zo ziek kunnen zijn he.

Peri is gisteren goed door de operatie van 2 uur gekomen. Ze zei dat het goed ging, hij goed meewerkte en met verdoven ook goed ging (ik had gezegd ermee op te letten hoe veel toe te dienen want als die gaat wankelen is niet handig met een oogoperatie)
Na het belletje gelijk naar de kliniek gereden, hij stond toen al hooi te eten en hij had zijn avondeten al op. Hij oogde relaxt en alert, dus dat was heel fijn om te zien. Hopelijk gaat het vandaag ook goed. Kan me voorstellen dat zoiets de dag erna er pas in kickt. Ik word voor de middag gebeld en ik ga zelf begin van de middag en tegen de avond nog een keer langs voor extra TLC.

Hij wou alleen met geen mogelijkheid het wagentje op. Al speciaal een wagentje gehuurd omdat hij trailer al niet meer doet maar dit nu dus ook niet meer. Zijn 30-45 minuten bezig geweest en uiteindelijk eerst paard van stalgenoot erop gezet en toen ging die redelijk snel mee. Toen had ik ineens twee paarden mee naar de kliniek := wel mega lief van stalgenootje dat dat kon! Vond dat hele trailerladen ook het verschrikkelijkste van alles. Vond het bijna makkelijker om hem daar achter te laten omdat die toen wel chill was..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:07

Goed bericht !! Pak van je hart zeker :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:32

Ja zeker, net nog belletje gehad dat het goed ging! Zo lekker naar hem toe :)
Hij mocht eventueel zelfs al vandaag naar huis maar dat vind ik te vroeg. Dan staat hij morgen al in de wei en die is nog een beetje nat door het weer van vorige week.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:40

Oh wat fijn!
groot gelijk dat je hem daar nog een nachtje wil laten voor de zekerheid.

Ja hier gaat het ook de goede kant op.
Kelly wilde vanmorgen wat beter slobber eten,leek ook wat alerter op alles te reageren.
Dus voorzichtig positief :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 11:43

Ik zou hem idd daar ook lekker nog even laten staan, lijkt me nog erg kort om nu al naar huis te mogen :)

Ellepel ook goed bericht!

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 16:49

Fijn bericht! Even wat langer daar blijven is zeker fijn en verstandig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:04

Vanmiddag even wat onderhoud aan de paddock gedaan. De rubber matten voor de hooibakken lagen in een deuk (en niet van het lachen :D ) dus daar bleef water in staan (en Boon haat natte voetjes :) ). Dus die zandvrij gemaakt en weggehaald, gaten gedicht en weer terug gelegd. Meteen gesleept en ook Boon nog even gelongeerd. Gelukkig geen uitspattingen, dus geen grote gaten in mijn wei :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:33

Lekker bezig! Het was een ook goed weer voor.

Fijn dat alles goed is gegaan queelens!

Hier vandaag geen land mee te bezuilen... ik zag t vanmorgen al op m'n camera dat ze aan het ijsberen was. Even navraag aan stalgenootje en er stond dus een trailer op de parking. T uitje naar de kliniek in december zit nog vers in de kop blijkbaar want trailer was stress en resulteerde in 3 kwartier ijsberen en kopgooien.

Toen moest ze ook nog even alleen (zonder de pony) mee naar stal want de TA kwam. Ze moest 2 tellen wachten dus zet haar in stal en daar maakte ze zich druk en zette alles op stelten dat ze binnen no time stond te dampen. Echt, ze kan zich zoooo druk maken. Ze zat helemaal in d'r hoofd. De behandeling ging niet door dus naar buiten gezet waar ze alle onrust af wilde reageren op d'r pony en daarbij hard haar hoofd stootte waar ze wel echt even goed last van had (hoofd laag, schudden en stampen). Gelukkig werd ze daarna wel weer rustiger. Maar echt, oud en wijs niet altijd hoor, ze kan zich zo onnodig druk maken soms...

