[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:46

Hier ook weer de hele behandeling herhaald :) oren insmeren met een verzachtend cremepje, manen zachtjes uitkammen en dan met antiklit insprayen, rest lijf insprayen met anti insect en deken er weer op.
Derfen stoppen we heel even mee omdat het lijkt te prikken/irriteren.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:37

Hier in het zuiden was het niet je van het, dus ik heb zijn manen en staart nog niet kunnen wassen.
Derfen prikt niet echt, ik kan het zonder problemen op brengen. De andere paarden vonden hem even heel erg gek toen hij in zijn pak de wei op kwam.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:33

Bij Sally merk ik ook niet dat de derfen prikt.

Vandaag heb ik de deken binnen gekregen. Maar volgens mij is hij te klein. Ik ga het morgen nog even rustig bekijken, want ik stoorde haar net tijdens het uurtje wei. Dus ze had absoluut geen zin om mee te werken.

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:55

__YSB__ schreef:
Hier in het zuiden was het niet je van het, dus ik heb zijn manen en staart nog niet kunnen wassen.
Derfen prikt niet echt, ik kan het zonder problemen op brengen. De andere paarden vonden hem even heel erg gek toen hij in zijn pak de wei op kwam.

Het was helaas ook niet ideaal om haar te wassen buiten, ik woon ook in het Zuiden. Gelukkig heb ik haar vandaag binnen en met lauw water kunnen wassen, dat scheelt toch wel, ook voor jezelf ;)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:30

Hier gaat het heel goed! Paardlief heeft geen gekke plekken en geen jeuk billen.

Heb er even paar foto's van gemaakt. Ze staat nu met haar nieuwe deken van EJ.
Alleen vind hem lichtelijk klein uitvallen of mijn merrie is zo dik?
Het is maatje 205 en de middelste singel die zit op zijn wijdst.

Linkjes:

https://drive.google.com/open?id=0B8vHF ... authuser=1

Alleen nu blijft die kap op haar hoofd niet zo lekker meer zitten. Gelukkig is zij niet zon paniek vogel dus niets aan de hand.
Dus ga nog even wat ringentjes eraan naaien ofzo.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:39

Ik zou hem ruilen voor een maatje groter, dit zit allemaal wel erg krap. Spant over de schouder.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:42

Weet iemand toevallig hoe vaak je met teer shampoo of met Thee trea shampoo mag wassen?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:48

tiwi1969 schreef:
Ik zou hem ruilen voor een maatje groter, dit zit allemaal wel erg krap. Spant over de schouder.

Moet wel zeggen de 2e keer dat ik hem erop legde zat hij beter.
De voorkant heb ik wat losser gezet.

Kan hem helaas al niet meer ruilen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:51

FD_horses schreef:
Weet iemand toevallig hoe vaak je met teer shampoo of met Thee trea shampoo mag wassen?

Zou het hoog uit 1 x per week doen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:34

Teer shampoo of Tea tree kan voor een korte periode ook om de dag vind ik.

Maar is beide geen volledig onschuldig spul. (Net zoals haren wassen met de meest neutrale shampoo al niet iets is dat je te vaak wilt doen).

Als het even nodig is om de cirkel te doorbreken; gewoon een paar keer achter elkaar doen :)
Wellicht wil je dan wel met handschoenen werken. (zwavel-teer, maar ook tea tree, zijn redelijk omstreden qua hoe safe ze zijn. Zo kan bijv, tea tree de hormoonhuishouding behoorlijk beïnvloeden en mag Z-T voor mensen niet zomaar gebruikt worden)

Die deken zit wel krap ja! Jammer dat je niet meer kunt ruilen. Maat groter zou mooier zitten, wellicht zelfs twee maten groter van wat ik zo zie :o Hoop dat het niet gaat trekken, schuren of scheuren.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:08

100 Keer per dag zie Ik op Facebook een advertisement over de skin calmin .
Nu Ik zover Ben dat Ik het eens wil proberen , Kom Ik m niet meer tegen

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:23

Zinzi_jewel schreef:
100 Keer per dag zie Ik op Facebook een advertisement over de skin calmin .
Nu Ik zover Ben dat Ik het eens wil proberen , Kom Ik m niet meer tegen

Hij is er nog steeds. Kom het te vaak tegen helaas.

Goed spul heeft geen reclame nodig.
Dit blijkbaar wel.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:21

Ik heb een vraag gezien hier mensen zitten met al wat meer ervaring met jeukende paarden

Mijn fries heeft jeuk aan zn staart en manen. Dit is niet heel erg. Juist op warme dagen heeft ie geen last en lijkt wel op koude dagen juist wel.

