Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:37

Wie had wr nou ervaring met de BoT singel?
Mijn pony loopt ook zo lekker met het BoT dekje. Gelukkig hebben ze niet veel kleuren :D Dat is goed voor mijn portemonnee :o

IwanLuver

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:16

Ik heb de BOT singel. Voor ons geen andere meer!
Ik vind het heel jammer dat de singel niet in vhz is, want dan zou ik die ook graag willen!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:00

Wat vind je er beter aan?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:13

Paard accepteert de singel beter, en doet minder lelijk met singelen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:54

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:12

De singel kinkt wel interessant. Hebben jullie de normale of die met elastiek?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:53

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:55

rover_ schreef:

We hebben beide. Gekeken naar wat het paard fijn vond. Beide singels blijven mooi in gebruik.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:18

rover_ schreef:

Elastiek, omdat mijn paard dat prettiger vindt.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:09

Setteli: thks voor je antwoord!

Er was hier iemand of we onze paardenniwt teveel verwennen met deze hulpmiddelen.
Tja, mijne is 14 dus als ik hem dmv dit kan helpen, graag! Ik zie het als ondersteuning net zoals osteo oid.
Zelf zou ik er met een jong paard niet zo snel aan beginnen er vanuit gaande dat hij gezond is..

Heb nu week met bot sjabrak gereden en ben om!
Paard lijkt happier ohz, briest veel meer en wat ik erg fijn vind, is dat als hij ohz zweet, hij na 5 min. Daar weer opgedroogd is. Dit is met andere sjabrakken of peesbeschermers niet zo....

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:38

Dat van het zweet was mij ook al opgevallen. Mijn pony loopt ook heel lekker met bot dekje. Zo lekker zelfs dat ik ook nog een singel heb besteld :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:16

Die van mij loopt nu sinds 2 weken ook met het dekje en we begonnen direct goed. Na enkele rondjes stappen ging ze uit zichzelf opeens ruimer stappen.

Helaas lopen we nu tegen een probleem aan dat ze links achter helaas slechter mee neemt waardoor ze niet goed galopeert linksom.

Ik wil haar sowieso laten behandelen maar zou t dekje hier invloed op gehad kunnen hebben? Dat het nu opeens zo sterk boven water komt? En zal het dan niet af nemen naar mate we het door gebruiken?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:18

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als ze ongemak heeft gehad en dat zou vanuit de rug komen, dan zou ze nu toch eerder beter moeten gaan lopen? Niet eerst slechter en dan weer beter?

Mijn paard stond vandaag ook met een dikke kogel. Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om bijv. 's avonds naar stal te gaan om beschermer om te doen en 's ochtends weer af. Mijn PH wil ik er niet mee lastig vallen, want die doet al zoveel extra qua medische zorg.
Daarnaast heeft mijn paard een hard plekje op zijn voorbeen, exact waar de beenbeschermer eindigde. DA had er wel even naar gekeken toen ik op de kliniek was voor iets anders, maakte zich er niet zo druk om want het zit gewoon los in de huid. Ik vind het een rare plek, niet iets waar je je zo maar stoot. Net of de beschermer geirriteerd heeft. Het weer houdt mij er in elk geval van om de beschermer langer dan 12 uur om te doen ter bevordering van herstel vd kogel.
Wel is mijn paard aan het revalideren (HB + hardnekkige kogelblessure), dus bij alle stapsessies zullen de beenbeschermers van bot gewoon gebruikt worden.
Kan bijna niet wachten tot het afkoelt om eindelijk de Ionic liner op te kunnen doen. Door de HB ervaar ik veel stijfheid van compensatiepijn bij mn paard, als ik zie hoeveel baat ik erbij heb, gun ik hem dat absoluut ook :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:57

Zijn er hier ook mensen die een deken/plaid voor zichzelf gebruiken ? En hoe gebruik je die dan, onder je hoes van het bed ? En krijg je het niet super warm door een Bot plaid in bed te gebruiken om op te liggen ?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:20

Jotoma, ik dacht zelf eerder dat het dekje het 'los' heeft gemaakt waardoor de pijn is vrij gekomen waardoor ze dus slechter gaat lopen naar verloop van tijd?

