Jannepauli schreef:Iets verder terug in het topic is al eens geschreven over hoofdschudden. Dit is GEEN typisch symptoom van ACTH verhoging of PPID. Misschien dat het wel eens (gelijktijdig) voorkomt, maar vastgesteld dat het zonder twijfel aan PPID gelinked is, is het zeker niet. Bovendien: als het schudden alleen in een bepaalde periode voorkomt, dan is het logischer om dat aan iets anders te linken: PPID is immers progressief en gaat niet na een paar maanden weer weg om later weer de kop op te steken. Een ACTH van 39.6 is niet overdreven hoog en die verhoging kan ook door andere oorzaken ontstaan.
En dit is nu precies de reden waarom ik denk dat hij helemaal geen PPID heeft!
Annick haar paard is ook mijn paard btw

We gaan hem in december weer laten testen maar tot die tijd krijgt hij geen prascend meer,zijn nu 2 dagen gestopt na afbouwen.
Hij heeft de afgelopen 2 jaar best wel veel stress gehad door onder andere 2x te zijn verhuisd,veel te weinig eten(hooi),onrust in zijn kudde,afscheid moeten nemen van 2 vriendjes. Door al die dingen is zijn stress niveau behoorlijk lang hoog geweest en zoals ik las kan dat ook de waardes beinvloeden.
Wij zijn iig benieuwd of Damian de komende paar weken zal veranderen in zijn gedrag!