Morgen gaat er weer een met de trailer weg. Ben benieuwd of ze daar ook van gaat piepen of dat ze de kleuren zou herkennen (die van vandaag is 2 druppels mijn trailer).

Gisteren was ze met wild doen in de bak ook gevallen (ze klapte bijna achterover maar gelukkig viel ze alleen op de kont en niet helemaal achterover). Ze heeft geen goede dagen :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:35

ellepel schreef:
Oh wat fijn!
groot gelijk dat je hem daar nog een nachtje wil laten voor de zekerheid.

Ja hier gaat het ook de goede kant op.
Kelly wilde vanmorgen wat beter slobber eten,leek ook wat alerter op alles te reageren.
Dus voorzichtig positief :j

Dat klinkt beter, gelukkig!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 17:51

Tancreda4 schreef:
Lekker bezig! Het was een ook goed weer voor.

Fijn dat alles goed is gegaan queelens!

Hier vandaag geen land mee te bezuilen... ik zag t vanmorgen al op m'n camera dat ze aan het ijsberen was. Even navraag aan stalgenootje en er stond dus een trailer op de parking. T uitje naar de kliniek in december zit nog vers in de kop blijkbaar want trailer was stress en resulteerde in 3 kwartier ijsberen en kopgooien.

Toen moest ze ook nog even alleen (zonder de pony) mee naar stal want de TA kwam. Ze moest 2 tellen wachten dus zet haar in stal en daar maakte ze zich druk en zette alles op stelten dat ze binnen no time stond te dampen. Echt, ze kan zich zoooo druk maken. Ze zat helemaal in d'r hoofd. De behandeling ging niet door dus naar buiten gezet waar ze alle onrust af wilde reageren op d'r pony en daarbij hard haar hoofd stootte waar ze wel echt even goed last van had (hoofd laag, schudden en stampen). Gelukkig werd ze daarna wel weer rustiger. Maar echt, oud en wijs niet altijd hoor, ze kan zich zo onnodig druk maken soms...

Morgen gaat er weer een met de trailer weg. Ben benieuwd of ze daar ook van gaat piepen of dat ze de kleuren zou herkennen (die van vandaag is 2 druppels mijn trailer).

Gisteren was ze met wild doen in de bak ook gevallen (ze klapte bijna achterover maar gelukkig viel ze alleen op de kont en niet helemaal achterover). Ze heeft geen goede dagen :=

Heftig zeg, dat ze dan zo in de stress schiet, dat oud en wijs is hier ook soms discutabel, maar dat gaat niet zo bizar ver dat ze zichzelf voorbij loopt. Heeft ze dit altijd al zo gehad? %)

Queelens en ellepel, fijn dat het goed nieuws is tot nu toe!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:09

@Tancreda4: die had duidelijk haar dag niet.
Met dat hoofd stoten wel uitkijken... Boon heeft dat járen terug ook eens gehad en heeft daar een behoorlijke tijd last van gehad. Ik noemde het altijd maar een migraine, want ze wilde dan niemand zien en stond het liefst achter in de stal met het hoofd in de donkerste hoek.
Ik deed dan maar haar zwarte vliegenkap op en gaf haar 2 asprientjes. Daar knapte ze altijd snel van op.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:31

Ach wat sneu zeg! Denk (en hoop) dat het meevalt want heb daarna even gekeken en gevoeld en dat liet ze goed toe. Maar ik hou haar in de gaten! Hoeft natuurlijk niet zichtbaar te zijn.

Denk dat ze vooral qua mentaal dat even niet erbij kon hebben.

En ja, dit soort momenten is wel iets wat ze altijd heeft gehad. Maar over de jaren zijn er niet zoveel triggers meer gelukkig. Maar de trailer is er wel een. En in combi alleen naar stal kon ze niet handelen. Ook bekend.