Er is geen peil op te trekken. Hij heeft altijd wel beetje kriebels gehad.. Maar met wat tea tree shampoo en wat derfen was dit goed te doen. Helaas werkt t nu niet, en jeukt ie door.

Wat is nu verstandig? Een injectie laten geven van de dierenarts? Wat zijn hier de ervaringen mee?
Of is er iets anders wat zou kunnen werken?
Deken heeft ie om gehad, vielen al zn manen uit als t afstierf door te weinig suurstof -O-
Ook geen optie dus..

Iemand tips... Word er inmiddels moedeloos van :(

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:36

Ik heb geen ervaring met de injectie, maar hier in het topic zijn meerdere mensen die geen tot weinig verbetering hebben gezien.
Helaas werkt een deken het beste, al dan niet in combi met een verzachtende zalf.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:55

De injectie van de DA is een prik met corticosteroïden, bijwerking hiervan is dat een paard hoefbevangen kan raken.
Het is ongeveer 6 weken werkzaam dus zal herhaaldelijk moeten worden gegeven in een seizoen.

Ik het het 1 keer gedaan bij mijn jonge paard toen ze 2,5 was en vlak voor het einde van het seizoen begon met schuren. Dit heeft wel geholpen om haar de maanden september en oktober jeukvrij te houden, maar gaf ook een flinke ring in haar voorhoeven.
Ik heb haar niet bevangen gezien maar ben hier zo van geschrokken dat ik hier niet meer aan begin.

Hoe vaker de injectie herhaald wordt,hoe groter de kans op hoefbevangenheid.

Aan jou de keuze, deken op en kapotte manen, misschien niet zo mooi maar je paard heeft er geen last van, of spuiten met het risico op een hoefbevangen paard.

ShoonM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:04

Bij ons staat ook een kleine shet met zomerexceem, schuurt al zn vacht en manen kapot. ben totaal niet thuis hierin. We hebben een wondjes zalf gekregen van de DA, wat werkt verder bij jullie het beste?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:09

deken erop sderuiter, geen krachtvoer, geen snoepjes, weinig weidegang, vooral ruwvoer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:10

Een eczeemdeken is de beste oplossing evt. in combinatie met een jeukstillend smeermiddel.

Verder is voeding een belangrijke factor, laat de pony niet dik worden en wees terughoudend met het voeren van suikers uit krachtvoer en vooral ook GRAS!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:11

RazanRana schreef:
Ik heb 2 paarden met zomereczeem waarvan 1 ernstig. Ik was ten einde raad. Zelfs een deken was niet afdoende waarna hij hem helemaal kapot heeft geschuurd (de 3e!) :(
Nu heb ik een middeltje ontdekt waardoor hij geen jeuk meer heeft. Het heet Helmosan en werkt echt. Ik ben zo blij want mijn arme shet had echt geen leuk leven meer. :')
http://www.zomerexceem.eu

En toevallig ben jij ook degene die het verkoopt??? Ben zo klaar met al die types die deze topics binnenvallen met reclame voor weer een of ander 'wondermiddeltje'.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:13

Kinke schreef:
RazanRana schreef:
Ik heb 2 paarden met zomereczeem waarvan 1 ernstig. Ik was ten einde raad. Zelfs een deken was niet afdoende waarna hij hem helemaal kapot heeft geschuurd (de 3e!) :(
Nu heb ik een middeltje ontdekt waardoor hij geen jeuk meer heeft. Het heet Helmosan en werkt echt. Ik ben zo blij want mijn arme shet had echt geen leuk leven meer. :')
http://www.zomerexceem.eu

En toevallig ben jij ook degene die het verkoopt??? Ben zo klaar met al die types die deze topics binnenvallen met reclame voor weer een of ander 'wondermiddeltje'.

Ik heb daarop als getemd

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:15

ik ook tiwi :D

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:49

Alweer iets nieuws. Wat zit er dan in dat 'wondermiddeltje'?
En wat is het resultaat bij andere paarden? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:15

Ootie schreef:
Alweer iets nieuws. Wat zit er dan in dat 'wondermiddeltje'?
En wat is het resultaat bij andere paarden? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Ja idd zijn er mensen die dit middel kennen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:36

Google geeft helemaal geen match op dit middel, dus ook geen ervaringen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:50

Mijn pony heeft nu een kleine week het masker van Boett om, de wonden zijn helemaal bijgetrokken. Ze ziet er alleen uit als z'n strijderspony uit de middeleeuwen :')
Van het weekend heeft ze 1 nacht het masker niet om gehad. Nu ligt haar hoofd aan een kant weer helemaal open. Fijn dat ik in iedergeval weet dat het echt werkt (zeker voor die prijs). Minder voor de pony.