Maar dit is mijn gedachte en dus geen idee of dat realistisch is. Daarom dat ik het ook vraag :)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:31

PanamaD schreef:
Jotoma, ik dacht zelf eerder dat het dekje het 'los' heeft gemaakt waardoor de pijn is vrij gekomen waardoor ze dus slechter gaat lopen naar verloop van tijd?

Maar dit is mijn gedachte en dus geen idee of dat realistisch is. Daarom dat ik het ook vraag :)

Daar dacht ik eigenlijk ook. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:42

Zal het dan oplossen als ik door blijf rijden met dekje en deken ervoor/na en kijken wat het gaat doen of is het verstandig om der toch na te laten kijken?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:04

Maris schreef:
Zijn er hier ook mensen die een deken/plaid voor zichzelf gebruiken ? En hoe gebruik je die dan, onder je hoes van het bed ? En krijg je het niet super warm door een Bot plaid in bed te gebruiken om op te liggen ?

Ik heb twee onderlappen van fedimax aan elkaar vast gemaakt en daar slaap ik op. Heb er niets tussen, het moet ook rechtstreeks op de huid.
Het gebeurd een enkele keer dat ik erop zweet, maar dat komt eerder doordat ik zelf onrustig slaap (nachtmerries).
Overdag lig ik er ook veel op en dan zweet ik niet.

@panema: ah zo bedoel je! Ja, dat zou misschien wel kunnen. Toch vind ik het lastig om te rijmen dat het dan pijnlijker wordt. Puur gebaseerd op eigen ervaring (is natuurlijk ook niet zaligmakend). Ik ben chronisch ziek en heb veel compensatiepijn doordat ik veel lig op een dag. Daarvoor gebruik ik fedimax en de pijn verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Maar dat komt niet terug op een andere plek..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:23

Ik ben nu de onderlappen aan het proberen. Mijn paard heeft dikke achter benen. Ik hoop dat het werkt..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:23

gebruiken jullie de rugwarmers van bot of fedimax ook onder het zadel?
indien wel, doe je er nog een dekje over, of gewoon zo bloot onder het zadel? wordt het snel vies?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:22

Ik wel afgelopen winter. Gewoon zo op de rug en dan een prolite er op en het zadel.
Mijn pony was vorig jaar geschoren dus vies werd het eigenlijk niet.

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:27

Ik heb nu een aantal keren de uitrijdeken gebruikt en ik zou jullie nog laten weten wat ik ervan vond.
Voor mijn gevoel is mijn mannetje veel
sneller los in zn rug, mn zn lendenen. Voorheen duurde het een half uur voordat het veertje kwam, nu voel ik het eigenlijk al met het eerste aandraven. Ik ben positief dus.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:49

ik wil nog steeds me rhino gaan opbouwen. Maar op moment staat hij zonder deken. Dus k denk dat ik ga opbouwen zodra hij geschoren is en een deken om heb.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:26

Ik heb gisteren voor het eerste sinds een jaar weer wedstrijd gehad.
Ze liep fijn. Ik had m'n Mr Feel Warm dekje er niet op.

Met losrijden had ze een hele fijne stap, ook de middenstap deed ze netjes. Maar op een 1 of andere manier komt het er in de proef nooit helemaal lekker uit de verf. Ze houdt zich dan echt wat in.

Maar voor de rest ging ze super, ze heeft geen enkele fout gemaakt. 1e proef had in 201,5 en was ik 1e, 2e proef was ze wat mat (het was warm en 2e proef was binnen) en had ik nog 190,5 en was ik 7e (5 prijzen). En heel braaf.
Dus met heel weinig rijden zulke punten rijden, ik teken er voor :D

Mijn stand staat nu op L1 + 30 dus ik moet a.s. donderdag in Almelo naar de L2. Had het liever nog even uitgesteld, maar ja. We gaan ons best doen en ik heb verder geen verwachtingen.

Ik twijfel nu wel of ik misschien toch mijn zwarte Mr FW dekje op ga doen...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:46

Wat super! Succes zaterdag!!

Ik heb de beenlappen geprobeerd, ze zakken alleen heel erg en snel af >;) ook als ik de bandage strakker om draai. De lappen zijn ook wel enorm groot.. zijn er meer die er last van hebben? Ze zijn van fedimax geloof ik.