Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Wat doet mariadistel dan precies, 10tje? Was eigenlijk verbaasd dat daar helemaal niets over te vinden is bij gekruid.nl.
Zinzi_jewel schreef:Hai Nammie en de rest,
Zinti ging goehoed op hormoonbalans en wat extra magnesium![]()
Maar doordat ik een fulltime baan heb nu kan ik niet meer op een doe het zelf weide. Dat gaat echt niet werk nu 45 uur en heb 2 jonge kindjes en 4 paardjes.
Heb ze dus op pension gezet. Met zn 4 in groepstal en overdag op weide. Helaas is het voor stalhouderij lastig om medicijnen in groepsverband te geven. En zou ze individuele stal moeten. Dat trekt ze niet met haar artrose been.
Een stalgenootje heeft vaak de medicijnen gegeven omdat ik door werk en afstand niet dagelijks kan zeker niet in de winter.
Stalgenootje ziek en andere stalgenoten geen tijd.
Helaas. En wilde al niet afhankelijk zijn van de goodwill van stalgenoten.
Ze gaan 2 januari verhuizen naar een stal die paarden meer op een Natuurlijke manier houdt. 24/7 vrije beweging door.paddock en loopstal en 2/3 keer per dag hooi. Indien gewenst slowfeeder.
En overdag grasjes. Kan dan evt kiezen voor nachten grasjes en overdag paddock.
Wel 40 km Van huis. Dat helaas wel.
Maar al met al gaan we best ok.. Zintekind wel bolle opgeblazen buik weer. Door niet dagelijks haar spulletjes en Voordroog eten en niet haar eigen voeding. Die was op en waren ze vergeten te laten weten. Dus had er geen bij me.
Ze krijgt speedibeet en Care4Life.
Essie73 schreef:Nammie schreef:http://www.mijnalbum.nl/Album=LQPYAFN3
Dan maar zo...ze zijn te groot om direct te kunnen plaatsen...
Lastig te boordelen, maar de blik, houding, vachtstructuur, bouw en nek zijn precies als bij mijn paard.
Maris schreef:Koenlover, wat geeft de dierenarts etc als oplossing ? Misschien kan je eens liver comp van phytonics voorstellen ?? Dat herstelt door de kruiden die erin zitten de lever(functie).fargo schreef:[
Ik probeerde altijd de weerstand te ondersteunen zodat huid/oog/hoefproblemen minder snel de kop op zullen steken - en de conditie zo goed mogelijk bijhouden.
Huid, oog en hoefproblemen kan allemaal op de lever duiden....
Nado schreef:Kunnen jullie even meedenken ? Ik ben niet zo goed in die waardes.
Paard van een vriendin van mij is al een aantal jaar IR en supermooi afgevallen. Is in aug/sept ondanks dat voor het eerst HB geworden. Minimale kanteling op 1 hoef. Ging weer helemaal goed tot een week of anderhalf geleden, toen het voor het eerst wat gevroren had: weer HB. Ze geeft ook aan dat hij voor haar gevoel een wel 3x langere vacht heeft dan normaal voor de winter (en dat is voor IJslander best lang) en dat hij veel zweet (mijn IJs zweet ook op stal nu omdat het zo warm is steeds, maar niet heel veel).
Hij is ruim een week geleden getest op cushing en vandaag heeft ze de waarde gehoord: 17,2 . Volgens de DA is dat goed: geen cushing.
Jullie input ?
SuperRoos schreef:Wat is nog meer goede biks/muesli voor onze cushing paarden. Paard van mn moeder eet zijn fiberforce niet meer...
Paard van een vriendin van mij is al een aantal jaar IR en supermooi afgevallen. Is in aug/sept ondanks dat voor het eerst HB geworden. Minimale kanteling op 1 hoef. Ging weer helemaal goed tot een week of anderhalf geleden, toen het voor het eerst wat gevroren had: weer HB. Ze geeft ook aan dat hij voor haar gevoel een wel 3x langere vacht heeft dan normaal voor de winter (en dat is voor IJslander best lang) en dat hij veel zweet (mijn IJs zweet ook op stal nu omdat het zo warm is steeds, maar niet heel veel).
Hij is ruim een week geleden getest op cushing en vandaag heeft ze de waarde gehoord: 17,2 . Volgens de DA is dat goed: geen cushing.
Jullie input ?
koenlover schreef:Hij krijgt er nu chinese kruiden voor van de dierenarts. Maar ik heb het gevoel dat de prascend er toch ook voor helpt. Die krijgt hij nu een week of 5 en hij heeft helemaal geen vieze ogen meer gehad de afgelopen weken, dus voorlopig laten we het hier even bij, omdat er anders wel heel veel veranderd in korte tijd en ik dan bij bijwerkingen niet meer weet waar het nou van komt.
Jullie input ?
Citaat:De balancer is de hoogstgedoseerde en meest complete die in Nl verkrijgbaar is, gebaseerd op gemiddelde hooiwaarden in NL. Naast de balancer heb je verder helemaal niks meer nodig. Nee, ik heb geen aandelen (maar ben zeer enthousiast over het resultaat!)
Ik ben blij!
koenlover schreef:Ik heb dan weer de balancer van equilin (http://www.equilin.nl). Ik heb nu even de tijd niet om ze te vergelijken maar wel mooi om te zien dat er toch nog zoveel verschil in wat voor een leek vrijwel dezelfde producten lijkt. Het is dus echt de moeite waard om je daar verder in te verdiepen.
(trouwens: de balancer van equilin vinden mijn paarden niet zo lekker dus krijgen ze meestal de basic van equilin en daar doen ze het ook erg goed op).
Homiafortuna schreef:Ik lees dat een aantal van jullie de Pavo Speedibeet voeren. Ik ben proefpersoon, maar ik krijg het er bij mijn paarden niet in. Ik geef het 's avonds en de volgende ochtend staat het er nog. Er is hoogstens 1 hapje van gegeven. Als ik het gewone voer er overheen gooi, eten ze alleen dat er af. Aten jullie paarden het meteen of heeft het enige tijd geduurd?
Homiafortuna schreef:Ik lees dat een aantal van jullie de Pavo Speedibeet voeren. Ik ben proefpersoon, maar ik krijg het er bij mijn paarden niet in. Ik geef het 's avonds en de volgende ochtend staat het er nog. Er is hoogstens 1 hapje van gegeven. Als ik het gewone voer er overheen gooi, eten ze alleen dat er af. Aten jullie paarden het meteen of heeft het enige tijd geduurd?