Vroeger kon zo ook zo zenuwen als ik sochtends d'r mee naar binnen nam. Normaal kwam ik alleen einde dag, en als ik ochtend kwam was dat vaak met se trailer weg = zenuwen. Als mijn vader mee is denkt ze ook 1+1=trailer. Ze heeft daar altijd wel zenuwen van. Het stomme is dat ze altijd zo laadde en rustig reisde. En het leuk vind in het bos of strand. Kon altijd alleen met haar op pad <3

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 20:27

Fijn Ellepel dat ze op de betere hand is.
Tancreda, die had duidelijk haar dag niet. Kunnen ze wel eens hebben en is heel vervelend dan. Als het maar niet te vaak is haha. Ik heb ook een paard die om sommige dingen mega nerveus kan worden, dan kan je er helemaal niks mee, alleen terug zetten in de kudde. Daar is Peri gelukkig iets minder heftig in.

Vandaag toch een mindere dag. Toen ik begin van de middag op de kliniek kwam was ik niet zo blij. Hij had zijn voer van gisteren avond niet op, hij wilde zijn slobber niet, wilde geen andijvie die ik speciaal had gekocht omdat hij dat zo lekker vindt. Stond ook met weide neusgaten, veel hinniken (ook omdat ik er was natuurlijk).

Einde middag trok het iets bij. Wilde hij uit de hand brokjes van de kliniek eten en ging die weer wat hooi eten. Morgen maar snel naar huis hopelijk wordt hij dan snel beter. Het brak mijn hartje wel even om hem zo ontevreden te zien waar ik hem gisterenavond best tevreden vond.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 20:55

Nou ik weet precies hoe je voelt als ze dus niet goed willen eten.
Dat is zo frustrerend.
Morgen inderdaad lekker naar huis en dan trekt hij vast weer bij :j

Tancreda jee wat een stress zeg!
Wel,lastig als ze zo doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 09:24

@Queelens: andere situatie, ander voer, misschien nog wat pijn... kan allemaal invloed hebben.
Thuis kan hij zich dus een stuk zekerder en daardoor prettiger gaan voelen.
Persoonlijk zou ik hem de komende dagen wel goed blijven temperaturen om een evt. beginnende ontsteking meteen te ontdekken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 09:26

Ik was jullie kwijt..

Queelens: balen dat het toch minder ging. Niet eten is megafrustrerend, hopelijk is dat snel verbeterd en mag hij mee naar huis.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 10:49

Marieke ik hoop dat Peri zich vandaag beter voelt en makkelijk laad. Op naar huis en herstellen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 15:24

Paarden in de geitenwei gezet voor 2 dagen, ze rennen nu rond alsof ze nooit buiten komen. Raar volk paarden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 15:27

Is het niet nat/glad Britta?

Sakyr wilde kusjes uitdelen met zijn Agrobs snor. :=
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:08

@marleen: en heb je daarvoor bedankt :+

Ik ben even bezig geweest met mijn stroomdraadjes; sommige stukken hingen wat slap en op andere hoorde je telkens een lichte tik. Alleen de slappe draden zitten nu weer strak. De rest wil ik meteen anders aanpakken. Omdat er nu wat buitenbochten in het draad zitten komen die al snel tegen de metalen palen aan en dat wil ik anders doen, maar dan moet ik alles los halen en opnieuw/anders vastmaken. Dat is nogal een klus %) Dan wil ik meteen wat nieuw draad spannen zodat ik van al het oude draad al die knopen etc kwijt ben.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 19:30

Vandaag ook in de paddock bezig geweest. Moest een paal vervangen. Was een weekje op vakantie geweest en in die week is er precies een hoekpaal gesneuveld. Was bijna niet te doen, omdat er veel puin onder de paddocks ligt. Maar het is gelukt. Helaas door het puin wel 2,5 uur bezig geweest.
Moest wel ff de hoek afzetten zodat Magnifique ondertussen wel gewoon haar paddock in kon. Ze was het er niet echt mee eens wat ik aan t doen was. Elke keer bokken en langs rennen . Hoe ouder hoe gekker.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 05:09

Britta31 schreef:
Paarden in de geitenwei gezet voor 2 dagen, ze rennen nu rond alsof ze nooit buiten komen. Raar volk paarden.

:=