Mijne heeft trouwens vanaf veulen af aan in zn nakie gelopen, en is 24/7 vanaf geboorte af aan gewend, is dat het verschil of moet ik ook maatregelen gaan treffen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isabel_k schreef:Wat een leuk filmpje! Zo gaan mijn dekens ook vaak kapot.![]()
Ik heb hem wel afgedaan. Mijn paard is al niet van de regen en stond heel teleurgesteld te kijken dat het uberhaupt aan het regenen was. Dan heb ik liever niet ook nog een natte deken heel de dag op zijn rug liggen.
Froukje schreef:Hahah dat filmpje, ze spelen mooi met elkaar alleen een beetje jammer dat er dan een deken tussen zit
Zwarte vliegen hebben we hier nu al massaal..Heb de fjord haar vliegenkap alweer op omdat ze helemaal gek werd van de vliegen bij haar ogen.
Jets schreef:Hier ook 24/7 buiten en de vacht doet z’n werk, alleen kan hij dat niet doen als de deken de haren plet en er een natte doek op ligt. Dat vind ik sneu dus dan gebruik ik de regenliner eronder. Het regende net toen ik op stal was, maar heb hem afgelaten want ze was al nat en een regen liner op een nat paard vond ik ook niks.
assebassie schreef:Serenity, je paarden zijn geweldig, arme deken
die gaat niet oud worden
.
Ook je topic is prachtig, mooi paard hoor!!
Hier nog geen deken op gehad, maar als het veel regent doe ik hem af, ik heb er alle tijd voor.
Ze krijgt al wel cbd druppels, is vorig jaar heel goed gegaan, maar er zijn hier ook veel minder insecten de laatste jaren, bij jullie ook? en helaas ook weinig zwaluwen. En heel vaak een windje hier, houden insecten niet van.
Verder smeer of spuit ik al een paar jaar niks, alleen een zelf gemaakte vliegenspray, zo weinig mogelijk troep erop, maar ik snap ook dat het soms niet anders kan, jeuk is heel erg.
Serenity350 schreef:Froukje schreef:Hahah dat filmpje, ze spelen mooi met elkaar alleen een beetje jammer dat er dan een deken tussen zit
Zwarte vliegen hebben we hier nu al massaal..Heb de fjord haar vliegenkap alweer op omdat ze helemaal gek werd van de vliegen bij haar ogen.
Bij ons de afgelopen week ook al wat vliegen gesignaleerd, maar nog niet zo sterk dat ze er echt last van krijgen. Maar inderdaad, de kap ligt alweer klaar.
Haha, ja hea, ik hoop dat ze de deken wel een beetje sparen zodat ik niet dit jaar alweer een nieuwe hoef te halen. Maarja, om ze nu uit elkaar te halen vanwege een deken vind ik dan ook weer geen optie. Dus ik blijf lekker duimen dat we er mazzel mee hebben.
MyrtheJ schreef:Ik heb me er bij neergelegd dat het me minimaal 2 dekens per jaar kostdan valt het meestal mee, zeker als je in de aanbieding koopt. Daarom heb ik vaak vast een "nieuwe" op voorraad als ik zie dat er een wat slechter wordt. Moet ook echt wat handiger worden met de naaimachine, dat zou de levensduur ook verlengen.